PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzień wolny za Boże Narodzenie

  • 1. Data: 2010-12-25 18:06:11
    Temat: Dzień wolny za Boże Narodzenie
    Od: z <z...@g...pl>

    Mój były pracodawca wmawiał załodze że taki dzień wolny za święto w
    sobotę jest BEZPŁATNY.
    U nowego jeszcze nie miałem przyjemności rozmawiać na takie tematy.
    Szczerze powiedziawszy nie wiem czy podejmę temat ale na wszelki wypadek
    chciałbym się upewnić.
    W umowie mam podaną stawkę godzinową (w poprzedniej pracy była podana
    kwota miesięcznej wypłaty chociaż i tak byłem rozliczany za godziny)
    Pełny etat, umowa na czas nieokreślony. Dopisać sobie 8 godzin
    pracujących w Wigilię czy nie?

    PS. Na mój chłopski rozum to powinno być płatne skoro inni pracują 1
    dzień mniej a dostają dalej taką samą wypłatę to tak jakby pracowali.

  • 2. Data: 2010-12-25 18:19:10
    Temat: Re: Dzień wolny za Boże Narodzenie
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2010-12-25 19:06, z pisze:
    > Mój były pracodawca wmawiał załodze że taki dzień wolny za święto w
    > sobotę jest BEZPŁATNY.

    Jeżeli masz płatne za godzinę, to tak, ten dzień jest bezpłatny.

    Dzień wolny za święto, oznacza tylko tyle że wymiar godzin pracujących
    zmniejsza się o 8. Czyli zamiast 168, masz przepracować 160 godzin i
    za te 160 godzin masz mieć zapłacone. Pracodawca nie może zmusić cię
    abyś pracował więcej niż 160 godzin (chyba że będą to nadgodziny).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --