PracaGrupypl.praca.dyskusje › Emigracja + praca

  • 11. Data: 2002-08-19 16:22:21
    Temat: Re: Emigracja + praca
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@n...gazeta.pl> artur dyksinski napisał(a):
    > A w jakich krajach honoruja polskie wyzsze wyksztalcenie (tak bez
    > nostryfikacji)?

    Myślę, że w przypadku zawodu informatyka nie chodzi o uznawanie dyplomu za
    granicą, bo przecież tak naprawdę liczy się doświadczenie. Papier jest raczej
    'przepustką' i honorowanie go za granicą ma małe znaczenie zwłaszcza, że na ogół
    pracujesz u konkretnego pracodawcy wybranego jeszcze w Polsce, który wiedział na
    co się decyduje.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 12. Data: 2002-08-19 18:57:26
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Axel D." <a...@f...com.pl> wrote in message
    > no wlasnie - niemcy!
    > jako ze jestem ze slaska to w niemczech mam mase znajomych, ale rzad
    > niemiecki wprowadzil dziwna zasade, ze jesli ktos nie ma wyzszego to
    > pracodawca MUSI mu zaplacic 100.000 DM/rok - i dlatego niemcow nawet nie
    > interesuja ci bez dyplomu.

    Nie jest to bynajmniej dziwna zasada - tylko calkiem rozsadne obostrzenie
    dla firm ktore moglby w latwy sposob sprowadzic sobie bialych murzynow.
    Celem dzialania rzadu niemieckiego bylo uchylenie furtki dla specjalistow a
    nie skladaczy pc-tow (lub nie lubiacych uczyc kolegow z pracy np. javy ;)).
    W wyniku tego sprowadzili albo specjalistow albo im sie nie oplacalo i
    zadowolili sie swoimi technikami. Zwykle jednak dla osobob ceniacych swoja
    skore (takze i w Polsce) granica tych dokladnie 96KDM raczej nie byla
    poruszana. Zwykle dostawali na dzien dobry spory kasek wiecej.

    Pozdr.
    Beny

  • 13. Data: 2002-08-20 04:50:19
    Od: "Majus74" <g...@p...onet.p>

    Witam,
    Ile w Niemczech wynosi podatek od tych 100,000. DM.
    Powiedzmy dla kawalera.

    PZDR
    Andrzej

  • 14. Data: 2002-08-20 05:31:20
    Od: a...@p...onet.pl

    > Witam,
    > Ile w Niemczech wynosi podatek od tych 100,000. DM.
    > Powiedzmy dla kawalera.

    Okolo 50 procent

  • 15. Data: 2002-08-20 05:36:04
    Od: a...@p...onet.pl

    > (lub nie lubiacych uczyc kolegow z pracy np. javy ;)).

    Wyalienowanym osobnikom wrogich frakcji mowimy NIE ;-))

  • 16. Data: 2002-08-20 07:08:13
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message
    .

> [...]
    na ogół
    > pracujesz u konkretnego pracodawcy wybranego jeszcze w Polsce, który

    ale dyplom uczelni ułatwia otrzymanie zezwolenia na pracę - tak jest w
    Niemczech i USA, w Kanadzie ma się za niego dodatkowa punkty emigracyjne

    --
    pozdrówka, Slavo

    p.s. IMO wiedzę masz dla siebie, dyplomy i certyfikaty dla pracodawcy który
    po nich twą wiedzę ocenia (choć to może się znacząco różnić)

  • 17. Data: 2002-08-20 07:11:44
    Od: "Axel D." <a...@f...com.pl>

    domin wrote:

    > Użytkownik "Axel D." <a...@f...com.pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > postgraduate studies to studia podyplomowe czyli u nas cos jak doktoranckie
    > na zachodzie zwykle edukacj akonczy si en alicencjacie (bechelor) ale mozna
    > kontynuowac (master-magister) i dalej na postgraduate czyli doktoranckie
    > ale jak jest gdzie to nie wiem
    > pozdrawiam
    > Domin

    to jaki jest angielski odpowiednik (tlumaczenie) policealnego studium ?

    axel d.

  • 18. Data: 2002-08-20 07:23:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ajspt6$rd8$1@news.onet.pl> Slavo napisał(a):
> [...]

    > p.s. IMO wiedzę masz dla siebie, dyplomy i certyfikaty dla pracodawcy który
    > po nich twą wiedzę ocenia (choć to może się znacząco różnić)

    No właśnie to wszystko chciałem powiedzieć. ;)

  • 19. Data: 2002-08-20 08:33:28
    Od: "666" <p...@p...com>

    To w zasadzie jest "College", ale to bardzo szerokie pojęcie.
    JaC