PracaGrupypl.praca.dyskusjeDwie drogi do celu... › Re: Dwie drogi do celu...
    From: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dwie drogi do celu...
    Date: Fri, 15 Mar 2002 13:43:22 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@telimena.impaq.com.pl

    "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl> wrote in message
    news:a6sk54$12r2$1@news2.ipartners.pl...

    > Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > LISPie czy
    > go gdzies,
    >
    > Sorry, że się czepiam ale...
    > Liczyłeś koszty?
    >
    > Biorąc pod uwagę funkcjonalność nowych narzędzi, prawdopodobnie mniej
    > czasu
    > zajmie napisanie nowego rozwiązania niż nauka nieużywanego narzędzia +
    > wgryzanie
    > się w strukturę starego systemu.
    >
    > Zatem prawdopodobnie taniej i szybciej będzie napisać od nowa niż uczyć
    > się
> [...]

    A pracodawca na to: to my panu już podziękujemy... Takie wybrzydzanie ma
    sens przy pracy dorywczej - tu zlecenie, tam zlecenie, ale nie przy stałej.

    A co do kosztów - przepisanie średniej wielkości aplikacji w nowym języku
    to są ogromne koszty. Przede wszystkim, albo i tak trzeba się przegryźć
    przez
    stary kod, albo przeprowadzić od nowa całą analizę (bo przeważnie wyników
    tej oryginalnej nie ma już od dawna). Zakładając nawet, że robimy analizę
    od nowa, bo nikt nie podjął się czytać starego kodu, to czeka nas ogromny
    koszt
    testowania produktu od zera. Do tego nowa dokumentacja, przekonanie
    klientów,
    że powinni zapłacić za nową wersję...
    A i tak może się okazać, że ze względu na wymóg utrzymania zgodności ze
    starym
    kodem trzeba go będzie zgłębić, bo np. brak opisu struktur plików.
    Jeżeli w dodatku cała ta zabawa ma na celu nieznaczne tylko rozszerzenie
    funkcjonalności, albo poprawę drobnego błędu - to prościej będzie wynająć
    kogoś, kto poradzi sobie z "archaicznym" językiem, a niechętnego do nauki -
    zwyczajnie wylać.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.