PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dostałem propozycję pracy ale z pracodawcą mam się rozliczać na zasadzie faktur co m-c (i muszę założyć własną działalność) - z czym to się je?

  • 1. Data: 2006-06-25 14:03:34
    Temat: Dostałem propozycję pracy ale z pracodawcą mam się rozliczać na zasadzie faktur co m-c (i muszę założyć własną działalność) - z czym to się je?
    Od: jacekp <j...@b...vectranet.pl>

    Możecie mi podać jakieś informacje nt. takiego typu współpracy
    pracownik<->pracodawca?

    Jaką procedurę (i ile to trwa) trzeba przejść aby zarejestrować
    działalność (i jakie są koszty?).

    Dodam że chodzi o pracę związaną z komputerami - obsługa firm (usterki,
    modernizacje, pomoc techniczna doradztwo w kwestiach oprogramowania
    biznesowego itp).

    Za m-c pracy będę otrzymywał stałą kwotę podstawową plus prowizje z
    poszczególnych zleceń itp. i co m-c mam wystawiać swojemu pracodawcy
    f-rę na powyższą kwotę...

    Podobno taki sposób współpracy ostatnio spotykany jest coraz częściej.

    Dzięki za wszelkie pomocne informacje...

    Pozdr.

  • 2. Data: 2006-06-25 14:21:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e7m53j$rcg$1@bialapodlaska.bpl.vectranet.pl jacekp
    <j...@b...vectranet.pl> pisze:

    > Możecie mi podać jakieś informacje nt. takiego typu współpracy
    > pracownik<->pracodawca?
    Oczywiście. W ogóle nie ma mowy o relacji pracodawca-pracownik.

    > Za m-c pracy będę otrzymywał stałą kwotę podstawową plus prowizje z
    > poszczególnych zleceń itp. i co m-c mam wystawiać swojemu pracodawcy f-rę
    > na powyższą kwotę...
    Nie będziesz miał pracodawcy. Bedziesz miał kontrahenta, zrozum to wreszcie.

    > Podobno taki sposób współpracy ostatnio spotykany jest coraz częściej.
    Podobno lato bedzie kapryśne. ;)
    Jesli Cię interesują takie kwestie to przede wszystkim poczytaj sobie kodeks
    pracy.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-06-25 16:07:25
    Od: jacekp <j...@b...vectranet.pl>

    Skoro już podjąłeś temat to zamiast podcinek mógłbyś rzucić więcej
    światła na temat... albo odpuścić sobie jakąkolwiek wypowiedź...

  • 4. Data: 2006-06-25 16:22:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e7mcbr$uir$1@bialapodlaska.bpl.vectranet.pl jacekp
    <j...@b...vectranet.pl> pisze:

    > Skoro już podjąłeś temat to zamiast podcinek mógłbyś rzucić więcej światła
    > na temat... albo odpuścić sobie jakąkolwiek wypowiedź...
    OK, odpuszczam sobie, nie warto...

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2006-06-25 18:22:21
    Temat: Re: Dostałem propozycję pracy ale z pracodawcą mam się rozliczać na zasadzie f
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    jacekp napisał(a):
> [...]
    >
    > Podobno taki sposób współpracy ostatnio spotykany jest coraz częściej.
    >
    > Dzięki za wszelkie pomocne informacje...

    generalnie bedziesz musial:
    - zarejestrowac dzialalnosc gosp (Urzad Miasta, Urzad Statystyczny,
    ZUS) - koszty jednorazowe - ok 100 zl w Urzedzie Miejskim (chyba ze
    zwolnili, tak bywa w niektorych miastach), ok. 150 zl w Urzedzie
    Skarbowym (rejestracja jako platnik VAT) - nie musisz od razu, ale
    najpozniej po przekroczeniu 10000 EUR obrotu
    - co miesiac wystawiac fa zleceniodawcy, obliczac podatki, placic
    zaliczke na pod doch, ZUS i ew VAT

    Uwagi:
    - wyjasnij ze zleceniodawca kwestie urlopow i chorobowego - czy pozwoli
    Ci na urlop i ew. chorowanie (przy dzialalnosci gosp wystepujesz jako
    zwykly kontrahent i nie ma pojecia "urlopu" ani "chorobowego"). ZUS z
    kolei zaplaci Ci za chorobowe (o ile pamietam) dopiero po pol roku
    terminowych skladek i to przy chorobie dluzszej niz ok 30 dni
    - badz swiadom, ze sam sobie bedziesz odprowadzac skladki ZUS (w tym
    emerytalne) - w ustalonej przez siebie wysokosci (ale nie mniej niz
    ustalone przez ZUS minimum),a od tego zalezy Twoja przyszla emerytura
    (o ile chcesz polegac na "panstwowej" emeryturze)
    - badz swiadom, co bedzie, jak zleceniodawca zaplaci Ci z opoznieniem
    lub w ogole - Ty w takiej sytuacji i tak musisz zaplacic terminowo
    podatki i skladki, inaczej US i ZUS urzadza Ci kesim. Nieplacenie przez
    kontrahenta nie jest argumentem dla w/w instytucji. To Twoj problem.
    - czas prowadzenia DG nie wlicza sie do stazu pracy liczonego na
    potrzeby wymiaru urlopu.

    Zalety:
    - mozesz probowac wrzucac w koszty DG wiele zakupow

    Wszystkie w/w podaje w duzym uproszczeniu

    --

    glos

  • 6. Data: 2006-06-25 18:44:28
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Oczywiście. W ogóle nie ma mowy o relacji pracodawca-pracownik.
    > Jesli Cię interesują takie kwestie to przede wszystkim poczytaj sobie
    > kodeks pracy.

    Widze tu drodna rozbieznosc :)

  • 7. Data: 2006-06-25 20:06:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e7mp42$e71$1@news.tkdami.net o`rety <o`rety@pl.pl>
    pisze:

    > Widze tu drodna rozbieznosc :)
    Niekoniecznie.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-06-25 21:51:25
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Zalety:
    > - mozesz probowac wrzucac w koszty DG wiele zakupow

    To szkodliwy mit!

    Najwieksze zalety to:
    * wszystko co wypracujesz w sferze niematerialnej jest twoje i tylko twoje
    * nie masz obowiazkow jakie naklada KP (ale to dziala rowniez w druga
    strone).

    Zanim podejmiesz decyzje postaraj sie pogadac z osobami ktore juz z nim
    wspolpracuja. I do kosztow dolicz licencjonowane (!) biuro rachunkowe.

    Ale generalnie - odradzam. To nie jest dobry pomysl przy tego typu uslugach.

    sz.

  • 9. Data: 2006-06-26 06:05:46
    Od: jacekp <j...@b...vectranet.pl>

    Dzięki za wstępne informacje...

    A teraz z trochę innej beczki... co się stanie gdy np. po jakimś czasie
    przestaniemy sobie odpowiadać i zakończymy współpracę? Zakładając że tym
    samym stracę główne źródło dochodu co w takim wypadku robić?

    Jest takie coś jak zawieszenie działalności? Na ile można zawiesić
    działalność i jakie są koszty?

  • 10. Data: 2006-06-26 07:43:31
    Od: "Janusz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jacekp" <j...@b...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samym stracę główne źródło dochodu co w takim wypadku robić?
    >
    > Jest takie coś jak zawieszenie działalności? Na ile można zawiesić

    Sam musisz wiedziac czy ci się to opłaca. Pracodawca musi ci conajmniej 500
    więcej dać. Mój klega pracuje przy producji reklam w ten sposób i tak ze 3k
    wyciąga więc ma luxus - ale na swoim to na swoim jak potrzeba po 16 pracuje.
    Ewentualnie myśl tak że jak cię pracodawca "zwolni" kontynuuj działalność na
    własną rękę będąc dla niego konkurencją.