PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dane do umowy o dzielo/zlecenia

  • 1. Data: 2007-07-11 06:25:17
    Temat: Dane do umowy o dzielo/zlecenia
    Od: "m" <x...@q...com>

    Witam.

    Chcę podpisać umowe o dzielo/umowe zlecenie z jedną firmą. Jakie dane są
    potrzebne do podpisania umowy. Czy wystarczy podać NIP, PESEL, nr konta,
    imie, nazwisko ? Z jakichś powodów nie chciałbym podawać adresu
    zamieszkania. Czy adres jest potrzebny do umowy ?

    Pozdr

  • 2. Data: 2007-07-11 08:13:20
    Temat: Re: Dane do umowy o dzielo/zlecenia
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 11 Lip, 08:25, "m" <x...@q...com> wrote:
> [...]
    > imie, nazwisko ? Z jakichś powodów nie chciałbym podawać adresu
    > zamieszkania. Czy adres jest potrzebny do umowy ?

    Sam sobie odpowiedz na nastepujace pytania:

    (1) jesli nie wywiazesz sie z umowy, w jaki sposob firma bedzie mogla
    Cie scigac, nie znajac Twojego adresu?
    (2) w jaki sposob firma ma wystawic rocznego pita11 czy 8b i gdzie Ci
    je ma wyslac (i do jakiego US), nie znajac Twojego adresu?
    (3) jesli to umowa-zlecenie, to jakie Twoje dane firma ma podac przy
    rejestracji do ZUS?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2007-07-11 09:45:34
    Od: "m" <x...@q...com>

    ad (1) Pesel jednoznacznie okresla osobe i majac pesel mozna znalez osobe i
    jej adres zameldowania jezeli taki posiada, trzeba tylkko zadac sobie wiecej
    trudu

    ad(2) pit moge odebrac sobie sam.
    Jesli chodzi o US. To wlasnie nastepne pytanie: czy firmy wysylają pity
    takze do US bo jestem lamer i tego nie wiem. Poza tym czy po numerze NIP
    delikwenta mozna ustalic do jakiego US nalezy wyslac pit (jezeli oczywiscie
    trzeba wysylac do US)

    ad(3) zakladamy umowe o dzielo

    pytanie aktualne

    pozdr

  • 4. Data: 2007-07-11 10:25:46
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    m pisze:
    > ad (1) Pesel jednoznacznie okresla osobe i majac pesel mozna znalez osobe i
    > jej adres zameldowania jezeli taki posiada, trzeba tylkko zadac sobie wiecej
    > trudu

    No to czemu nie oszczędzić komuś trudu i podać te dane.

> [...]
    > delikwenta mozna ustalic do jakiego US nalezy wyslac pit (jezeli oczywiscie

    PIT powinien wylądować w US na terenie którego mieszkasz na nie na
    terenie którego jesteś zameldowany.

  • 5. Data: 2007-07-11 10:42:41
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 11 Lip, 11:45, "m" <x...@q...com> wrote:
    > ad (1) Pesel jednoznacznie okresla osobe i majac pesel mozna znalez osobe i
    > jej adres zameldowania jezeli taki posiada, trzeba tylkko zadac sobie wiecej
    > trudu

    a jakim cudem firma ma miec dostep do PESELa? Poza tym - odwroc
    sytuacje - kupilbys np. samochod od czlowieka, kategorycznie
    odmawiajacego podania swojego adresu?

> [...]
    > delikwenta mozna ustalic do jakiego US nalezy wyslac pit (jezeli oczywiscie

    firma ma obowiazek wyslac roczny pit do pracownika/zleceniobiorcy i
    US.

    > ad(3) zakladamy umowe o dzielo

    to zus odpada, upraszczajac sprawe.

    > pytanie aktualne

    moze po prostu podaj adres zaprzyjaznionej osoby?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2007-07-11 22:36:38
    Od: aa <a...@a...pl>

    m wrote:

> [...]
    > delikwenta mozna ustalic do jakiego US nalezy wyslac pit (jezeli oczywiscie

    Nie można. Co najwyżej który urząd wystawił NIP ale i to nie zawsze.
    Teoretycznie powinieneś podać właściwy dla Ciebie urząd tej firmie.
    Firma płaci podatki i wysyła zestawienie ile za co zapłaciła - jak to
    sobie wyobrażasz?