PracaGrupypl.praca.dyskusjeDwie drogi do celu... › Re: Dwie drogi do celu...
  • Data: 2002-03-15 11:06:46
    Temat: Re: Dwie drogi do celu...
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > LISPie czy
    > go gdzies,
    >
    > Liczyłeś koszty?
    > Biorąc pod uwagę funkcjonalność nowych narzędzi, prawdopodobnie mniej
    > czasu
    > zajmie napisanie nowego rozwiązania niż nauka nieużywanego narzędzia +
    > wgryzanie
    > się w strukturę starego systemu.
    > Zatem prawdopodobnie taniej i szybciej będzie napisać od nowa niż uczyć
    > się
    > archaicznego narzędzia i rozgryzać stary program.

    Ej no. Naprawde sadzisz, ze mozna wszystko zrobic w nowych narzedziach
    ???
    I ze np. sterowanie urzadzeniami choćby w fabryce czy elektrowni ktore
    jest opisany w jakims starym jezyku i może być ciezko oprogramowac je
    inaczej??? Tam moga byc mikropocesory czy kontrolery sprzed 15 czy 20
    lat. Nie napiszesz sterownika do nich w Javie ani w VC++.
    A jesli trzeba tam tylko podmienic jedna funckje??? Albo zmienic jej
    pamatetry??? Bedziesz od razu pisal caly system i wymienial
    urzadzenia??? Systemy informatyczne to nie tylko wystawianie faktur.
    Niestety, stare systemy funkcjonuja jeszcze w tym swiecie i to niektore
    bardzo dobrze i wiele razy nie ma powodow, zeby je wymieniac na nowsze.

    Pawel