PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowanie nauki.

  • 1. Data: 2002-10-21 06:33:57
    Temat: Finansowanie nauki.
    Od: "Dziubek" <d...@k...lm.pl>

    Witam!!!!

    Pracuje juz dwa lata, a firma pokrywa mi część kosztów związanych z nauką
    (czesne strudiów).
    Oczywiście została spisana umowa, na podstawie której po skończeniu studiow
    muszę pracować w firmie jeszcze przez 5 lat.
    Planuje przeprowadzic sie do innego miasta i tam bede musiał znalezc pracę.
    Co zrobić z umową, da się jakoś od tego wymigać nie ponosząc kosztów???

    Dziubek
    ICQ 165702315

  • 2. Data: 2002-10-21 07:09:38
    Temat: Re: Finansowanie nauki.
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Użytkownik "Dziubek" <d...@k...lm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pracę.
    > Co zrobić z umową, da się jakoś od tego wymigać nie ponosząc kosztów???

    Wstydź się, Dziubek. Nieładnie tak oszukiwać. Chyba, że chcesz spłacić
    firmie koszty, które na Ciebie poniosła, razem z rzetelnym oprocentowaniem?
    Poczytaj odpowiednie rozporządzenie, chociaż nie wiem, czy nie dotyczy ono
    tylko szkoleń zawodowych - nie pamiętam numeru, poszukaj sobie na googlu. O
    ile pamiętam kosztów nie trzeba zwracać, jeśli lekarz zabroni wykonywania
    zawodu, lub musisz się przeprowadzić, bo małżonek dostał pracę w innym
    mieście. Ponieważ zrywanie umów masz już opanowane, proponuję, żebyś się
    specjalnie w tym celu ożenił/wyszła za mąż a następnie przeprowadził wraz z
    żoną/mężem i rozwiódł.

    Nie pozdrawiam
    Mariusz

  • 3. Data: 2002-10-21 07:12:01
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > Co zrobić z umową, da się jakoś od tego wymigać nie ponosząc kosztów???

    Dziubek.....od tego sa umowy, zeby je dotrzymywac. To rzadkosc, aby w obecnych
    czasach firma partycypowala w kosztach studiow pracownika. Im zalezalo, zeby
    miec pracownika o twoich kwalifikacjach, a tobie aby ktos pomogl ci w oplaceniu
    studiow. Teraz chcesz ich...nieladnie. I popatrz jeszcze z tej strony...masz
    zapewniona prace na jeszce ladnych pare lat.

    Jesli faktycznie z przyczyn superwaznych, osobistych jestes zmuszony
    przeprowadzic sie do innego miasta, porozmawiaj szczerze z przelozonymi. Moze
    zgodza sie odstapic od umowy.

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-10-21 07:37:53
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > Co zrobić z umową, da się jakoś od tego wymigać nie ponosząc kosztów???

    nie znam konstrukcji Twojej umowy, ale czesto są one konstruowane w ten sposób,
    że jesteś zwolniony od swoich zobowiazań jeżeli umowa o pracę zostanie
    rozwiązana na mocy porozumienia stron albo jeżeli zostanie wypowiedziana przez
    pracodawcę. Więc po pierwsze możesz zzaproponować rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron (jeżeli to Cię zwolni od obowiazku zwrotu kosztów), a
    jeżeli się nie zgodżą (na 99%) to po prostu daj się zwolnić (uważaj na
    dyscyplinarkę, bo często ten sposób zwolnienia nie zwalnia od obowiązku spłaty
    kosztów nauki)
    pozdrawiam
    Paweł.