PracaGrupypl.praca.dyskusje › Egzotyczne języki programowania.

  • 1. Data: 2003-04-21 11:03:37
    Temat: Egzotyczne języki programowania.
    Od: m...@p...onet.pl

    Czy w tym kraju jest jeszcze praca dla znających np. język Clipper? Zauważyłem
    fakt pojawienia się w księgarni nowowydanego podręcznika do Cobolu. Czy to
    znaczy, że Cobol wraca do łask, a Clipper występuje już tylko jako ciekawostka
    na wykładach z (pre)historii infomatyki?
    Pozdrawiam.
    Marek

  • 2. Data: 2003-04-21 12:39:29
    Temat: Re: Egzotyczne języki programowania.
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    m...@p...onet.pl <m...@p...onet.pl> zapodał(-a):
> [...]
    > Cobolu. Czy to znaczy, że Cobol wraca do łask, a Clipper występuje już
    > tylko jako ciekawostka na wykładach z (pre)historii infomatyki?

    W firmię, gdzie jestem informatykiem Clipper to podstawa (NetWare).
    Chyba to się jednak trochę zmieni...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 3. Data: 2003-04-21 14:51:18
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    > Czy w tym kraju jest jeszcze praca dla znających np. język Clipper?
    Zauważyłem
    > fakt pojawienia się w księgarni nowowydanego podręcznika do Cobolu. Czy to
    > znaczy, że Cobol wraca do łask,

    Nie, Cobol nie wraca do łask. Nie oznacza to jednak, że nie jest on już
    używany.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 4. Data: 2003-04-21 18:41:04
    Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>

    Ludzik zwany DooMiniK, w wiadomosci
    news:b80qcg$n10$2@nemesis.news.tpi.pl napisal:
    > m...@p...onet.pl <m...@p...onet.pl> zapodał(-a):
    >
    > W firmię, gdzie jestem informatykiem Clipper to podstawa (NetWare).
    > Chyba to się jednak trochę zmieni...

    Tam, gdzie pracowalem oprogramowanie bylo wlasnie robione na Clipperze -
    mialo wady ale to moze byla wina programistow a nie samego Clippera.
    --
    Neo[EZN] - http://wroclaw.dolny.slask.pl
    "Cytowanie wszelkich moich wypowiedzi jest prawnie zabronione.

  • 5. Data: 2003-04-22 06:34:49
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

> [...]
    > znaczy, że Cobol wraca do łask, a Clipper występuje już tylko jako
    ciekawostka
    > na wykładach z (pre)historii infomatyki?

    Jest jeszcze sporo clipperowych aplikacji na rynku, szczególnie w małych
    firmach, ale są to produkty zdecydowanie schyłkowe.

  • 6. Data: 2003-04-22 08:22:03
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > znaczy, że Cobol wraca do łask, a Clipper występuje już tylko jako
    ciekawostka
    > na wykładach z (pre)historii infomatyki?

    Clipper jest ściśle związane z DOSem i sieciami DOSowymi. Raczej świat
    schyłkowy. Ale dopóki będą używane jeszcze programy działający w Clipperze,
    dopóty będą potrzebni specjaliści znający to narzędzie i literatura.
    Popularność Clippera i Novela to jednak jakaś polska specyfika.

    To samo dotyczy COBOLa. Ogromne zapotrzebowanie na programistów kobolowych
    było przy okazji problemu roku 2000, kiedy okazało się, że w dalszym ciągu
    ogromna liczba programów, zwłaszcza tzw "mission critical" chodzi na COBOLu.
    W swoim czasie ogromne pieniądze włożono w programy COBOLowe i nikt tych
    pieniędzy nie wyrzuci do kosza, tylko dlatego, że klient-serwer jest
    nowocześniejszy.

    Jednak ani COBOL ani CLIPPER, to nie są specjalności rozwojowe. Lepiej się
    uczyć czegoś innego.

  • 7. Data: 2003-04-22 20:01:42
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Neo[EZN] <h...@b...gnet.pl> zapodał(-a):
    > Ludzik zwany DooMiniK, w wiadomosci
    > Tam, gdzie pracowalem oprogramowanie bylo wlasnie robione na Clipperze -
    > mialo wady ale to moze byla wina programistow a nie samego Clippera.

    Język prosty, życzliwy, ogromna liczba bibliotek (cuda można robić).
    Wady: 3 linijki programu i pół mega wynikowego ;-P
    /EOT bo NTG/

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 8. Data: 2003-04-22 20:02:35
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    winetu <P...@w...pl> zapodał(-a):

    > Zauważyłem
    > ciekawostka
    > Jest jeszcze sporo clipperowych aplikacji na rynku, szczególnie w małych
    > firmach, ale są to produkty zdecydowanie schyłkowe.

    Spoooro firm jeszcze inwestuje, spoooro. Możesz być pewny,
    że programiści mają co robić.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl