PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dot. kłopotów z pl.praca.oferowana

  • 1. Data: 2004-05-14 19:08:33
    Temat: Dot. kłopotów z pl.praca.oferowana
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Na początek wszystkich, którzy wysłali, lub czekali na ogłoszenia
    _przepraszam_ za opóźnienie.

    Na dzień dzisiejszy czekało na publikację 700 wiadomości. Celowo
    nie piszę ogłoszeń, ponieważ część z wiadomości, które znajdują się
    w skrzynce moderatora ppo nie jest ogłoszeniem. Są to spamy, maile
    nie na temat a także np. odpowiedzi na ogłoszenia z grupy.

    Przed chwilą przejrzałem pierwszą setkę tych wiadomości. Jak można
    zobaczyć, na grupę wysłałem 51 ogłoszeń. Czyli prawie 50% wiadomości
    nie nadawało się do publikacji, choć część z nich to oferty pracy.

    Wracając do dyskusji z poprzedniego wątku, pomijając obelgi, teorie
    spisku, żądania, groźby czy pomówienia, przypominam że w związku
    z waszymi postulatami zaproponowałem, by chętni do moderowania
    ppo zgłaszali się na adres ppo#hell.pl. Nie zgłosił się _nikt_.

    Dziś więcej ogłoszeń się nie ukaże, chyba że Przemek znajdzie czas
    by je puścić. Po pierwsze: ja nie mam możliwości czasowej by
    przejrzeć i wysłać. Po drugie: są pewne kwestie, które proponuję
    przedyskutować:

    1) Grupa zasypana jest (jak widzicie) ogłoszeniami z ofertami
    dla nauczycieli z Mazowieckiego Kuratorium Oświaty. Ktoś z MKO
    napisał skrypt, który automatycznie wysyła na ppo oferty publikowane
    w ich serwisie. Jest tego tak dużo, że moim zdaniem utrudnia to
    czytanie ofert osobom, które akurat nie poszukują pracy nauczyciela.
    Pytanie co z tym zrobić?

    a) nie publikować? nie widzę powodu, bo są to poprawnie sformułowane
    oferty pracy

    b) założyć dla ofert tego typu grupę pl.praca.oferowana.XYZ, gdzie
    XYZ to np. edukacja, nauczyciele lub coś takiego? może

    Ciekawy jestem Waszego zdania.

    2) Do tej pory wszyscy, którzy przysłali ogłoszenie a było ono
    nieprawidłowo sformułowane dostawali informacje od moderatora,
    że coś jest nie tak (mimo iż FAQ został zmieniony i wyraźnie
    zaznaczono tam, że moderator nie ma obowiązku wysyłać takiej
    informacji, zresztą nigdy nie miał). Korespondencja z osobami,
    które nie chcą/nie potrafią poświecić paru minut na przeczytanie
    FAQ zajmuje na tyle dużo czasu, że stwierdzam że albo/albo.
    Albo ogłoszenia będą się ukazywały częściej a moderator
    nie będzie robił _nic_ z ogłoszeniami sformułowanymi
    nieprawidłowo, albo dalej będzie korespondował z ich autorami
    i tracił czas, który może poświecić na publikacje prawidłowych
    ofert. Czekam na opinie. Zaznaczam, że "nic" oznacza "nic"
    i nie będzie również odpowiadał na pytania wysyłane bezpośrednio
    na ppo#hell.pl (zapis w FAQ w zasadzie zobowiązuje go do tego).

    3) Przy tej ilości wiadomości, które trafiają w tej chwili na
    ppo [1] nie ma fizycznej możliwości przy obecnym mechanizmie
    do moderacji by robiła to jedna osoba. Chyba, że znajdzie
    się ktoś kto nie pracuje i ma bardzo dużo wolnego czasu
    (czekamy). Dlatego ponawiam propozycję dla chętnych
    (szczególnie dla tych, którzy w poprzednich wątkach
    obrażali moderatorów, choć nie było wśród nich osób
    z większym doświadczeniem z Usenetem, podpisanych do tego
    własnym nazwiskiem a nie pseudonimem, albo skrótem jak
    z informacji kryminalnych...).

    I to tyle na dziś. Resztą ogłoszeń pojawi się na grupie w niedziele.
    Czekam na opinie w ww. kwestiach.

    PS. Komuś kto proponował, żeby moderator odsyłał poprawione ogłoszenie
    do autora z prośbą o akceptację, bądź poprawiał ogłoszenia sam
    proponuję by się... porządnie wyspał.

    [1] dobrze, że wiadomości jest więcej przy tym bezrobociu

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 2. Data: 2004-05-14 19:24:24
    Temat: Re: Dot. kłopotów z pl.praca.oferowana
    Od: koctyxa <m...@s...is>

    14 May 2004 19:08:33 GMT w zerojedynkę zamieniając się Dariusz Jaworski
    <d...@s...waw.pl>:

    > PS. Komuś kto proponował, żeby moderator odsyłał poprawione ogłoszenie
    > do autora z prośbą o akceptację, bądź poprawiał ogłoszenia sam
    > proponuję by się... porządnie wyspał.

    Automat. Automat. Proponowalem zautomatyzowac sprawdzanie kodowania
    polskich znakow. Powtarzam: automat.
    BTW: skad taka niechec do pseudonimow?

    koctyxa

  • 3. Data: 2004-05-14 19:34:50
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    koctyxa wrote:
    > Automat. Automat. Proponowalem zautomatyzowac sprawdzanie kodowania
    > polskich znakow. Powtarzam: automat.

    Ktosiu, odpisał już Przemek, że nie jest to takie proste. Proszę bardzo,
    napisz taki automat. Chętnie wykorzystamy.

    > BTW: skad taka niechec do pseudonimow?

    Zasadniczo z netykiety, która mówi wyraźnie by podpisywać się imieniem
    i nazwiskiem, chyba że jest się znanym na grupie na tyle, że pseudonim
    jest kojarzony z osobą (czyt. zechciało się przynajmniej raz z nazwiska
    przedstawić).

    Poza tym: ktoś powie, że to internet a ja zapytam: i co z tego? To
    znaczy, że internauta nie człowiek? Jeśli kogoś poznajesz w pracy,
    w szkole, w domu, w rodzinie to przedstawia się jako "bolo", "masa",
    "ziutek", "fiutek" czy imieniem i nazwiskiem? Podstawy kultury.
    Tak to się przestawiają sobie dzieci na podwórku, choć bywają
    i tam chlubne wyjątki. Nie wspomnę kto jeszcze.

    Pseudonimy kojarzą mi się z debilnymi wypowiedziami pseudoanonimów
    na Usenecie, różnych forach, albo czatach. I tyle.

    Mam nadzieję, że pokrótce wyjaśniłem. Polecam lekturę książki
    "Psychologia internetu" (Patricia Wallace).

  • 4. Data: 2004-05-14 20:28:41
    Od: "Coinneach Odhar" <Coinneach_odhar_fiosaiche@małpa.wp.pl>

    Użytkownik "Dariusz Jaworski" <d...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieprawidłowo, albo dalej będzie korespondował z ich autorami
    > i tracił czas, który może poświecić na publikacje prawidłowych

    Moim zdaniem ktoś, kto nie rozumie FAQ, nie zrozumie też dalszego
    tłumaczenia i nie ma co tracić czasu. Lepiej, żeby ogłoszenia ukazywały się
    częściej, a nie cierpiała cała grupa z powodu tych, co nie myślą. Wtedy
    można by chyba napisać wprost w FAQ, że moderator w związku z przeciążeniem
    pracą nie udziela porad w tej kwestii?

    Pozdrawiam
    Coinneach

  • 5. Data: 2004-05-14 20:45:26
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Dariusz Jaworski w news:c8370q$bf6$5@absolut.sgh.waw.pl napisał(a):

    > Zasadniczo z netykiety, która mówi wyraźnie by podpisywać
    > się imieniem i nazwiskiem, chyba że jest się znanym na grupie
    > na tyle, że pseudonim jest kojarzony z osobą

    A czym jest imie i nazwisko? Identyfikatorem tylko. Najwazniejsze, aby bylo
    wiadomo o kogo chodzi. Kiedys poprawialem nauczycieli, gdy zle czytali moje
    nazwisko. Obecnie tego nie robie bo uznalem, ze nie ma to wiekszego sensu.
    Chodzi przeciez o sama identyfikacje. W przypadku gdy chodzi juz o jakas
    powazniejsza sprawe, o dokumentacje itp. - trzeba korygowac.

    Druga sprawa - jakis turofixus moze byc bardziej prawdziwy niz Jan
    Kowalski.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 6. Data: 2004-05-14 21:06:41
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Dariusz Jaworski; <c835fh$bf6$1@absolut.sgh.waw.pl> :

> [...]
    >
    > b) założyć dla ofert tego typu grupę pl.praca.oferowana.XYZ, gdzie
    > XYZ to np. edukacja, nauczyciele lub coś takiego? może

    Siem wtrącę, bo siem nie wtrącałem jeszcze ;) - nie utrudnia - nagłówki
    wiadomości są łatwo rozpoznawalne i kto chce może je sobie wpakować do
    KF - podobną zasadę [wysyłanie grupami na p.p.o] stosuje BDI, a
    wcześniej chyba Bigram [jakieś pół/rok? temu]. Na "nowych" zasadach
    trzeba by zrobić grupę dla informatyków [bo jak rozumiem
    pl.praca.oferowana nie jest z góry przeznaczona dla informatyków?],
    handlowców itd. + grupa "nie_wiem_do_czego_to_przypisać" - jak rozumiem
    porządku będzie pilnował znów moderator? ;). A co do czytywalności -
    przejrzenie tych 51 ogłoszeń zajęło mi 5 minut - nie przesadzajmy z
    "ułatwieniami".

    Flyer

> [...]
    > proponuję by się... porządnie wyspał.
    >
    > [1] dobrze, że wiadomości jest więcej przy tym bezrobociu

    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 7. Data: 2004-05-14 21:32:25
    Od: g...@s...tpi.pl

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> wrote:

    [oferty ze skryptu]
    > Pytanie co z tym zrobić?

    Myślę że spokojnie puszczać. Kto będzie chciał, ten odfiltruje,
    nie widziałem tych ogłoszeń ale podejrzewam że można jakoś łatwo
    (po nadawcy czy temacie).

    > Korespondencja z osobami, które nie chcą/nie potrafią poświecić
    > paru minut na przeczytanie FAQ zajmuje na tyle dużo czasu, że
    > stwierdzam że albo/albo.

    Nie koresponduj. Na twoim miejscu chyba zrobiłbym kilka wzorców
    odpowiedzi na kilka najczęstszych błędów i wysyłał z automatu
    z adnotacją, że maile z pytaniami o rzeczy, które można przeczytać
    w FAQ, będą ignorowane.

    > i nie będzie również odpowiadał na pytania wysyłane bezpośrednio
    > na ppo#hell.pl (zapis w FAQ w zasadzie zobowiązuje go do tego).

    Jeśli FAQ jest napisane wystarczająco jasno (nie czytałem, więc nie
    wiem, ale wierzę że jest) to chyba nie ma potrzeby odpowiadania na
    pytania wynikające z nie rozumienia tekstu pisanego przez ludzi.
    Od takich pytań powinno być moim zdaniem ppd.

    --
    Adam Wysocki * www.gophi.net * alt.pl.comp.os.hacking: www.apcoh.org
    GG 1234 * GSM +48888456927 * g...@l...net.pl * g...@g...pl

  • 8. Data: 2004-05-14 21:34:47
    Od: g...@s...tpi.pl

    Greg <o...@o...op.pl> wrote:

    > A czym jest imie i nazwisko?

    Zwyczajowo przyjęło się, że potwierdzeniem wzięcia odpowiedzialności
    za swoje słowa.

    --
    Adam Wysocki * www.gophi.net * alt.pl.comp.os.hacking: www.apcoh.org
    GG 1234 * GSM +48888456927 * g...@l...net.pl * g...@g...pl
    a tak w ogóle to to był cytat. inna sprawa, że ze mnie (C) gophi 2k3

  • 9. Data: 2004-05-14 21:40:27
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Dariusz Jaworski; <c835fh$bf6$1@absolut.sgh.waw.pl> :
    A co do czytywalności -
    > przejrzenie tych 51 ogłoszeń zajęło mi 5 minut - nie przesadzajmy z
    > "ułatwieniami".

    Mi 5 sekund - ustawilem regule, ze jak Szczecin, to na czerwono - wszystkie
    czarne :(((((

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$>

    > --
    > Szukam roboty - zdolny i chętny, z doświadczeniem w łączeniu wody z
    > ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

    ---

  • 10. Data: 2004-05-14 22:31:11
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Fri, 14 May 2004 21:34:47 +0000 (UTC), gdy
    g...@s...tpi.pl napisał:

    >Zwyczajowo przyjęło się, że potwierdzeniem wzięcia odpowiedzialności
    >za swoje słowa.

    Mnie niechętnie by się pracowało u kogoś, kto wstydzi się swojego
    nazwiska ;-)

    r.