PracaGrupypl.praca.dyskusje › samochod sluzbowy

  • 1. Data: 2002-10-20 14:02:43
    Temat: samochod sluzbowy
    Od: <w...@w...pl>

    Witam,

    W umowie o prace jest zawarty punkt mowiacy o uzywaniu samochodu sluzbowego.
    Jest napisane , ze wszelkie wydatki z tytulu jego uzywania ponosi
    pracodawca.

    Pracodawca natomiast chce abym myl samochod na wlasny koszt.
    Czy jest to zgodne z prawem?
    Czy mozna sie jakos bronic?

    W umowie nei jest napisane czy moge uzywac samochodu do celow prywatnych
    (nie jest rowniez napisane ze do celow sluzbowych).
    Czy pracodawca moze mi zabronic uzywac samochodu do celow prywatnych w takim
    przypadku?

    dzieki

    werde

  • 2. Data: 2002-10-20 14:38:11
    Temat: Re: samochod sluzbowy
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (nie jest rowniez napisane ze do celow sluzbowych).
    > Czy pracodawca moze mi zabronic uzywac samochodu do celow prywatnych w

    ehhh a to brzydki chciwy pracodawca - kupil auto i nie chce ci oddac na
    wlasnosc. IMO po prostu powinien zamienic ci auto na starego malucha -
    problem z glowy.

    --
    l...@s...pl

  • 3. Data: 2002-10-20 17:42:14
    Od: "Mateusz Kuziora" <m...@w...edu.pl>

    Użytkownik <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aoud1s$dl1$...@n...tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > W umowie o prace jest zawarty punkt mowiacy o uzywaniu samochodu
    sluzbowego.
    > Jest napisane , ze wszelkie wydatki z tytulu jego uzywania ponosi

    Ale masz problem...

  • 4. Data: 2002-10-21 06:58:11
    Od: "Krzysztof Teperek" <k...@o...pl>

> [...]
    > pracodawca.
    > Pracodawca natomiast chce abym myl samochod na wlasny koszt.

    A ile Cie kosztuje mycie?
    20-25 zl na tydzien?
    Nie przesadzaj, sam jezdzilem sluzbowym, mylem i szprzatalem go na wlasny
    koszt.
    I jakos z tego powodu nie zbiednialem.
    Popatrz z drugiej strony ile "oszczedzasz" nie majac wlasnego auta.
    1. Zakup
    2.Przeglady
    3.Paliwo
    4.Mycie,sprzatanie :))
    5.Opony
    6.Ubezpieczenie.

> [...]
    > (nie jest rowniez napisane ze do celow sluzbowych).
    > Czy pracodawca moze mi zabronic uzywac samochodu do celow prywatnych w

    IMO tak. W koncu to jego samochod/firmy.
    Ale wszystko jest kwestia dogadania

  • 5. Data: 2002-10-21 09:58:30
    Od: "Bea" <b...@w...pl>

> [...]
    > (nie jest rowniez napisane ze do celow sluzbowych).
    > Czy pracodawca moze mi zabronic uzywac samochodu do celow prywatnych w

    Zgonie z prawem podatkowym używanie samochodu służbowego do celów prywatnych
    (na co wskazuje np. tankowanie w niedziele , podczas urlopów , opłaty za
    parking itp. )
    nakłada na pracodawcę obowiązek ustalenie jaka to kwota ( średnie w danym
    regionie koszty wynajęcia samochodu ) i doliczenie do Twojego wynagrodzenia
    jako tz wynagrodzenie w naturze -odprowadzenie ZUSu i podatku
    To jest Twój dochód z tytułu pracy

    Pozdrawiam
    Beata