PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dokumenty niezbedne do zatrudnienia

  • 11. Data: 2002-06-12 11:38:57
    Temat: Re: Dokumenty niezbedne do zatrudnienia
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "No Name" napisal:

    > NIP jest numerem identyfikującym Cię jako podatnika.

    No bez jaj - co to NIP to wiem :) Po prostu niedawno zaistniala dosc
    komiczna sytuacja. Zglaszajac swoja kandydature na rachmistrza poproszono
    mnie o moj NIP. Powiedzialem, ze z US nigdy sie jeszcze nie rozliczalem
    wiec NIP'u nie mam. W UM powiedzieli wiec abym napisal wniosek do US o
    przyznanie NIPu. Wniosek napisalem, poszedlem do US i... dowiedzialem sie,
    ze NIP'u nie dostane jesli nie bede mial pieczatki pracodawcy. Sytuacja
    wydala mi sie komiczna, ale panie jak zwykle wiedzialy lepiej ;)
    Zglosilem to w UM. Tam powiedzieli, ze najprawdopodobniej sprawe NIPow
    bedzie rozwiazywal GUS. No i faktycznie tak sie stalo. Na umowie ktora
    dostalem do podpisania byl juz moj NIP :)

    pozdrawiam
    Greg

  • 12. Data: 2002-06-12 12:27:37
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Greg napisał:

> [...]
    > przyznanie NIPu. Wniosek napisalem, poszedlem do US i... dowiedzialem sie,
    > ze NIP'u nie dostane jesli nie bede mial pieczatki pracodawcy.(...)

    Dochód można uzyskiwać nie tylko z pracy czy umowy zlecenia i panie w US
    powinny o tym wiedzieć. Prawo posiadania NIPu masz nawet wtedy, gdy nie
    uzyskujesz i nie zamierzasz uzyskiwać żadnych dochodów, a jedyny
    podatek, jaki płacisz to akcyza z tytułu spożycia w warunkach zgodnych z
    ustawą o wychowaniu w trzeźwości. Bycie zarejestrowaym podatnikiem jest
    Twom konstytucyjnym uprawnieniem.

    Dogbert

  • 13. Data: 2002-06-12 17:57:50
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@f...sos.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Sytuacja
    > wydala mi sie komiczna, ale panie jak zwykle wiedzialy lepiej ;)

    To rzeczywiście dziwne. Nawiasem mówiąc polecam od dawna stosowaną
    przeze mnie metodę - jeżeli jestem pewny (lub prawie pewny) to wręczam
    w Biurze Podawczym jakiegokolwiek Urzędu pismo, proszę o potwierdzenie
    na kopii i czekam. W przypadku NIP to. ok. 30 dni. Najwyżej mi
    odpiszą, że odmawiają i dlaczego - zdobędę jakąś nową informację.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 14. Data: 2002-06-13 07:01:21
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > bedzie rozwiazywal GUS. No i faktycznie tak sie stalo. Na umowie ktora
    > dostalem do podpisania byl juz moj NIP :)

    Hm, to ciekawe. Jesli nie pracujesz na etacie, a na zlecenie - to sam
    powinienes byl zlozyć wniosek.
    Ale jak ktoś Ci go nadał, to tak czy tak powinienes dostać pismo z
    potwierdzeniem o nadaniu - bo niby skad masz wiedziec, jaki to ?
    A moze ktoś się pomylił?
    Poza tym wszystkim jak o NIP sie składa wniosek - mogłeś go poczta wysłać, i
    jak to z wnioskiem bywa - najwyżej mogli Ci odmówic - to by było
    arcyzabawne:P

    Wojtek

  • 15. Data: 2002-06-13 07:02:02
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > na kopii i czekam. W przypadku NIP to. ok. 30 dni. Najwyżej mi
    > odpiszą, że odmawiają i dlaczego - zdobędę jakąś nową informację.

    nie zauwazyłem Twojego postu przed napisaniem mojego...
    W.

  • 16. Data: 2002-06-13 12:32:38
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "fotech" napisal:

    > Hm, to ciekawe. Jesli nie pracujesz na etacie,
    > a na zlecenie - to sam powinienes byl zlozyć wniosek.

    No to ladna siara. Wzialem raz jeszcze umowe i faktycznie NIPu nie ma
    wpisanego. Gdzie ja wtedy patrzylem, ze go dojrzalem?

    > Ale jak ktoś Ci go nadał, to tak czy tak powinienes
    > dostać pismo z potwierdzeniem o nadaniu - bo niby
    > skad masz wiedziec, jaki to? A moze ktoś się pomylił?

    Bede musial wiec wybrac sie do US raz jeszcze.

    > Poza tym wszystkim jak o NIP sie składa wniosek -
    > mogłeś go poczta wysłać,

    W sumie daleko nie mam, a znowu jestem bez pracy wiec czasu duzo :(

    > i jak to z wnioskiem bywa - najwyżej mogli Ci
    > odmówic - to by było arcyzabawne:P

    Zapewne ;) Teraz juz przynajmniej wiem co robic w razie ewentualnej
    odmowy :)

    pozdrawiam i dziekuje za wyjasnienia
    Greg

  • 17. Data: 2002-06-16 09:06:14
    Od: "KG (kgrygi)" <k...@i...pl>

    Greg <o...@f...sos.com.pl> napisał:

    > W sumie daleko nie mam, a znowu jestem bez pracy wiec czasu duzo :(

    A jak pracowales bez NIPu? :)

    ----------
    Krzysztof Grygielski <> Kalisz
    k...@a...pl <> www.kgrygi.and.pl

  • 18. Data: 2002-06-17 14:08:55
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "KG (kgrygi)" napisał:

    > A jak pracowales bez NIPu? :)

    Cholercia ja juz nic nie wiem :-P Pracowalem na umowe zlecenie. Na umowie
    nie ma jednak mojego NIP'u. Gdy go chcialem zalatwic w US nie chcieli mi
    przydzielic. W UM powiedzieli mi, ze te sprawe bedzie zalatwial GUS i na
    tym sie skonczylo. Umowe podpisalem, prace wykonalem, rachunek wystawilem
    i obecnie czekam na listonoszke. Wniosek o przyznanie NIP'u mam zamiar
    zlozyc jak najszybciej (bo skoro na umowie go nie ma widocznie jednak GUS
    nie zalatwial nic) aby pozniej moc sie rozliczyc z US i nie miec
    problemow. Bo chyba w tej chwili jeszcze ich nie mam, co nie? :-P

    pozdrawiam
    Greg