PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzis w Wydarzeniach - pelno miejsc pracy, nie ma chetnych, puste PUPy

  • 11. Data: 2006-04-14 08:34:13
    Temat: Re: Dzis w Wydarzeniach - pelno miejsc pracy, nie ma chetnych, puste PUPy
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Lukasz napisał(a):
    > Wiec moje zdanie jest takie: nie ma pracy dla niewykwalifikowanych, a
    > przynajmniej niektóre firmy rekrutacyjne sie slabo staraja. Dlatego nie moga
    > znalezc pracowanika.

    Na podstawie dwóch przypadków wyciągasz wnioski o całym rynku pracy?

    W Wydarzeniach mówiono coś jeszcze - że szacuje się, iż 40% bezrobotnych
    to bezrobotni tylko z nazwy - pracują na czarno, do tego dorabiają sobie
    różnymi zasiłkami. W Katowicach wystarczy np. założyć tzw. rodzinę
    zastępczą - wziąć dziecko z domu dziecka, by dostawać co miesiąc
    dodatkowe pieniądze. Nie jest to wcale trudne. A potem już nikt nie
    sprawdza wychowawczych walorów takiej rodziny. Sposobów na dojenie
    państwa jest więcej. Znów Katowice - wystarczy regularnie uczęszczać na
    zajęcia do MOPS by otrzymywać dodatkowy zasiłek z opieki społecznej.
    Warunek jest jeden - nie opuszczać zajęć. Ale od czego L4? Czasami widzę
    mężczyzn, pobierających zasiłek, którzy formalnie są akurat na L4 a
    nieformalnie robią komuś np. remont.

    Nie zgadzam się akurat z Immoną, że ludziom nie chce się szukać
    niskoplatnej pracy, ale to moje subiektywne zdanie, wynikajace z mojego
    systemu wartości. Dla mnie praca jest wartością samą w sobie a rozwój
    sposobem na życie. Ale za innych nie będę mówił. Są i tacy, ludzie po
    pięćdziesiątce, co po kilku latach poszukiwania pracy, z dumą pokazują
    zaświadczenie, że wreszcie dostali pracę np. jako stróż nocny. Są też i
    tacy, ktorym nie chce się za 600, za 800, za 1000... Pełne spektrum -
    jak to w zyciu.

    pozdr.
    m.

  • 12. Data: 2006-04-14 09:12:36
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > pewnie... RINF ;-DD

    Nooo... A co jest tu jakiś kruczek? Zamieniam się w słuch...

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 13. Data: 2006-04-14 09:13:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

> [...]
    > zaświadczenie, że wreszcie dostali pracę np. jako stróż nocny. Są też i
    > tacy, ktorym nie chce się za 600, za 800, za 1000... Pełne spektrum -

    Wiesz... Czesto moge robic cos za darmo, ale to na co mam akurat ochote
    i w taki sposob w jaki mam ochote to zrobic, wtedy robie to dla wlasnej
    satysfakcji. W pracy nalezy robic tak jak chce szef... Dodatkowo trzeba
    z czegoś żyć...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 14. Data: 2006-04-14 09:16:45
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Lukasz napisał(a):

    > Nooo... A co jest tu jakiś kruczek? Zamieniam się w słuch...

    zaprzęgnij googla i przetrzep archiwum grupy: keyword: rinf

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 15. Data: 2006-04-14 09:18:35
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Lukasz napisał(a):

    > Nooo... A co jest tu jakiś kruczek? Zamieniam się w słuch...

    dodam od siebie, że miesiac temu tez do mnie napisali.
    Jakim cudem mnie znaleźli do dziś pozostaje to zagadką dla mnie.
    Już, już, prawie wypełniałem CV na ich stronie, gdy szatan kazał mi
    poczytać archiwum grupy. I dałem sobie z nimi spokój.

  • 16. Data: 2006-04-14 09:43:02
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    to raczej nie kwestia uczelni ale raczej tego ile ludzi z danym fachem
    poszukuje pracy

    przyklad
    inz elektryk dzisiaj tylko potrzebny jest w biurach projwektowych z
    uprawnianiami projektowymi budowlanymi co oczywiscie kosztuje, i trzeba
    miec do tego odpowiednie doswiadczenie w biurze projektowym.
    Kazda politechnika ksztalci w tym kierunku, sa ta jedne z najbardziej
    licznych kierunkow czesto po 200-300 na 1 roku, W Gdansku jest, w Elblagu
    jest, w Szczecinie jest,w Grudziadzu jest, W Wawie jest,w Bialymstoku, w
    Poznaniu jest no i chyba jeszcze Koszalin, takze istna nadprodukcja inz
    elektrykow.
    Inny przyklad:
    farmacja Gdańsk 120 osob na 1 roku, jest tylko o ile wiem z rejonu polnocnej
    Polski tylko tutaj ani Szczecin ani Bialystok, dopiero Wa-wa i zdaje sie
    Bydgoszcz, kierunki o wiele mniej liczne. A Praca? Wystarczy spojrzec w
    gazety z praca, dodatkowa osobna rubryczka dla farmacji. Płace od reki dla
    absolwenta nie schodza ponizej 1500 na reke.
    :]

  • 17. Data: 2006-04-14 09:45:01
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > zaprzęgnij googla i przetrzep archiwum grupy: keyword: rinf

    Faktycznie zupełna amatorszczyzna. Troche się uspokoiłem, bo myslałem, że to
    obecny pracodawca robi sobie teścik. A na rozmowę do nich mogę iść, o ile
    zadzwoni. Dla mnie żadna strata. Siedzibę mają 2 km ode mnie. Zobaczy się
    przynajmniej, jakie mają testy. A jak będzie amatorszczyzna, to będzie
    okazja ponabijać się z kobity.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 18. Data: 2006-04-14 09:46:14
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):
    > W pracy nalezy robic tak jak chce szef...
    Jeżeli nie potrafi się uzyskać w pracy minimum autonomii to zapewne tak.

    pozdr.
    m.

  • 19. Data: 2006-04-14 10:01:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Maciek Sobczyk wrote:
    > Jeżeli nie potrafi się uzyskać w pracy minimum autonomii to zapewne tak.

    Nie zawsze minimum wystarcza :)) Szef patrzy zawsze w sposob biznesowy a
    nie wg Twojego widzimisie :)

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 20. Data: 2006-04-14 10:39:49
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    > Nie zawsze minimum wystarcza :)) Szef patrzy zawsze w sposob biznesowy a
    > nie wg Twojego widzimisie :)
    A jeśli ja równiez patrzę w sposób biznesowy?