PracaGrupypl.praca.dyskusjeFakt mówi: jest praca! › Re: Fakt mówi: jest pra ca!
    From: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Fakt mówi: jest pra ca!
    Date: Tue, 20 Apr 2004 02:23:40 +0200

    On Mon, 19 Apr 2004 11:32:23 +0200, Robert Drózd wrote:

    > "Fakt", pismo, które czytają głównie pokrzywdzeni przez system i własną
    > bezradność (cudzysłowy wedle woli) pisze na okładce:
    >
    > "Praca jest!"
    > http://grafika.redakcja.pl/fakt/Wydania/OkladkaWielk
    a/1082046714447.jpg

    > i wyjaśnia że chodzi tylko i wyłącznie o obciążenia podatkowo-socjalne,
    > bo firmy się rozwijają i potrzebuja nowych pracowników.

    ...nie wiedziałeś o tym?? Dajmy na to masz sklep. Zatrudniasz
    pracownika. Płacisz mu 1000zł, drugie tyle mniej więcej oddajesz do
    budżetu państwa. Pracownik kosztuje Cię mniej więcej 2000zł. Żeby
    tylko zarobił na siebie musi ,,wyprodukować'' zysk w wysokości 2000zł,
    bo z czegoś musisz mu zapłacić. A Twój zysk??

    > Czyli to nie ci wredni kapitaliści?

    ...gdzie znalazłeś w ,,Fakcie'', że to wina kapitalistów? Bo ja od
    czasu do czasu w pracy przeglądam ten tytuł i jakoś mi to nie wpładło
    w oczy...

    > Hmmm zachodzę w głowę, skąd ta zmiana nastawienia.

    ...mógłbyś podać jakiś przykład, wykazujący tę tezę?

    > Może niemieckie
    > firmy szykują jakieś większe inwestycje w Polsce po 1 maja? Wszak
    > Fakt to niemiecka gazeta i wydawana w konkretnym interesie.

    ...a jakiż to interes jest w wydawaniu ,,Faktu''? Zapewne masz na myśli
    wielką międzynarodową spiskową teorię dziejów...

    macth Register Linux User: 318934
    gg: 2017571 | jid: m...@j...org | gsm: 501035283 | www.macth.prv.pl

    --- odwiedź www.flug.org.pl ---