PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmigracja + praca › Re: Emigracja + praca
    From: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emigracja + praca
    Date: Mon, 19 Aug 2002 20:57:26 +0200

    "Axel D." <a...@f...com.pl> wrote in message
    news:3D60FE30.7012578B@frodo.com.pl...
    > no wlasnie - niemcy!
    > jako ze jestem ze slaska to w niemczech mam mase znajomych, ale rzad
    > niemiecki wprowadzil dziwna zasade, ze jesli ktos nie ma wyzszego to
    > pracodawca MUSI mu zaplacic 100.000 DM/rok - i dlatego niemcow nawet nie
    > interesuja ci bez dyplomu.

    Nie jest to bynajmniej dziwna zasada - tylko calkiem rozsadne obostrzenie
    dla firm ktore moglby w latwy sposob sprowadzic sobie bialych murzynow.
    Celem dzialania rzadu niemieckiego bylo uchylenie furtki dla specjalistow a
    nie skladaczy pc-tow (lub nie lubiacych uczyc kolegow z pracy np. javy ;)).
    W wyniku tego sprowadzili albo specjalistow albo im sie nie oplacalo i
    zadowolili sie swoimi technikami. Zwykle jednak dla osobob ceniacych swoja
    skore (takze i w Polsce) granica tych dokladnie 96KDM raczej nie byla
    poruszana. Zwykle dostawali na dzien dobry spory kasek wiecej.

    Pozdr.
    Beny