PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzis w Wydarzeniach - pelno miejsc pracy, nie ma chetnych, puste PUPy

  • 1. Data: 2006-04-13 18:40:17
    Temat: Dzis w Wydarzeniach - pelno miejsc pracy, nie ma chetnych, puste PUPy
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Dzis w Wydarzeniach byl reportaz o "pseudo-bezrobociu" w Polsce. I sie
    zszokowalem. Mowia ze np. w krakowskiej SE nie moga obsadzic polowy miejsc
    pracy! Szukali i szukali i nic. Nie chcieli zadnych wymagan, chcieli nawet
    szkolic itd... i nic. Ponoc w Polsce PUPy swieca pustkami.
    Czy to mozliwe, nie chce mi sie wierzyc. No chyba ze placa 600 zl... w Krakowie
    to raczej by sie nikomu nie oplacalo. Ja sam zaaplikowalem do LG w Kobierzycach,
    bylo ogloszenie w GW, ale nawet nie dostalem zwrotki ze mail doszedl, nie mowiac
    o jakiejs reakcji. Mam inne doswiadczenia niz w tym materiale, znam wielu ludzi
    bez pracy, ktora na prawde wzielaby kazda godziwie oplacana (kolo 1K) prace ale
    po prostu jej nie ma (chyba ze sie jest spawaczem).
    Dziwi mnie ta ogolna propaganda ze panstwo Polskie stoi na socjalach. Budzet
    wydaje 18 mld PLN na socjale (w tym 8 bezposrednio w pieniadzu), wystarczy
    podzielic to przez populacje zeby zobaczyc ze powszechne medialne stwierdzenie
    ze Polacy nie chca pracowac bo dostaja zasilki jest nieprawdziwe.

  • 2. Data: 2006-04-13 22:07:44
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Czy to mozliwe, nie chce mi sie wierzyc. No chyba ze placa 600 zl... w
    > Krakowie

    Sorki, chodzilo o Lodz...

  • 3. Data: 2006-04-14 04:24:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    the_foe napisał(a):

    > Sorki, chodzilo o Lodz...

    Radio Erewań? ;P

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 4. Data: 2006-04-14 04:48:27
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    the_foe wrote:

> [...]
    > chcieli nawet szkolic itd... i nic. Ponoc w Polsce PUPy swieca pustkami.
    > Czy to mozliwe, nie chce mi sie wierzyc. No chyba ze placa 600 zl... w

    Prawdopodobnie. Ciezka i nisko platna prace w Polsce jest znalezc bardzo
    latwo - moze poza jakimis terenami wiejsko-postPGRowskimi, gdzie nic nie
    ma. Ludzie nie chca brac zbyt slabo platnej pracy, bo przy pewnej
    wysokosci pensji wolny czas i brak stresu jest dla nich bardziej
    wartosciowy niz ta pensja.

    A firmy oferuja tyle, bo na wiecej ich nie stac.

    Polska naprawde by skorzystala na ludziach, ktorzy by byli sklonni brac
    te niechciane, najtansze miejsca pracy - wzrost ogolnej wartosci
    wytworzonych produktow i uslug jeszcze zadnej gospodarce nie zaszkodzil,
    a firmy nie mogac znalezc pracownika w tej chwili nie podwyzszaja pensji
    na tym stanowisku, bo nie maja tej kasy i przez brak sily roboczej
    takiej, na ktora gospodarke stac, marnuje sie masa potencjalu.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii

  • 5. Data: 2006-04-14 07:45:58
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    the_foe napisał(a):
> [...]
    > wystarczy podzielic to przez populacje zeby zobaczyc ze powszechne
    > medialne stwierdzenie ze Polacy nie chca pracowac bo dostaja zasilki
    Może powiecie że bluźnie ale ludziom po prostu czasem robić się nie chce
    i narzekają. Nie uogólniam tu więc proszę na mnie nie krzyczeć.
    Ale znam dużo przypadków że dana osoba ma skończoną zawodówkę rzadnego
    fachu w ręku i siedzi i wali browary za to co dostanie z pomocy
    społecznej i narzeka że pracy nie ma. Bardzo podobna sytuacja jest teraz
    z tymi wszystkimi szkołami "wyższymi" w których jak ino sie płaci to
    zawsze sie skończy:/ I potem taki mgr. ma wymagania nieadekwatne do
    swoich umiejętności/wiedzy.
    Są kierunki studiów po których nie ma problemu z pracą i z zarobkami
    rzędu 2k dla absolwentów. No ale są zawody w których nie trzeba mieć
    wyższego wykształcenia ( chodź wcale ono nie przeszkadza ) ale trzeba
    coś umieć - np murarze, którzy wcale dużo gorzej nie zarabiają.

  • 6. Data: 2006-04-14 07:53:39
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Ludzie nie chca brac zbyt slabo platnej pracy, bo przy pewnej wysokosci
    > pensji wolny czas i brak stresu jest dla nich bardziej wartosciowy niz ta
    > pensja.

    Co Ty chrzanisz Immona!?
    Ostatnio w Krakowie pomagalem przez dwa miesiace kolezance szukac prace dla
    niewykwalifikowanego. Przygotowalem jej swietne CV, wyslalismy tego chyba ze
    100, i wcale nie na chybil-trafil. Byla tylko na jednej rozmowie o prace, na
    której na jedna godzine zaprosili chyba ze 30 osób. Pozostali sie wogóle nie
    odezwali, mimo, ze nie bylo wogóle mowy o pensji.

    Z innej beczki:
    Ja mam odwrotna sytuacje. jestem programista i ostatnio do mnie zglosila sie
    jakas pani z firmy rekrutacyjnej, ze jest zainteresowana moja osoba i jezeli
    jestem tez zainteresowany, to zebym dal znac, to umówi spotkanie.
    Odpowiedzialem, ze chetnie i... cisza od trzech tygodni.

    Wiec moje zdanie jest takie: nie ma pracy dla niewykwalifikowanych, a
    przynajmniej niektóre firmy rekrutacyjne sie slabo staraja. Dlatego nie moga
    znalezc pracowanika.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 7. Data: 2006-04-14 08:08:48
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości

    > Czy to mozliwe, nie chce mi sie wierzyc. No chyba ze placa 600 zl...

    No to sobie odpowiedziałeś:/ W łódzkiej SE tyle płacą, no, może odrobinę
    więcej, przynajmniej na szeregowych stanowiskach. A wbrew pozorom, życie tu
    wcale nie jest tańsze niż w innych miastach. No to jak masz do wyboru etat
    za minimum a zasiłek+możliwość dorobienia na czarno to nie ma się nad czym
    zastanawiać.

    pzdr,
    Aga

  • 8. Data: 2006-04-14 08:31:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    aga.p wrote:
    > Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości

    > No to sobie odpowiedziałeś:/ W łódzkiej SE tyle płacą, no, może odrobinę
    > więcej, przynajmniej na szeregowych stanowiskach.

    Czasami niewiele wiecej proponują na nieszeregowych stanowiskach...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2006-04-14 08:33:10
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Lukasz napisał(a):

    > Co Ty chrzanisz Immona!?

    dobrze mówi Immona. Bo albo więcej ma na czarno, albo ma w du* taką
    płacę skoro kasę i ciuchy da "Opieka".

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 10. Data: 2006-04-14 08:33:56
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Lukasz napisał(a):

> [...]
    > jestem tez zainteresowany, to zebym dal znac, to umówi spotkanie.
    > Odpowiedzialem, ze chetnie i... cisza od trzech tygodni.

    pewnie... RINF ;-DD