PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo limit wynagrodzenia?

  • 1. Data: 2003-06-22 22:35:05
    Temat: Umowa o dzielo limit wynagrodzenia?
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    Hej!

    Proste pytanko - czy jest jakis limit (np. roczny) wynagrodzenia z
    tytulu umowy o dzielo, powyzej ktorego np. podatek wynosi wiecej niz 20%
    albo nie mozna stosowac 50% kosztow uzyskania (w przypadku zbywania praw
    autorskich)?

    TIA

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-06-23 09:28:38
    Temat: Re: Umowa o dzielo limit wynagrodzenia?
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    Przy umowie o dzielo pracodawca zawsze potraca 20% podatku. Przeciez nie wie
    ile zarabiasz u innych. To na koniec roku rozliczasz sie noramalnie i jak
    przekraczasz odpowiedni prog to ewentualnie doplacasz.
    Poza tym prawa autorskie sa niezbywalne. Oczywiscie posiadasz tylko do tego
    co zrobiles. Warto poczytac sobie odpowiednie przepisy. Wynagrodzenie moze
    pokrywac wszystkie koszty wytworzenia byc wydawca dziela oraz miec prawa
    majatkowe.
    Pozdrawiam
    Alicja

  • 3. Data: 2003-06-23 10:58:09
    Od: r...@r...pl

    > Tyle ze w pytaniu jednoznacznuie chodzi o to czy przy przychodach z tytulu
    > umowy o dzielo istnieja jakies progi.

    odpowiedz byla precyzyjna: pracodawca potraca 20%, a na koniec roku pracownik
    rozliczasz sie na zasadch ogolnych - ma zwrot lub doplate...

    > Czy nikt nie ma jakis konkretniejszych informacji na temat?
    nie ma konkretniejszych informacji - wszystko juz zostalo napisane.

    nie ma zadnych ,,progow'' naliczania 50% - dopuki zbywasz prawa majatkowe
    do dziela, to masz koszty 50%. Koniec i kropka.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

  • 4. Data: 2003-06-23 11:01:22
    Od: "Me" <t...@c...com>

    "Alicja" <a...@o...pl> wrote in message
> [...]

    > pokrywac wszystkie koszty wytworzenia byc wydawca dziela oraz miec prawa

    Nietrudno sie domyslic, ze chodzilo o majatkowe prawa autorskie - z tytulu
    ich zbycia przysluguja 50% koszty uzyskania.

    Czy nikt nie ma jakis konkretniejszych informacji na temat?

  • 5. Data: 2003-06-23 13:59:17
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    > Tyle ze w pytaniu jednoznacznuie chodzi o to czy przy przychodach z tytulu
    > umowy o dzielo istnieja jakies progi.
    Jesli nawet by istnialy to podejrzewam ze obowiazek ich rozliczania lealby
    po stronie wykonawcy, ale nie ma

    > tego
    >
    > Nietrudno sie domyslic, ze chodzilo o majatkowe prawa autorskie - z tytulu
    > ich zbycia przysluguja 50% koszty uzyskania.

    Domyslic sie raczej trudno ale domyslec to juz co innego. Poza tym wcale nie
    latwo. Skoro bo prawa autorskie sa rozne. W moim poscie zjadlam Pracodawce.
    Moze byc wydawca, pomyslodawca a wtedy ma wiecej praw. Wykonawca posiada je
    do zakresu tego co zrobil.
    NP: jak ja narysuje obrazek i powiem potnij to w HTMLu. To ja jestem autorem
    praw wygladu a tnacy kodow HTML. Jesli nie kreslimy tego w umowie jako
    wspolwykonawcy bedziemy mieli po 50% wartości praw autorskich. Jesli zaplace
    za prawa majatkowe tnacemu to mam 100% praw majatkowych a on nie ma ich
    wcale. Nigdzie nie jest jednak napisane czy moze sie tym dzielem chwalic.
    Musi zaznaczyc ze tylko html. Ja nie moge zmienic kodu ale moge zmienic
    obrazek i dac komus innemu do pociecia. Ale nikt oprocz mnie nie moze
    pokazac tego obrazka i podpisac ze jego. Ktos moze narysowac podobny i sie
    podpisac a ja jedynie moge zarzucic mu plagiat.
    Wiecej konkretnych informacji jest w kodeksie z komentarzem lub w przepisach
    w US.

    Alicja

  • 6. Data: 2003-06-23 17:09:36
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    > Domyslic sie raczej trudno ale domyslec to juz co innego.

    Zobacz do tego co sama napisalas, a moze zrozumiesz, ze niepotrzebny to
    przytyk.