PracaGrupypl.praca.dyskusjeFirmy poszukujące pracowników ? › Re: Firmy poszukuj?ce pracowników ?
    From: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Firmy poszukuj?ce pracowników ?
    Date: Thu, 21 Nov 2002 10:44:09 +0100

    . I co się okazuje ? Szef zadecydował, że mnie nie
    > przyjmie 'bo gość za dużo wie i za dużo umie. Jak tylko znajdzie coś
    > lepszego, to odejdzie, a ja znowu będę płacił za ogłoszenia w gazecie
    > i bawił się w rekrutację'. I kogo przyjęli ? Gościa po technikum
    > budowlanym ! ze słowami 'bo on nie ma wyjścia i będzie u mnie
    > pracował, bo nie znajdzie nic lepszego. Jak czegoś nie będzie umiał,
    > to się go poduczy i tyle'.

    Bomba!:) I prawda. Jeden z moich dyrektorow przyznal mi sie kiedys, ze
    stosuje stale zasade obsadzania stanowisk ludzmi o nizszych kwalifikacjach,
    niz teoretycznie dany pracownik powinien miec. Dany gosc (np ja :)) wczepia
    sie wtedy w swoj "etat" poniewaz widzi, ze nie ma szans u zadnej konkurencji
    pracowac na podobnym stanowisku.A po jakims czasie jego umiejetnosci
    umozliwiaja pelnienie z powodzeniem swojej funkcji, mimo, ze kwalifikacje
    "wyuczone", dalej nie predysponuja go na podobne stanowisko Jak widac, nie
    byl odosobniony w swojej metodzie obsadzania personelu.

    > No więc posiadanie wyższego wykształcenia i doświadczenia nie zawsze
    > procentuje ;-)... Jakoś tak jest, że człowiek zawsze wie za mało, albo
    > za dużo...

    Dokladnie. Wspomniany dyrektor wrecz zabronil kierownikowi jednej z placowek
    filialnych robienia wyzszych studiow zaocznych (bylby wtedy mniej
    dyspozycyjny w dni zajec). Argumentacja byla taka:"Wyzsze w naszej firmie
    jest na stanowiskach osob kierujacych placowkami potrzebne tylko dyrektorom
    duzych oddzialow. Kierownikiem placowki mozna byc ze srednim. Oddzialu u
    pana nie bedzie, totez studia beda dla pana jedynie przeszkoda w poprawnym
    pelnieniu obowiazkow, a ich ukonczenie w niczym nie wplynie na pana pozycje
    w firmie"

    > GL

    pozdrawiam
    Krzysztof