PracaGrupypl.praca.dyskusjeFirmy poszukujące pracowników ? › Re: Firmy poszukuj?ce pracowników ?
    From: Grendel <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Firmy poszukuj?ce pracowników ?
    Date: Thu, 21 Nov 2002 09:45:38 +0100
    Sender: p...@o...pl@s21.zabrze.net.pl

    On Thu, 21 Nov 2002 01:45:29 +0100, "Qtik" <q...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Tak tak, ale skoro ciężko jest znaleźć pracę osobie z wyższym
    >wykształceniem, to mając srednie mamy duuuużo mniejsze szanse :)
    >I kółko się zamyka :))))))

    niekoniecznie. Jesze raz powtarzam - to zależy co chcesz robić. Są
    zawody i stanowiska, gdzie średnie jest wręcz wymarzone dla
    pracodawcy. Człowiek ze średnim wykształceniem nie ma żadnych złudzeń,
    nie ma wybujałej wizji swojej osoby, jak to ma najczęściej miejsce w
    przypadku absolwentów 'dobrych' uczelni, którzy tak naprawdę g...
    wiedzą i tyleż samo potrafią. Człowiek ze średnim wykształceniem nie
    ma złudzeń i będzie pracował za taką płacę, jaką mu dadzą.
    Przykład z mojego doświadczenia - nie wiem, czy przekładalny na inne
    branże. Potrzebowałem 'zaczepienia' w jakiejś firmie, żeby w końcu
    mieć ubezpieczenie. Nie zależało mi na wysokim wynagrodzeniu, bo
    'odkuwałem się' na prowadzonych niezależnie, na umowy o dzieło
    szkoleniach komputerowych, wdrożeniach i innych tego typu rzeczach -
    nie były to pieniądze na tyle duże, by myśleć o założeniu firmy i
    pakowanie się w całe to bagno, ale jednak dało się z tego żyć. No więc
    wystartowałem w jednym procesie rekrutacyjnym, na stanowisko poniżej
    moich możliwości (monter/serwisant + sprzedawca w firmie
    komputerowej).
    W czasie rozmowy kwalifikacyjnej dałem się złapać w klasyczną pułapkę.
    Na stole porozkładane dokumenty, żeby pokazać mi iluż to kandydatów
    mają na to miejsce. No i człowiek jak głupi, zaczyna odpowiadać na
    pytania 'komisji'. Pytania coraz bardziej podchwytliwe, z rodzaju tych
    'a to pan potrafi?', 'a byłby pan w stanie zrobić to?'. No to
    przyznaję się, że to już robiłem zawodowo, to robiłem praktycznie,
    tamto znam teoretycznie itd... Człowiek czując oddech konkurencji na
    plecach próbuje jak najlepiej się sprzedać. Podziękowali za rozmowę,
    pogratulowali umiejętności, mieli oddzwonić i co ?... Cisza...
    Rozmawiam po jakimś czasie ze znanym 'z widzenia' (ech ta giełda ;-)
    kolesiem z tej firmy. I co się okazuje ? Szef zadecydował, że mnie nie
    przyjmie 'bo gość za dużo wie i za dużo umie. Jak tylko znajdzie coś
    lepszego, to odejdzie, a ja znowu będę płacił za ogłoszenia w gazecie
    i bawił się w rekrutację'. I kogo przyjęli ? Gościa po technikum
    budowlanym ! ze słowami 'bo on nie ma wyjścia i będzie u mnie
    pracował, bo nie znajdzie nic lepszego. Jak czegoś nie będzie umiał,
    to się go poduczy i tyle'.

    No więc posiadanie wyższego wykształcenia i doświadczenia nie zawsze
    procentuje ;-)... Jakoś tak jest, że człowiek zawsze wie za mało, albo
    za dużo...

    GL