PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobry admin to zły admin

  • 61. Data: 2007-02-19 08:55:32
    Temat: Re: Dobry admin to zły admin
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 16 Feb 2007 13:27:00 +0100,
    Tomek P. <a...@y...pl> screamed:

    > I cesarz zmarł na pierwszą przewlekłą chorobe, jaka go dopadła? Lekarz
    > zrezygnował, nowego nie udało się znaleźć...

    A jeśli było tak, że lekarz umierał razem z cesarzem?
    To bardzo dobra motywacja do pracy... (-:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 09:57:52 user up 11257 days, 21:52, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Performance proven: It works through beta test.

  • 62. Data: 2007-02-19 09:21:11
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Any User wrote:

    > A jeśli całościowo ten badziewny szef umie zaprowadzić porządek w
    > firmie? To mimo wszystko jest zły?
    >
    > Może warto dla niektórych sobie powtórzyć, jakie są cele działania
    > firmy: czy jest to robienie czegoś dobrze i np. z korzyścią dla
    > klientów, czy po prostu zarabianie kasy...

    Zarabianie kasy. Z tym, ze na dluzsza mete ma to zwiazek z robieniem
    czegos dobrze. Strategie, ktore glosisz, moga byc korzystniejsze od
    "moralnych" strategii w perspektywie kilku/kilkunastu lat, ale gdy
    wezmiemy perspektywe kilkudziesieciu lat, przegrywaja, poniewaz rynek
    sie uczy, poniewaz opinia klientow i pracownikow coraz bardziej sie
    ciagnie za firma i poniewaz ci, ktorzy dbali o te rzeczy, zyskuja
    przewage konkurencyjna.

    W Polsce kapitalizm jest na tyle mlody, ze nikt nie mysli w perspektywie
    kilkudziesieciu lat (mam na mysli czas rzedu 20-40 lat, a nie 80-90),
    ale widzialam juz upadki firm prowadzonych przez ludzi myslacych tak,
    jak opisywani przez Ciebie. Przez kilkadziesiat lat rynek sie z tego
    oczysci w sposob naturalny i pozostawi to na marginesie, o ile tylko
    bedzie uczciwa konkurencja. Uniknac tego moga tylko te firmy (sposrod
    nieetycznych czy zle zarzadzanych), ktore w okresie "nachapywania sie"
    zbiora takie srodki, ze beda bardzo duze (rzedu wielkosci koncernu), bo
    duzy moze bardzo dlugo brnac sila rozpedu.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 63. Data: 2007-02-19 09:38:21
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 17 Feb 2007 14:32:04 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    w <er73l4$hdn$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Sugerujesz, że ktoś kto musi zostawać po godzinach (i przez to tworzyć
    > firmie koszta), a robiący taką samą pracę jak ten co wychodzi punktualnie -
    > jest bardziej przydatny firmie z biznesowego punktu widzenia?
    > Przecież to jakiś totalny bullshit.

    Zakładając płatne nadgodziny masz rację.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 64. Data: 2007-02-19 09:56:40
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 19:38:53 +0100, delf <d...@p...onet.pl>
    w <er4tnt$7a1$1@news.onet.pl> napisał:

    > Nie bardzo ;)
    >
    > Pozwole sobie tu przytoczyc pewien przyklad - przyklad w ktorym sa watki
    > przez was poruszane

    Było sobie biuro.
    Takie biuro, które trwa, bo ma ustawę od tego, żeby trwało.
    W zamierzchłej przeszłości szef biura był kumaty i nie oszczędzał kasy
    na komputery i personel.
    Były to czasy C400 i Worda 97 i kompetentnego admina.
    Później nastały czasy panienki nazwanej kiedyś 'młotkownicą'.
    Jak robiłą sieć wewnętrzną, to zamiast normalnie 192.168.cośtam, albo
    10.cośtam, komputery dostały IP z puli Politechniki Wrocławskiej.
    Sieć nie była podłączona do Internetu, więc to nie przeszkadzało.
    Opowieści szeregowych pracowników bardziej przypominały horror stories.
    Z tego czasu pochodzi samotna faktura na 4 kopie systemu operacyjnego,
    kopie nie pochodzą.
    Później nastały bezbarwne czasy stagnacji.
    A potem nadszedł jakub.
    Pierwsze zadanie - co my właściwie mamy na komputerach i ile z tego jest
    legalne, i jakie komputery.
    No cóż, efekty sprawdzenia nie nadają się do publikacji.
    Na usunięcie efektów sprawdzenia poszła całkiem gruba koabonka, żeby
    wszystko było legalnie.
    Potem było wdrożenie nowego podstawowego oprogramowania bazodanowego.
    Wdrożenie wygladało - robię spis, idę i mówię, ile trzeba.
    Czynnik decyzyjny skreśla połowę.
    Mówię, że owszem, można skreślic, ale nie połowę, a 1/4, groch o ścianę.
    Zakup zostaje dokonany, oprogramowanie wdrożone.
    Po testach okazuje się, że jednak brakująca 1/4 stanowiska brakuje
    bardzo.
    Zostają dokupione (za nieco więcej).
    Następnie zaczyna się przebudowa sieci.
    Za grubą kabonę, toteż oczywiście projekt jest obcięty o połowę.
    Nie ja się na to zgodziłem, bo w tzw. międzyczasie za dobrą pracę
    dostałem podwyżkę z 1500 na 2200 i jednocześnie pół etatu, i akurat
    zupełnie przypadkiem owe obcięcie miało miejsce w czasie, gdy mnie nie
    było.
    Sieć została zrobiona z mottem 'więcej gniazdek nam nie trzeba'.
    Motto obowiązywało przez tydzień.
    Przed przebudową sieć to była ośmiorniczka centralnego switcha i kilku
    hubów w pokojach.
    Po przebudowie sieć została ośmiorniczką centralnego switcha i kilku
    hubów w szafie krosowniczej i kilku hubów w pokojach, w których gniazdek
    nie stało.
    Wtedy także napisałem z własnej inicjatywy klikalnego klienta do
    podstawowego oprogramowania bazodanowego, głupi byłem, zamiast grać.
    Jedyne co dostałem, to pretensje, dlaczego ten klient tak wolno działa
    na C400 z 32 RAM.
    Potem była stagnacja, potem był Panzer General, a potem odszedłem.

    Epilog był taki, że jak w okolicy godziny opuszczania przez załogę biura
    przyszedłem po świadectwo pracy, to słyszałem 'Panie Jakubie, niech Pan
    do nas wróci.'.
    No cóż, nie za te pieniądze, nie do tego kierownictwa.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 65. Data: 2007-02-19 10:32:22
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 19 Feb 2007 08:55:32 +0000, Artur M. Piwko wrote:

    > A jeśli było tak, że lekarz umierał razem z cesarzem?
    > To bardzo dobra motywacja do pracy... (-:

    raczej do ucieczki gdzie piepsz rośnie w momencie gdy cesarz jest
    umierający i najbardziej potrzebuje opieki

    --
    futszaK
    0601061867

  • 66. Data: 2007-02-19 12:55:21
    Temat: Re: W DUR jest podobnie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > ...czyli założyć własną...

    i to nie jest do końca prawda. Firmie zewnętrznej zajmującej się utrzymaniem
    ruchu czegokolwiek i nie opłacanej w formie ryczaltu "za gotowość" tylko za
    wykonanie zadania akurat będzie zależało przede wszystkim na jak
    najczęstszych awariach bo za ich usuwanie firmie się przecież płaci.
    I tu jest ten paradoks. Zrobisz dobrze- nie będziesz miał przez długi czas
    zleceń co oznacza że nie zarobisz...

    Byłem kiedyś serwisantem central telefonicznych pracujących w sieci TPSA.
    Miałem sam jedem 46 central w Polsce. Po przejęciu serwisu od producenta
    central (kiedyś Telfa, teraz Lucent) psuły się jak cholera. Przez blisko 2
    lata wyciągałem je wszystkie z technicznego bagna, wymieniałem podzespoły na
    inne- najlepszej jakości. Roboty było od groma. tygodniowo przejeżdżałem 3-5
    tys km. Modernizując centralę stosowałem najlepsze podzespoły,
    wprowadziliśmy kilka ulepszeń technologicznych. Szkoliłem obsługę z tricków
    poprawiających niezawodność i ograniczających nakład pracy. Systematycznie
    centrale przestawały się psuć. Normalnie pracowały cholery bezawaryjnie
    całymi miesiącami. Skończyły się wyjazdy, naprawy. Dział serwisu central
    umarł (serwisowaliśmy tylko jeden typ) musiałem się zająć czymś innym
    (jeszcze wtedy w tej samej firmie). Przez kolejne dwa lata zdarzyły się dwa
    zgłoszenia serwisowe o symbolicznym raczej znaczeniu.
    Firma przestała zarabiać na tej działce. Nie dobrze jest robić dobrze.

    Podobnie teraz tepsa ma z obsługą uszkodzeń sieci abonenckiej. Kiedyś miała
    własnych monterów- takich wałśnie kolesi od utrzymania sieci w ruchu.
    Zwolniono wszystkich i zatrudniono w to miejsce firmy outsourcingowe (takie
    modne słowo). Firmy te są rozliczane za rzeczywiście wykonane prace
    (przynajmniej tak było na poczatku kiedy wdrażałem w tepsie system do
    zarządzania pracą tych firm). Czy im zależy aby sieć była maksymalnie
    bezawaryjna ? Jeżeli tak to z czegą będą żyć ?
    Monterom tepsy wbrew pozorom zależało i to bardzo na nieskiej awaryjności,
    bo jeżeli nie było awarii to oni mieli mniej pracy a pieniążki te same i to
    było dla nich motywujące. Podobnie jest lub powino byc z wszelkimi innymi
    działami utrzymania ruchu: planowe przeglądy, prewencyjne wymiany podzepołów
    po przepracowaniu określonego czasu lub przebiegu i jak najmniej nagłych
    niespodziewanych awarii i to niezależnie czy to utrzymanie ruchu w fabryce,
    systemie informatycznym czy w zakładzie szewskim.
    --
    Jackare

  • 67. Data: 2007-02-19 18:49:25
    Od: MK <X...@p...fm>

    Mich@l napisał(a):

    > Ja tam od czasu do czasu lubię wpisać w konsoli Netware "disable login"
    > wychodząc po południu z pracy ;)

    albo killa do crona :)

    MK

  • 68. Data: 2007-02-19 21:39:13
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

    > Dowiedziałem, się, że skoro nic się nie psuło od miesięcy to nie ma sensu
    > utrzymywać administratora. Bez komentarza.

    mi kiedyś powiedzieli, ze jak beda mi placic, to nie bedzie mi zalezalo, by
    aplikacje byly bezawaryjne,
    i rzeczywiscie - przestalo mi zalezec, i to zupelnie za darmo

    S.

  • 69. Data: 2007-02-20 07:49:41
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > raczej do ucieczki gdzie piepsz rośnie w momencie gdy cesarz jest
    > umierający i najbardziej potrzebuje opieki

    obawiam się, że pieprz w tym momencie za bardzo nie pomoże.
    Lekarz tez nie. na niego juz za późno. na ogół

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 70. Data: 2007-02-21 13:00:10
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Any User napisał(a):
    > Popatrz na to w ten sposób:
    >
    > 1. Cechy osobowościowe nie występują u nikogo (w tym u szefa) wybiórczo,
    > ale człowiek ma cały zespół cech ściśle wiążących się ze sobą. Pozbycie
    > się niektórych negatywnych cech może być niemożliwe lub niepożądane z
    > uwagi na jednoczesną utratę pozytywnych.
    >
    > 2. Szef może mieć pewne wady, nawet dość poważne, ale mieć również
    > zalety, które patrząc całościowo, powodują, że pomimo takiego, a nie
    > innego postrzegania przez pracowników, firma wychodzi z nim na plus.

    A mogłaby na większy :)

    > 3. Firma nie jest po to, aby pracownicy dobrze się w niej czuli, tylko
    > aby zarabiać kasę. Jeśli po wzięciu poprawki na zwiększoną rotację i
    > inne negatywne skutki złego samopoczucia pracowników, firma nadal
    > wychodzi na plus, to jest dobrze.

    Przeczysz sam sobie. Skoro mają zarabiać kasę to rozumiem, że im większa
    ta kasa tym lepiej. Zwykle pracownicy pracują lepiej gdy się dobrze w
    firmie czują - zarabiają więcej kasy.
    A skoro zarabiają mniej bo im szef-kapo przeszkadza to trzeba takiego wylać.

    Pozdr.
    Piotr