PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dodatek za pracę w weekendy

  • 1. Data: 2010-08-05 11:20:49
    Temat: Dodatek za pracę w weekendy
    Od: "rs" <i...@p...onet.pl>

    Chodzimy do pracy non stop (wszystkie weekendy), i firma nie płaci żadnego
    dodatku za te dni weekendowe.
    Jedynie są dni wolne za te dni ale i tak w miesiącu pracuję się ponad normę
    bo tych dni wolnych nie ma tyle ile łącznie dni weekendowych w miesiącu.
    Jakiś dodatek za pracę w weekendy się należy ?
    Czy to zgodne z przepisami ?

  • 2. Data: 2010-08-06 13:51:05
    Temat: Re: Dodatek za pracę w weekendy
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    A możesz napisać jaka masz umowę ??

  • 3. Data: 2010-08-08 14:51:27
    Od: "rs" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A możesz napisać jaka masz umowę ??
    >

    > Użytkownik "rs" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    a jakie to ma znaczenie ?

  • 4. Data: 2010-08-08 16:15:29
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > żadnego
    >

    > a jakie to ma znaczenie ?

    Duże, bo jak nie jest to umowa o prace to możesz pracować 24 godziny na dobę
    przez wzsystkie dni miesiąca

  • 5. Data: 2010-08-08 18:14:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i3ml73$um8$1@news.onet.pl Jerzy Borowski
    <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Duże, bo jak nie jest to umowa o prace to możesz pracować 24 godziny na
    > dobę przez wzsystkie dni miesiąca
    Niekoniecznie.
    Może to być umowa nazwana inaczej (bądź np. tzw. "samozatrudnienie"), ale
    faktycznie charakter pracy spełnia kodeksowe kryteria umowy o pracę.
    Istnieje mozliwość wystąpienia do PIPy ew. do sądu pracy o ustalenie
    faktycznie istniejącego (zakamuflowanego) stosunku pracy i wówczas taki
    zatrudniający będzie miał kiepsko.
    Tylko trzeba mieć jaja oraz wcześniej zadbać o dowody.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-08-08 18:29:04
    Od: Stach <s...@f...pl>

    W dniu 2010-08-08 20:14, Jotte pisze:

> [...]
    > zatrudniający będzie miał kiepsko.
    > Tylko trzeba mieć jaja oraz wcześniej zadbać o dowody.

    Tak. I potem samemu odkręcać zapłacone wcześniej podatki,
    nie daj boże VAT. Wszystko w imię udowodnienia "stosunku pracy".

    Stach

  • 7. Data: 2010-08-08 18:34:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i3mt1h$hc$1@inews.gazeta.pl Stach <s...@f...pl> pisze:

    > Tak. I potem samemu odkręcać zapłacone wcześniej podatki,
    > nie daj boże VAT. Wszystko w imię udowodnienia "stosunku pracy".
    Warto czytać ze zrozumieniem.
    Napisałem wyraźnie - "istnieje możliwość".
    Opłacalność podjęcia takiego postępowania zależy od konkretnej sytuacji i
    decyzji osoby zainteresowanej.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2010-08-12 15:54:52
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Użytkownik "Stach" <s...@f...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-08-08 20:14, Jotte pisze:

    > Tak. I potem samemu odkręcać zapłacone wcześniej podatki,
    > nie daj boże VAT. Wszystko w imię udowodnienia "stosunku pracy".

    Składki ZUS też będą do odkręcenia...

    --
    Pzdr
    Duch