PracaGrupypl.praca.dyskusje › Fakt mówi: jest praca!

  • 1. Data: 2004-04-19 09:32:23
    Temat: Fakt mówi: jest praca!
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    "Fakt", pismo, które czytają głównie pokrzywdzeni przez system i własną
    bezradność (cudzysłowy wedle woli) pisze na okładce:

    "Praca jest!"
    http://grafika.redakcja.pl/fakt/Wydania/OkladkaWielk
    a/1082046714447.jpg

    i wyjaśnia że chodzi tylko i wyłącznie o obciążenia podatkowo-socjalne,
    bo firmy się rozwijają i potrzebuja nowych pracowników.

    Czyli to nie ci wredni kapitaliści?

    Hmmm zachodzę w głowę, skąd ta zmiana nastawienia. Może niemieckie firmy
    szykują jakieś większe inwestycje w Polsce po 1 maja? Wszak Fakt to
    niemiecka gazeta i wydawana w konkretnym interesie.

    Robert

  • 2. Data: 2004-04-19 11:46:30
    Temat: Re: Fakt mówi: jest praca!
    Od: "Polar" <w...@p...onet.pl>

    ruch się zrobił - to prawda
    praca jest, ale ... nieraz na odpowiedz trzeba czekać tygodniami .. nawet
    miesiącami

    dobrze że 10% pensji odkładałem własnie na przezimowanie takich sytuacji jak
    poszukiwanie nowej pracy

  • 3. Data: 2004-04-19 12:30:40
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Robert Drózd wrote:

    > "Fakt", pismo, które czytają głównie pokrzywdzeni przez system i własną
    > bezradność (cudzysłowy wedle woli) pisze na okładce:

    No, skonczyly sie czasy, ze wszystko sie nalezy. Jak ktos chce zarobic,
    to music troche porobic.

> [...]
    >
    > i wyjaśnia że chodzi tylko i wyłącznie o obciążenia podatkowo-socjalne,
    > bo firmy się rozwijają i potrzebuja nowych pracowników.

    Nie. Ale i tak Balcerowicz musi odejsc. Jak to mowia, nachapal sie na
    ludzkiej krzywdzie. Bezrobocie, rencisci, wielodzietne rodziny,
    nienarodzone dzieci i inne plagi swiata - to wszystko przez niego.

    > Hmmm zachodzę w głowę, skąd ta zmiana nastawienia. Może niemieckie firmy
    > szykują jakieś większe inwestycje w Polsce po 1 maja? Wszak Fakt to
    > niemiecka gazeta i wydawana w konkretnym interesie.

    Nie wiem. Ale dziwi mnie jedno. Miller sie ladnie usmiecha w telewizji,
    mowi, ze walcza z tym bezrobociem i walcza. W celu walki z bezrobociem
    dowalane sa kolejne podatki i obciazenia. Ze zdrowych firm wyciagana
    jest kasa, miedzy innymi na walke z bezrobociem. Obciazenia sa tak
    wysokie, ze zdrowe firmy zaczynaja chorowac i produkuja kolejnych
    bezrobotnych. Wiec pod pretekstem walki z bezrobociem znow sie siega do
    kieszeni podatnikow.

    Czy Ci ludzie nie widza bezsensu tego popierdolonego kola?

    Ale co tam - przeciez pieniadze sa w bankach! :-)

    ..:: fabio

  • 4. Data: 2004-04-20 00:23:40
    Od: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>

    On Mon, 19 Apr 2004 11:32:23 +0200, Robert Drózd wrote:

> [...]
    >
    > i wyjaśnia że chodzi tylko i wyłącznie o obciążenia podatkowo-socjalne,
    > bo firmy się rozwijają i potrzebuja nowych pracowników.

    ...nie wiedziałeś o tym?? Dajmy na to masz sklep. Zatrudniasz
    pracownika. Płacisz mu 1000zł, drugie tyle mniej więcej oddajesz do
    budżetu państwa. Pracownik kosztuje Cię mniej więcej 2000zł. Żeby
    tylko zarobił na siebie musi ,,wyprodukować'' zysk w wysokości 2000zł,
    bo z czegoś musisz mu zapłacić. A Twój zysk??

    > Czyli to nie ci wredni kapitaliści?

    ...gdzie znalazłeś w ,,Fakcie'', że to wina kapitalistów? Bo ja od
    czasu do czasu w pracy przeglądam ten tytuł i jakoś mi to nie wpładło
    w oczy...

    > Hmmm zachodzę w głowę, skąd ta zmiana nastawienia.

    ...mógłbyś podać jakiś przykład, wykazujący tę tezę?

    > Może niemieckie
    > firmy szykują jakieś większe inwestycje w Polsce po 1 maja? Wszak
    > Fakt to niemiecka gazeta i wydawana w konkretnym interesie.

    ...a jakiż to interes jest w wydawaniu ,,Faktu''? Zapewne masz na myśli
    wielką międzynarodową spiskową teorię dziejów...

    macth Register Linux User: 318934
    gg: 2017571 | jid: m...@j...org | gsm: 501035283 | www.macth.prv.pl

    --- odwiedź www.flug.org.pl ---

  • 5. Data: 2004-04-20 09:57:42
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Robert Drózd; <v...@4...com> :

> [...]
    >
    > i wyjaśnia że chodzi tylko i wyłącznie o obciążenia podatkowo-socjalne,
    > bo firmy się rozwijają i potrzebuja nowych pracowników.

    Czytaj ze zrozumieniem - jeżeli dziennikarz Faktu robiąc sondę objasnił
    najpierw sondowanym tezę artykułu, to z ich strony jest to tylko forma
    nacisku na rząd [publicity, stworzenie "faktu"], a akurat część z nich
    przy mniejszych obciążeniach nie zatrudniła by ani jednego nowego
    człowieka, lub tylko kilku z kilkudziesięciu zadeklarowanych - co np.
    budowlańcowi po nowych pracownikach, jak obecni się wyrabiają, a na
    rynku mieszkaniowym mieszkania nie idą "od ręki"? Po prostu - gazeta
    chciała mieć artykuł "na czasie", więc dała możliwość pracodawcom
    wypowiedzi i udaje, że nie wie o co w tym wszystkim chodzi - dla
    bezrobotnych raczej nic z tego nie wynika.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 6. Data: 2004-04-21 00:12:29
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl> wrote:
    > "Fakt", pismo, które czytają głównie pokrzywdzeni przez system i własną
    > bezradność (cudzysłowy wedle woli) pisze na okładce:
    OK. Rozumiem że nie czytałeś i nie czytasz. To skąd znasz treść artykułu?

> [...]
    >
    > i wyjaśnia że chodzi tylko i wyłącznie o obciążenia podatkowo-socjalne,
    > bo firmy się rozwijają i potrzebuja nowych pracowników.

    Przepraszam, piszesz tak jakbyś został poszkodowany przez gazetę Fakt
    albo przez ten artykuł? Coś się stało? Powiedz nam, czekamy...

    > Hmmm zachodzę w głowę, skąd ta zmiana nastawienia. Może niemieckie firmy
    > szykują jakieś większe inwestycje w Polsce po 1 maja? Wszak Fakt to
    > niemiecka gazeta i wydawana w konkretnym interesie.
    OK. Pokaż mi w pełni polską gazetę, wydawaną bez interesu? Słucham..
    Leszczyku... ;-)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 7. Data: 2004-04-23 14:38:04
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Wed, 21 Apr 2004 00:12:29 +0000 (UTC), gdy Krzysztof
    Oledzki <o...@...ns.pl> napisał:

    >OK. Rozumiem że nie czytałeś i nie czytasz. To skąd znasz treść artykułu?

    Ano kupowełem w sklepie kajzerki i stałem w kolejce do kasy, a obok
    wyłożone były gazety. Nagłówek "Praca jest!" wyróżniał się :)

    (dla zwolenników teorii spiskowej: sklepem tym nie była Biedronka!)

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=20561

    >OK. Pokaż mi w pełni polską gazetę, wydawaną bez interesu? Słucham..

    Każda gazeta wydawana jest w jakimś interesie. Wolę jednak aby ten
    interes wychodził z Polski. EOT, bo temat nie na tę grupę.

    r.