PracaGrupypl.praca.dyskusje › na etat czy umow-zlec?

  • 1. Data: 2002-08-12 10:14:27
    Temat: na etat czy umow-zlec?
    Od: Robert Grębos <r...@g...wroc.pl>

    Coraz więcej firm proponuje ostatnio współpracę na umowę zlecenie
    zamiast etatu jakie są różnice (przy tej samej stawce brutto)?

  • 2. Data: 2002-08-12 11:04:12
    Temat: Re: na etat czy umow-zlec?
    Od: "lisio" <l...@p...onet.pl>

    Robert Grębos wrote:
    :: Coraz więcej firm proponuje ostatnio współpracę na umowę zlecenie
    :: zamiast etatu jakie są różnice (przy tej samej stawce brutto)?

    Jedna podstawowa i najważniejsza!! - "staż" pracy na umowę zlecenie nie
    liczy się do stażu pracy. co ważne jest przy przyszłej emeryturce

    pozdrówka

  • 3. Data: 2002-08-12 13:25:16
    Od: "Gal Anonim :\)" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lisio" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jedna podstawowa i najważniejsza!! - "staż" pracy na umowę zlecenie nie
    > liczy się do stażu pracy. co ważne jest przy przyszłej emeryturce

    Nie placicie zusu, wiec mozesz sie tym z pracodawca podzielic.
    A jezel chhodzi o emeryture to ja tam wole nie placic zusowi ani grosza jak
    sie da.

  • 4. Data: 2002-08-12 14:50:29
    Od: "Rafalus" <r...@w...pl>

    > Jedna podstawowa i najważniejsza!! - "staż" pracy na umowę zlecenie nie
    > liczy się do stażu pracy. co ważne jest przy przyszłej emeryturce

    Ale jezeli praca na umowe-lecenie to jest moja jedyna praca to pracodawca
    skladki na ZUS musi placic. Czy w tym przypadku tez nie liczy sie to do
    stazu pracy?
    Prosze o jakas podstawe prawna.

    Z gory dzieki
    Rafalus

  • 5. Data: 2002-08-12 15:48:40
    Od: Robert Grębos <r...@g...wroc.pl>

    Dobra, a jakie mam korzyści bieżące?
    przykladowo:
    Dostajesz brutto 2000 czy netto na UZ będzie większe niż na etat?

  • 6. Data: 2002-08-12 16:24:12
    Od: " ida" <i...@N...poczta.gazeta.pl>

    Robert Grębos <r...@g...wroc.pl> napisał(a):

    > Dobra, a jakie mam korzyści bieżące?
    > przykladowo:
    > Dostajesz brutto 2000 czy netto na UZ będzie większe niż na etat?

    Wejdź sobie na strone www.hrk.pl i tam jest coś takiego jak serwis
    informacyjny, w nim "oblicz swoja pensję" czy jakoś tak...
    Podajesz jakąś kwotę brutto czy netto i masz wszystko przeliczona jak to
    wygląda na umowe o pracę, jak o dzieło jak na zlecenie ze Zusem, jak na
    zlecenie bez Zusu, przeliczone poszczególne elementy płacy i możesz to sobie
    porównać bo wszystko pojawia sięw jednej tabelce...

  • 7. Data: 2002-08-13 06:58:24
    Od: Robert Grębos <r...@g...wroc.pl>

    dzięki ida