PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dokumenty niezbedne do zatrudnienia

  • 1. Data: 2002-06-08 16:09:05
    Temat: Dokumenty niezbedne do zatrudnienia
    Od: Jacek <j...@s...pl>

    Czesc!

    Jakie dokumenty sa niezbedne do zatrudnienia na etat? Chodzi mi
    szczegolnie o badania zdrowotne (jakie? gdzie je zrobic?), sprawy
    meldunkowe, itp.

    Z gory wielkie dzieki za odpowiedz :-)

    Jacek

  • 2. Data: 2002-06-08 21:26:04
    Temat: Re: Dokumenty niezbedne do zatrudnienia
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Uzytkownik "Jacek" <j...@s...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Jakie dokumenty sa niezbedne do zatrudnienia na etat? Chodzi mi
    > szczegolnie o badania zdrowotne (jakie? gdzie je zrobic?), sprawy

    - na badania kieruje pracodawca ktory zdecyduje sie
    Ciebie zatrudnic i sa wykonywane one na jego koszt
    - meldunek nie ma znaczenia byle byl w Polsce
    bo jak poza to zupelnie inna sprawa ;)
    - musisz miec ksiazeczke wojskowa i od razu
    mowie Ci ze jezeli masz nieuregulowany stosunek
    do wojska do znalezc stala prace bedzie Ci baaaardzo trudno ;(

  • 3. Data: 2002-06-08 22:33:58
    Od: "KG (kgrygi)" <k...@i...pl>

    Enif napisał:

    > - musisz miec ksiazeczke wojskowa i od razu
    > mowie Ci ze jezeli masz nieuregulowany stosunek
    > do wojska do znalezc stala prace bedzie Ci baaaardzo trudno ;(

    A co to tak dokladnie znaczy uregulowany?
    Ze juz tam bylem i mam spokoj, czy/lub kat. D?

    KG

  • 4. Data: 2002-06-09 09:46:18
    Od: "Baca" <b...@s...poznan.pl>

    Użytkownik "KG (kgrygi)" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A co to tak dokladnie znaczy uregulowany?
    > Ze juz tam bylem i mam spokoj, czy/lub kat. D?

    Dokladnie o to chodzi.

    Baca

  • 5. Data: 2002-06-09 18:46:05
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > - musisz miec ksiazeczke wojskowa i od razu
    > mowie Ci ze jezeli masz nieuregulowany stosunek
    > do wojska do znalezc stala prace bedzie Ci baaaardzo trudno ;(

    A to ciekawe ... bo jakos nigdy żaden potecjalny czy bieżący pracodawca
    nawet mnie nie zapytal?

    NIP - NIP trzeba sobie zrobic, jak ktos nie ma :)
    Wojtek

  • 6. Data: 2002-06-11 13:04:39
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "fotech" napisal:

    > NIP - NIP trzeba sobie zrobic, jak ktos nie ma :)

    Ale by zrobic sobie NIP trzeba byc u kogos zatrudnionym. No chyba, zw
    Urzedzie Skarbowym zrobili mnie w jajo ;)

    pozdrawiam
    Greg

  • 7. Data: 2002-06-11 14:34:56
    Od: "KG (kgrygi)" <k...@i...pl>

    Greg napisał:

    > Ale by zrobic sobie NIP trzeba byc u kogos zatrudnionym. No chyba, zw
    > Urzedzie Skarbowym zrobili mnie w jajo ;)

    to Cie zrobili w jajo :)
    Aby byc zatrudnionym, trzeba miec NIP

    KG

  • 8. Data: 2002-06-11 19:34:22
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    > to Cie zrobili w jajo :)
    > Aby byc zatrudnionym, trzeba miec NIP

    No to dwa jaja.
    Jeżeli się zatrudniasz - NIP załatwiasz przez Pracodawcę.
    Jeżeli nie - możesz sam wystąpić o NIP nie wypełniając rubryk
    dotyczących płatnika - możesz np. wynajmować mieszkanie i musisz wtedy
    płacić podatek, bez NIP-u nie da rady.

    Reasumując: NIP jest potrzebny Tobie i Urzędowi Skarbowemu, różna może
    być do niego droga

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 9. Data: 2002-06-11 20:59:17
    Temat: Odp: Dokumenty niezbedne do zatrudnienia
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Greg <o...@f...sos.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

    > Ale by zrobic sobie NIP trzeba byc u kogos zatrudnionym. No chyba, zw
    > Urzedzie Skarbowym zrobili mnie w jajo ;)

    imho nieprawda -> yayo :)

    Zeby rozliczyc sie podatkowo, musisz miec NIP.
    Co w takiej sytuacji mieliby zrobic np. studenci? Albo bezetatowi
    freelancerzy?

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2002-06-12 08:45:55
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Greg napisał:

    > Ale by zrobic sobie NIP trzeba byc u kogos zatrudnionym. No chyba, zw
    > Urzedzie Skarbowym zrobili mnie w jajo ;)

    NIP jest numerem identyfikującym Cię jako podatnika. Swój NIP mają też
    osoby prawne, które płacą podatki w swoim imieniu.

    Jeżeli uzyskałeś w US informację, że do posiadania/nadania NIP jest
    potrzebne zatrudnienie - możesz sobie pożartować, pisząc do prokuratury
    pismo:

    "W związku z odmową nadania nru NIP przez własciwy US wnoszę o
    natychmiastowe aresztowanie kierownika US w ..... w celu zapobieżenia
    matactwom w sprawie przestępstwa z art. ..... kk, (działając w
    porozumieniu oraz łacznie..w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w
    znacznej wysokości...) oraz ...... Przestępstwo, o którym zawiadamiam
    polega na doprowadzeniu do uszczuplenia wpływów z tytułu podatku
    dochodowego....

    Uzasadnienie:........

    zawiadomienie o niepopełnionym przestępstwie również jest przestępstwem
    - potraktuj powyższe jako żart jedynie; uprawnienia do kierowania
    dowolnych pism do każdej instytucji daje jedynie leczenie w poradni
    zdrowia psychicznego. Gorąco plecam każdemu prowadzącemu działalność
    gospodarczą. Dla członków zarządów zniżki.

    Dogbert - doktor.