PracaGrupypl.praca.dyskusje › Firma Bankrutuje - pomóżcie

  • 1. Data: 2003-06-22 20:59:17
    Temat: Firma Bankrutuje - pomóżcie
    Od: "Leszek128" <l...@p...fm>

    Witam wszystkich grupowiczów

    Pracuje w firmie budowalnej umowę mam na czas nieokreślony w której zarobki
    udokumentowane wynoszą 650zł netto. Oczywiście zarabiam więcej 1200zł netto
    (dużo firm tak kombinuje) Od około 6 miesięcy dostaje tylko zarobek
    oficjalny tzn 650zł. Na dzień dzisiejszy pracodawca winien mi jest około
    3tys.Sytuacja firmy jest beznadziejna, pracodawca nalega żebym się zwolnił
    (oczywiście z mojej winy) nie wiadomo czy przy zwolnieniu dostanę wszystkie
    pieniądze. Obecnie wykorzystałem cały urlop, pracy na razie nie ma. Co mam
    zrobić, czy w przypadku jak pracodawca nie ma dla mnie pracy (czekam w domu
    na telefon), przypominam że mam umowę na czas nieokreślony musi mi płacić
    moje wynagrodzenie lub jakieś przestojowe. Czy lepiej pójść na chorobowe
    tylko że dostanę na rękę przy tych zarobkach (legalnych) około 500zł. Czy
    przy zwolnieniu jak sam się zwolnię dostanę zasiłek. I czy jest szansa
    odzyskania tych pieniędzy (nie oficjalnych)

    Proszę pomóżcie mi
    z góry dziękuje

  • 2. Data: 2003-06-22 21:15:38
    Temat: Re: Firma Bankrutuje - pom??cie
    Od: r...@r...pl

    > I czy jest szansa odzyskania tych pieni?dzy (nie oficjalnych)

    Moim zdaniem nie ma takiej szansy, jesli firma upadnie.
    Nie ma zadnego papieru ktory by potwierdzal, ze pieniadze sie naleza.
    Skoro to ,,kombinacja'' na ktora wszyscy sie godziliscie, i skoro firma
    (wlasciciel) naprawde jest w kiepskiej sytuacji, to niestety - z pustego
    i Salomon nie naleje, a zaren Fundusz Gwarantowanych Swiadczen Pracowniczych
    nie doplaci czesc ,,spod stolu''.
    A dochodzenie teraz w sadzie (tylko duza grupa) ze byla taka nielegalna
    praktyka (na ktora _godziliscie sie_ i w ktorej wspoluczestniczyliscie)
    nie ma sensu - zeby sad uznal Twoje/Wasze roszczenie musi byc paru swiadkow,
    jak sie rozejdze sprawa, to wszyscy pracownicy przyjda da sadu i wszyscy
    albo przegraja albo wygraja.
    A to znaczy, ze wlasciciel firmy nie wyrobi na pokrycie wszystkich roszczen,
    nawet jesli sad szybko i po Twojej mysli zalatwilby sprawe. Moze 3 tys to on ma,
    ale ilestam x 3 tys, to pewnie juz nie.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 3. Data: 2003-06-23 11:18:08
    Od: "Leszek128" <l...@p...fm>

    A w przypadku gdy jestem zatrudniony i chwilowo nie ma pracy wykorzystałem
    już cały urlop, przysługuje mi wynagrodzenie lub postojowe.

  • 4. Data: 2003-06-23 14:44:04
    Temat: Re: Firma Bankrutuje - pomóżcie
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Leszek128 <l...@p...fm> napisał(a):

    > I czy jest szansa
    > odzyskania tych pieniędzy (nie oficjalnych)

    Jeśli są to pieniądze "nieoficjalne", to nie możesz powoływać na KP.
    Możesz tylko założyć sprawę cywilną w sądzie przeciwko szefowi (obiecywał ci
    coś i nie dotrzymał).

    Tak na marginesie - to te "nieoficjalne" pieniądze wykazywałeś w deklaracji
    PIT ?

  • 5. Data: 2003-06-23 20:20:14
    Od: "Leszek128" <l...@p...fm>

    Nie wykazywałem tych pieniędzy w deklaracji, są to pieniądze głownie reszty
    z wypłat jak i również delegacje. Zaznaczam ze w ubiegłym roku kilka
    podpisałem ale oczywiście nie dostałem pieniędzy, w tym roku żadnej
    delegacji nie podpisywalem.

  • 6. Data: 2003-06-24 10:59:00
    Od: "Anders" <j...@i...pl>

    Zapomnij stary o tej firmie i wylaz z niej.

    Przerabialem juz to, odwlekali z wyplata pensji i uzbieralo sie tego 24 tys.
    zl po pieciu miesiacach. Do dzisiaj tej kasy nie zobaczylem, firma
    splajtowala, wygralem w sadzie i nic.

    Nie rob za darmo, szanuj sie.

    Anders