PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzielo - tlumaczenia

  • 1. Data: 2002-08-12 20:19:09
    Temat: dzielo - tlumaczenia
    Od: b-a-rt <b...@w...pl>

    Mam pytanie....

    Jakies pol roku temu za namowa kumpla zgosilem sie do jego firmy gdzie
    Pan Prezes zaproponowal mi wykonanie tlumaczen dokumentacji technicznej.
    Sami mieli tyle roboty ze nie skonczyli by tego przez dluzszy
    czas...Zgodzilem sie...Znam na tyle angielski ze jako tako poszlo to i
    tlumacze sobie te katalogi w domu...przy
    komputerku...bajer....Oczywiscie aby wszystko bylo legalne Pan Prezes
    zaproponowal mi aby Nasz wspolpraca przyjela forme - umowy o dzielo -
    ktorej to tytul brzmi - tlumaczenie dokumentacji
    technicznej....Podpisalismy umowe...pieniazki do mnie plyna...i jest
    fajnie.......

    Problem w tym ze ostatnio moja mamuska zapytala sie czy ja place
    podatki...skladki zus itp....stwierdzila ze Firma podpisujac ze mna
    umowe o dzielo traktuje mnie jako jednoosobowa firme ktora takowe
    skladki i podatki placic powinna...

    Oswieccie mnie .......Czy w takim przypadku jak wyzej powinienem cos
    placic ??? Czy prezez nie powinien mnie o tym powiadomic ??? Przeciez on
    wie ze nie jestem zadna firma .......jestem osoba ktora wykonuje
    zlecenie.....

    Pozdrawiam

    b-a-rt

  • 2. Data: 2002-08-12 20:48:14
    Temat: Re: dzielo - tlumaczenia
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    Użytkownik <b...@w...pl> napisał (a):

> [...]
    > podatki...skladki zus itp....stwierdzila ze Firma podpisujac ze mna
    > umowe o dzielo traktuje mnie jako jednoosobowa firme ktora takowe

    Podatek płacić musisz (tzn. ma to zrobić za Ciebie zleceniodawca). 20%
    od podstawy
    opodatkowania, która wynosi zależnie od umowy w sprawie praw
    autorskich do tych
    tłumaczeń wynoszą 80 lub 50% wartości umowy.

    ZUS chyba nie musi być odprowadzany (nie wiem, bo do niedawna byłem
    studentem
    i nie musiałem płacić żadnego ZUSu).

    --
    Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
    k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

  • 3. Data: 2002-08-12 20:58:59
    Od: b-a-rt <b...@w...pl>

    > ZUS chyba nie musi byae odprowadzany (nie wiem, bo do niedawna by?em
    > studentem
    > i nie musia?em p?aciae ?adnego ZUSu).

    Zapomialem dodac ze jestem jeszcze studentem......i podpisujac umowe nim
    bylem........wlasnie oto chodzilo zleceniodawcy........gdyby zatrudnil
    nie-studenta........musialby takowe skladki bulic........a to mu sie nie
    oplacalo

    b-a-rt

  • 4. Data: 2002-08-12 21:03:17
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    Użytkownik <b...@w...pl> napisał (a):

> [...]
    > nim bylem........wlasnie oto chodzilo zleceniodawcy........gdyby
    > zatrudnil nie-studenta........musialby takowe skladki bulic........a

    Przy umowie o dzieło nie jestem pewien, czy by musiał, ale możliwe.
    W każdym razie nie jesteś dla niego żadną firmą. Umowa o dzieło
    wiąże zleceniodawcę z osobą fizyczną wykonującą dzieło osobiście.

    --
    Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
    k...@b...tk Stranded in my mind

  • 5. Data: 2002-08-12 21:07:07
    Od: b-a-rt <b...@w...pl>

    > Przy umowie o dzie?o nie jestem pewien, czy by musia?, ale mo?liwe.
    > W ka?dym razie nie jeste? dla niego ?adn? firm?. Umowa o dzie?o
    > wi??e zleceniodawc? z osob? fizyczn? wykonuj?c? dzie?o osobi?cie.

    Oto mi wlasnie chodzilo.......dzieki
    Radosny i szczesliwy ze niczego nie musze bulic...........jeszcze raz
    dziekuje......

    b-a-rt

  • 6. Data: 2002-08-12 21:57:16
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    b-a-rt z adresu <b...@w...pl> napisal w artykule

    > Oto mi wlasnie chodzilo.......dzieki
    > Radosny i szczesliwy ze niczego nie musze bulic...........jeszcze raz
    > dziekuje......

    bulic nie musisz, ale jesli to bylo w poprzednich latach podatkowych
    powinienes sie byl rozliczyc z US.

    jesli nie dopelniles obowiazku podatkowego, zglos to jak najszybciej i
    popros o anulowanie kary.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-08-13 04:27:30
    Od: " ida" <i...@N...poczta.gazeta.pl>

    b-a-rt <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > placic ??? Czy prezez nie powinien mnie o tym powiadomic ??? Przeciez on
    > wie ze nie jestem zadna firma .......jestem osoba ktora wykonuje

    ZUSu od umowy o dzieło nie trzeba płacic w ogóle, niezależnie od tego czy
    jest sie studentem czy nie, dlatego obecnie pracodawcy bardzo lubią taką
    forme umowy i podciągają pod nią nawet rodzaje pracy, których nie da sie
    określic jako "dzieło". Podatek dochodowy ( w przypadku tłumaczeń jest dość
    różnie, w zależności od tego czy jes to tłumaczenie literackie, czy
    nieliterackie) odprowadza za Ciebie pracodawca, ale oczywiście Ty masz
    obowiązek potem rozliczyć się z Urzędem Skarbowym wypełniając PITa...

  • 8. Data: 2002-08-13 07:23:47
    Od: "Mariola" <d...@p...onet.pl>

    Zawierajac umowe o dzielo Prezes bierze na siebie obowiazek oplaty podatku
    dochodowego. Jesli umówiles sie na jakas kwote, to dostaniesz mniej o
    podatek.
    Zusu absolutnie nie musisz placic!!!
    A tak poza tym jestes dobry w angielskim?
    Jestem zainteresowana.
    Mariola

    Uzytkownik "b-a-rt" <b...@w...pl> napisal w wiadomosci

  • 9. Data: 2002-08-13 10:45:59
    Od: b-a-rt <b...@w...pl>

    > A tak poza tym jestes dobry w angielskim?
    > Jestem zainteresowana.
    > Mariola

    Zainteresowana czym ???

    Pisz na priva........

    b-a-rt

  • 10. Data: 2002-08-14 06:42:46
    Temat: Odp: dzielo - tlumaczenia
    Od: "diodka" <a...@r...pl>

    > Przy umowie o dzieło nie jestem pewien, czy by musiał, ale możliwe.
    > W każdym razie nie jesteś dla niego żadną firmą. Umowa o dzieło
    > wiąże zleceniodawcę z osobą fizyczną wykonującą dzieło osobiście.

    Umowa o dzielo nie jest objeta zusem i innymi pierdolami... jak umowa
    zlecenie... czyli jesli jestes studentem lub gdzies pracujesz mozesz miec
    umowe o dzielo lub zlecenie i i tak zaplacisz jedynie podatek ktory odciaga
    pracodawca, natomiast umowa o dzielo jest korzystniejsza jesli potrzebujesz
    wiekszej kasy, nie pracujesz nigdzie... wtedy placisz tylko podatek :))

    pozdrawiam
    d.