PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak informacji w umowie o nadgodzinach

  • 1. Data: 2010-12-15 20:08:28
    Temat: Brak informacji w umowie o nadgodzinach
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Witam,

    Przeczytałem kodeks pracy dla odświeżenia wiedzy i nie widzę lub nie
    doczytałem.

    Czy dobrze rozumiem, jeżeli nie ma informacji w umowie o prace (okres
    próbny 3 miesięczny) o warunkach płatności za pracę w godzinach
    nadliczbowych - to wtedy to jest brane z kodeksu? Czy faktycznie musi
    być wyraźnie zapisane w umowie? (czy to dobra wola pracodawcy).

    Jak to u Was jest? Macie wpisane jak traktowane są nadgodziny? Bo mi
    odpowiada żeby za każdą 1h nadliczbowych godzin = 1h wolnego.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2010-12-15 21:23:47
    Temat: Re: Brak informacji w umowie o nadgodzinach
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    2 sekundy i pełne omowienie zagadnienia:
    http://www.prawo-pracy.pl/godziny_nadliczbowe-k-26.h
    tml
    albo:
    http://msp.money.pl/wiadomosci/kadry/artykul/wynagro
    dzenie;za;godziny;nadliczbowe,214,0,231638.html

    ponadto kp w okolicach artykułu 151.

    a generalnie - zasada jest albo pieniądze, albo czas do wykorzystania,
    kp mówi "strony ustalają", a praktyka mówi ze decyzja o sposobie
    decyduje pracodawca (chyba że masz siłe przetargowa a twoja propozycja
    będzie na rękę pracodawcy)

  • 3. Data: 2010-12-15 22:02:02
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    W dniu 2010-12-15 22:23, grom@x pisze:
> [...]
    > kp mówi "strony ustalają", a praktyka mówi ze decyzja o sposobie
    > decyduje pracodawca (chyba że masz siłe przetargowa a twoja propozycja

    Czytałem właśnie ten KP art. 151.. i dalej nie łapię:
    Co w przypadku gdy to nie zostało ustalone? Wiem, mój błąd. Po jakimś
    czasie od podpisania zapytałem i dowiaduję się że o to mam się nie
    martwić...

    Czyli dobrze rozumiem, skoro nie ustalone to w przypadku gdy uzbieram
    nadgodziny to może mi wypłacić np 100% stawki zamiast zgodnie z kodeksem
    150% za każdą 1h nadliczbową godzinę pracy?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2010-12-15 22:31:26
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czytałem właśnie ten KP art. 151..
    To przeczytaj art. 151^1 i 151^2, a najlepiej cały rozdział 5.

    > Co w przypadku gdy to nie zostało ustalone?
    Realizowane są ustalenia z KP.

    > Czyli dobrze rozumiem, skoro nie ustalone to w przypadku gdy uzbieram
    > nadgodziny to może mi wypłacić np 100% stawki zamiast zgodnie z kodeksem
    > 150% za każdą 1h nadliczbową godzinę pracy?
    Nie.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-12-15 22:41:29
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Czytałem właśnie ten KP art. 151.. i dalej nie łapię:
    > Co w przypadku gdy to nie zostało ustalone?

    nie zostało ustalone jeszcze, ale przecież nic nie soi na przeszkodzie
    pójśc do przełożonego i porozmaiac na ten temat? ustalić co jest dla
    ciebie i/lub twojego pracodawcy lepsze?

    > Czyli dobrze rozumiem, skoro nie ustalone to w przypadku gdy uzbieram
    > nadgodziny to może mi wypłacić np 100% stawki zamiast zgodnie z kodeksem
    > 150% za każdą 1h nadliczbową godzinę pracy?

    a doczytałeś przypadkiem w jakich okolicznosciach występuje 100, 150, a
    czasem 200% ? wróć do lektury (albo zajrzyj do linków które podesłałem w
    poprzednim poście)