PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie - przejście na umowę o pracę - urlop

  • 1. Data: 2010-12-26 16:16:08
    Temat: umowa zlecenie - przejście na umowę o pracę - urlop
    Od: Michał Jabłoński <m...@g...com>

    Jestem studentem, pracuję w firmie na umowę zlecenie. Czy jeśli
    skończe studia i dostanę umowę o pracę przysługują mi od razu jakieś
    dni urlopu? Czy będę dopiero za każdy miesiąc na umowie o pracę je
    dostawał?

  • 2. Data: 2010-12-26 19:08:35
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 26 Dec 2010 08:16:08 -0800 (PST), Michał Jabłoński napisał(a):

> [...]
    > skończe studia i dostanę umowę o pracę przysługują mi od razu jakieś
    > dni urlopu? Czy będę dopiero za każdy miesiąc na umowie o pracę je

    OIDW urlop w pierwszym roku będziesz otrzymywać proporcjonalnie do czasu
    zatrudnienia.
    Teraz nie pracujesz, tylko wykonujesz zlecenie i to nie ma nic do rzeczy
    (zakładając, że forma umowy jest zgodna z prawem ;).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-12-26 20:11:50
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    To zależy jaki rodzaj urlopu masz na myśli.
    Wypoczynkowego - nie.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-12-26 20:47:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-26 20:08, Kapsel pisze:

    > Teraz nie pracujesz, tylko wykonujesz zlecenie

    Czyli pracuje.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-12-26 20:49:25
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > Teraz nie pracujesz, tylko wykonujesz zlecenie i to nie ma nic do rzeczy
    > (zakładając, że forma umowy jest zgodna z prawem ;).

    Oj, umowa zlecenie też się wlicza do stażu pracy.

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-12-26 21:25:24
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 26 Dec 2010 21:49:25 +0100, animka napisał(a):

    > Oj, umowa zlecenie też się wlicza do stażu pracy.

    http://zus-i-place.wip.pl/umowa-zlecenie-umowa-o-dzi
    elo/umowa-zlecenia-a-staz-pracy,0,264175,0,209845,0.
    html

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2010-12-26 21:27:19
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 26 Dec 2010 21:47:16 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Czyli pracuje.

    Noo, praktycznie rzecz biorąc, tak ;)
    Ale w prawie definicję pracy określono jakoś inaczej pewnie, w każdym razie
    tą która daje przywileje m.in. urlopowe.

    Ludzie się natomiast przyzwyczajają nazywać zlecenia i dzieła pracą, a
    potem są takie pytania na grupie :(

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2010-12-26 21:35:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-26 22:27, Kapsel pisze:

> [...]
    > tą która daje przywileje m.in. urlopowe.
    >
    > Ludzie się natomiast przyzwyczajają nazywać zlecenia i dzieła pracą, a

    Prawo nie uzurpuje pracy tylko do umowy o pracę. Pozajączkowało Ci się z
    pracownikiem.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-12-26 21:47:35
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-26 22:25, Kapsel pisze:

    > http://zus-i-place.wip.pl/umowa-zlecenie-umowa-o-dzi
    elo/umowa-zlecenia-a-staz-pracy,0,264175,0,209845,0.
    html

    Dzięki za informację: Data opublikowania porady: 2009-09-18
    Teraz coś się z tymi umowami miało zmienić, miały być czy już są
    traktowane jak normalne umowy. Konkretów nie mogę podać, bo nie
    zapisałam. Poszukaj na stronach Gazety Prawnej.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-12-26 23:15:40
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    przestań gadac o czyms "coś tam, słyszałam ale nie wiem co i jak chcesz
    to sobie doczytaj", zwłaszcza jak nie jest to prawda.