PracaGrupypl.praca.dyskusjeDoświadczenie vs. certyfikaty › Re: Doświadczenie vs. certyfikaty
  • Data: 2010-04-19 06:20:37
    Temat: Re: Doświadczenie vs. certyfikaty
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-04-19, mihau <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > No to ile tych certyfikatów mamy? Trzy? Chyba jednak lepiej patrzeć na
    > doświadczenie, tym bardziej że na PHP i ASP świat webu się nie kończy.

    Ścieżka MSa to nie jest jeden certyfikat:
    http://www.microsoft.com/learning/en/us/certificatio
    n/mcsd.aspx#tab2

    > Ba, znajomość któregokolwiek z powyższych nie wystarczy by zbudować
    > nowoczesny serwis webowy.

    No to dalej:

    - Google Adwords Qualified
    http://adwords.google.com/support/select/professiona
    ls/bin/answer.py?hl=en&answer=12241
    - MySQL:
    http://www.mysql.com/certification/
    - Java:
    http://in.sun.com/training/certification/java/index.
    xml
    - Adobe:
    http://www.adobe.com/support/certification/ace.html

    itp. Certyfikaty może nie zastąpią doświadczenia, ale przynajmniej potrafią
    ukierunkować kogoś bez doświadczenia ukierunkować na prawidłowe rozwijanie
    i projektowanie oprogramowania.

    Jak ktoś się sam uczy, nie pracując w zespole, to trudniej mu o wyrobienie
    sobie dobrych praktyk i wzorców, i tutaj szkolenia kończące się certyfikatami
    mogą pomóc i to dużo. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl