PracaGrupypl.praca.dyskusje › DLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ???

  • 11. Data: 2002-04-29 07:14:02
    Temat: Re: DLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ???
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "trol" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aaio8f$9up$1@news.tpi.pl...

    > OKI, mogl sie nie znac, mogl zatrudnic specjalistę. Ale rozmawiamy tu o
    > ludzkiej uczciwości, dotyczącej pracy. Z tego by wynikało, ze pracodawca
    > musi sie z kazdej strony zabezpieczac nie mogąc liczyć na lojalność
    > pracowników, ktorzy mogą chcieć go oskubać. Ktoś nazwał pracodawców
    szujami
    > a ja wyrazilem opinie, ze nie brakuje szuj takze wśród pracownikow.

    IMHO. Generalnie Kodeks Pracy jest tworem absolutnie zbednym Umowa pracy
    powinna byc zwykla umowa cywiolno-prawna pomiedzy pracodawca i pracobiorca,
    w ktorej obie srtony maja taki sam status (pracobiorca rowniez powinien byc
    traktorwany jak przedsiebiorstwo swiadczace uslugi okreslonej pracy zapisane
    w umowie na okreslony badz nie okreslony czas, na dokladnie opisanych
    warunkach, do ktorych panstwo ani nikt inny nie ma prawa sie wtracac). Nie
    byloby problemow zwolnien, wyludzania kasy i uczciwosci ktorejkolwiek ze
    stron.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 12. Data: 2002-04-29 08:28:14
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kłąmią, oszukują pracowników, śmieją się z nich w głębi.
    > Czy pracodawcy to ludzię, czy świnie ???
    > A może to tylko nidouczone głupkowate automaty, bojące się okazać swoją
    > niekompetencję??? Sam już nie wiem. Ale wiem, że to cwaniaczki
    nieokrzesane bez
    > kultury.

    Dzieki swiatlej polityce rzadow solidranosciowo-sldowskim,
    maym ok. 20% bezrobocia. To czesto jest przyczyna
    bezczelnego zachowania niektorych pracodawcow.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 13. Data: 2002-04-29 10:29:29
    Od: "news.chello.pl" <J...@c...pl>

    Jedni wyprzedali majątek narodowy za grosze a drudzy szukają naiwnych do
    pracy za suchy chleb. Ile czasu będzie trwała ta komedia.........

  • 14. Data: 2002-04-29 13:11:35
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl>

    > Jedni wyprzedali majątek narodowy za grosze a drudzy szukają naiwnych do
    > pracy za suchy chleb. Ile czasu będzie trwała ta komedia.........

    Ja nie widzę w tym nic śmiesznego :-(
    sebur

  • 15. Data: 2002-04-30 05:56:31
    Temat: Re: DLACZEGO PRACODAWCY S? TAKIMI SZUJAMI ???
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Artist wrote:

    > (...)
    >

    > Za przeproszeniem.. ale zdajesz sobie sprawę ile kosztuje wynajęcie
    > specjalisty ?
    > Bo jak piszesz takie głupoty to powinieneś sobie sprawę zdawać.(...)

    Każda firma kiedyś zaczynała od jednego pracownika - właściciela i
    często nie miała pieniędzy na inwestowanie. Specjaliście od HR można
    zapłacić czym innym - ale czym,to już musisz zgadnąć sam. Dziwi mnie, że
    ludzie rozumieją, że kupienie kiepskich (w domyśle tanich) maszyn
    powoduje (w dużym uproszczeniu) produkcję bubli, a nie rozumieją, że
    zatrudnianie niskoopłacanych pracowników bez kwalifikacji nie prowadzi
    do "dynamicznego wzrostu".

    Dogbert

  • 16. Data: 2002-04-30 06:16:06
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Marcin Maziarz/.Barman wrote:

> [...]
    > powinna byc zwykla umowa cywiolno-prawna pomiedzy pracodawca i pracobiorca,

    Jest tylko jedno ale. Pracodawcę zwykle stać na prawnika, który
    skonstruuje umowę korzystną dla niego.
    W USA, które podawane są za przykład państwa bez kodeksu pracy, koszty
    spraw sądowych i odszkodowania są na poziomie, który naszych pracodawców
    przyprawiłby o zawroty głowy. Minimalne wynagrodzenie to równowartość
    kilku tysięcy złotych miesięcznie, o średnim nie wspominając. Kodeks
    pracy jest w istocie niekorzystny dla pracownika. Przewiduje np.
    zadaniowy czas pracy, ale pracownik "ma się zmieścić" w ośmiu godzinach
    z robotą. Zapytałem inspektora pracy, po co taka pokrętna konstrukcja.
    Odpowiedź: - żeby nie płacić za nadgodziny, a pan i tak będzie pracował
    10-12 godzin. Albo: pracownik ma prawo wglądu w to, na podstawie czego
    wylicza się jego wynagrodzenie. Co robi pracodawca? Wykreśla z umowy
    zapisy o prowizjach i premiach i sposobie ich wyliczania, zastępując je
    sformułowaniem, o dobrowolności, "gestii pracodawcy" etc. O suficie, z
    którego wyliczenia są brane nie wspomina się.
    Sam byłem po obu stronach, tj. zatrudniałęm i byłem zatrudniany. Z
    mojego doświadczenia wynika, że bywają pracownicy notorycznie leniwi i
    niezdatni do jakiejkolwiek roboty, jednakże zazwyczaj takie zachowanie
    jest generowane przez kierującego firmą. Ryba psuje się od głowy.

    Dogbert

  • 17. Data: 2002-04-30 12:33:52
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jest tylko jedno ale. Pracodawcę zwykle stać na prawnika, który
    > skonstruuje umowę korzystną dla niego.

    Pracownika tez byloby stac. Chyba lepiej wydac nawet 5 tysiecy dla
    sformulowania dobrej umowy, ktora przyniesie duzo wiecej niz te wydane 5
    tysiecy...

    > W USA, które podawane są za przykład państwa bez kodeksu pracy, koszty
    > spraw sądowych i odszkodowania są na poziomie, który naszych pracodawców
    > przyprawiłby o zawroty głowy.

    OK, prawda. Tylko zobacz skad to sie wzielo.W USA zawsze byl kapitalizm z
    mniejszymi czy wiekszymi (ale przewaznie mniejszymi) wplywami panstwa. To
    jest dorobek kilkuset lat kapitalizmu, budowania panstwa w oparciu o zdrowe,
    rynkowe zasady. Takie koszty procesow, takie zadania pracownikow i takie
    odszkodowania ustalil rynek. Ktos zostal poszkodowany, na okreslona kwote
    okreslil swoja szkode. Strona oskarzona nie chciala uznac roszczen
    poszkodowanego, sprawa trafila do niezawislego sadu. Sad rozsadzil spor,
    ustalil odszkodowanie na takim a nie innym poziomie (zwykle kilkakrotnie
    nizszym niz zadania poszkodowanego, bo uznal, ze zadania sa nieadekwatne do
    szkody). Koniec sporu. Proste.
    W Polsce zadania procesowe bylyby w tej chwili znacznie nizsze niz w USA.
    Zreszta w Europie Zachodniej takze sa nizsze niz w USA. Znacznie nizsze.

    Minimalne wynagrodzenie to równowartość
    > kilku tysięcy złotych miesięcznie, o średnim nie wspominając.

    Kilkaset lat kapitalizmu doprowadzily do dobrobytu, niepojetego dla
    przecietnego lewaka w tym kraju, ktoremu sie sni "rownosc spoleczna". Takze
    wynagrodzenia sa wyzsze kilka (-nascie, -dziesiat) razy niz w Poslce, czy w
    ogole w Europie. Oto, do jakich niesprawiedliwosci prowadzi zdrowy wolny
    rynek, kapitalizm...

    Kodeks
    > pracy jest w istocie niekorzystny dla pracownika.
    <ciach!> calosc o kodeksie pracy.

    Nie wiem, czy w USA istnieje cos takiego jak kodeks pracy. Ale jezeli jest
    tak, jak napisales, to swiadczy tylko o tym, ze nadal marzy Ci sie
    socjalistyczne 8 godzin pracy i placa niezalezna od tego, co faktycznie
    zrobisz.
    Wedlug mnie kodeks pracy jest zbedny i krzywdzi obie strony: pracownika i
    pracodawce.

> [...]
    > niezdatni do jakiejkolwiek roboty, jednakże zazwyczaj takie zachowanie
    > jest generowane przez kierującego firmą. Ryba psuje się od głowy.

    I jak sie czules jako zatrudniajacy z kagancem na twarzy?
    Z jednym sie zgodze: ryba psuje sie od glowy (chociaz nie wiem czy takie
    zjawisko w naturze wystepuje faktycznie :o)). Jezeli szef/wlascicie pozwala
    na zla prace, jezeli toleruje zle zachowania w pracy, jezeli nie naprawia
    tego, to faktycznie nie dziwie sie, ze zle sie dzieje. Ale to juz problem
    wlasciciela/szefa, tego czy zarobi cokolwiek, czy pozwoli sie okrasc z
    czasu, pieniedzy albo narzedzi. Ale to juz problem przedsiebiorcy/szefa, a
    nie panstwa, ktoremu nic do tego, co sie dzieje w przedsiebiorstwach.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 18. Data: 2002-04-30 12:34:44
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

> [...]
    > powoduje (w dużym uproszczeniu) produkcję bubli, a nie rozumieją, że
    > zatrudnianie niskoopłacanych pracowników bez kwalifikacji nie prowadzi

    Jesssssss... To sie chyba nazywa kwintesencja.
    :o)

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 19. Data: 2002-04-30 21:25:02
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Pracownika tez byloby stac. Chyba lepiej wydac nawet 5 tysiecy dla
    > sformulowania dobrej umowy, ktora przyniesie duzo wiecej niz te wydane 5
    > tysiecy...

    A znasz takiego pracodawcę, który taką umowę podpisze?

    > OK, prawda. Tylko zobacz skad to sie wzielo.W USA zawsze byl kapitalizm z
    > mniejszymi czy wiekszymi (ale przewaznie mniejszymi) wplywami panstwa.(...)
    > (...)
    IMO brak odszkodowań wynika z impotencji sądów i pokracznego pojmowania
    prawa;

    > (...)
    > Kodeks

    > <ciach!> calosc o kodeksie pracy.
    >
    > Nie wiem, czy w USA istnieje cos takiego jak kodeks pracy.

    podobnie, jak nie istnieje tam kodeks drogowy

    >Ale jezeli jest
    > tak, jak napisales, to swiadczy tylko o tym, ze nadal marzy Ci sie
    > socjalistyczne 8 godzin pracy i placa niezalezna od tego, co faktycznie
    > zrobisz.

    Marzy mi się zupełnie co innego. Chcę, żeby za pracę 110-11 godzin na
    dobę zapłacono mi więcej, niż potrzebuję na wegetację. W polskich
    warunkach swoje minimum określam na 5-10 tys.miesiąc/netto. Z pracy
    zdarzało mi się nie wracać przez 20 godzin, bo trzeba było przygotować
    produkt dla odbiorcy. Zdarzało mi się spać w samochodzie 30 km od domu,
    bo nie miałem siły dojechać z niewyspania. Sumy, jakie zarobiłem dla
    kolejnych dwóch pracodawców są rzędu kilku milionów EUR w ciągu kilku
    lat. Nie spodziewałem się wiele, jak widzisz.

    > Wedlug mnie kodeks pracy jest zbedny i krzywdzi obie strony: pracownika i
    > pracodawce.

    bardziej krzywdzona zawsze jest strona słabsza. Większość pracowników,
    jakich znam, to ludzie wykształceni i z wysokimi kwalifikacjami, to co
    piszesz dotyczy nisko opłacanych indywidułajności - nie oczekuj jednak
    za wiele od ludzi z pensją wysokości rachunku za gaz. Tacy pracownicy
    skoczą do gardła pryncypałowi w pierwszej chwili jego słabości.

    > I jak sie czules jako zatrudniajacy z kagancem na twarzy?

    Nagradzałem dobrych, zwalniałem złych.

> [...]
    > czasu, pieniedzy albo narzedzi. Ale to juz problem przedsiebiorcy/szefa, a
    > nie panstwa, ktoremu nic do tego, co sie dzieje w przedsiebiorstwach.

    jeżeli pracownicy rżną szefa, a on skarb państwa, to nie jest to chyba
    stan docelowy. Pracodawca kradnący i tolerujący kradnących pracowników
    powinien byc wyeliminowany z rynku. Nie przez kodeks pracy, a przez sąd.

    Zakładasz, jak mniemam, że wolny rynek, to taki, gdzie strony ustalają,
    coś, co odpowiada obojgu. Jeżeli jednak jesteś silniejszy, możesz sam
    ustalić reguły gry, a umów po prostu nie respektować. Zauważ,tytułem
    przerywnika, jak odmienne interpretacje ma słowo "bankrut". W USA: "ktoś
    kto będzie próbował jeszcze raz". Polska za sanacji: "człowiek
    skończony, niewiarygodny". Polska obecnie: "człowiek sukcesu, zdolny
    biznesmen".
    Chciałbyś u takiego pracować, co oszukuje nawet sam siebie?

    Z pierwszomajowym pozdrowieniem:

    Dogbert, Demoniczny Szef HR

  • 20. Data: 2002-04-30 22:39:15
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    > A znasz takiego pracodawcę, który taką umowę podpisze?

    Jezeli prawnicy obu stron beda rozmawiac ze soba, i tresc umowy ustala
    wspolnie - to tak.

    > IMO brak odszkodowań wynika z impotencji sądów i pokracznego pojmowania
    > prawa;

    Rowniez. Masz racje, ze sady w Polsce sa nieskuteczne. Ale lepsze takie
    prawo niz zadne. Co nie znaczy, ze mamy respektowac taki stan - musimy go
    poprawiac.

    > podobnie, jak nie istnieje tam kodeks drogowy

    Serio? Kurcze, a co jest? Aha, maja jeszcze regulacje stanowe... No tak. A
    jakies kodeksy pracy na poziomie poszczegolnych stanow? I tak samo kodeks
    drogowy?

    > Marzy mi się zupełnie co innego. Chcę, żeby za pracę 110-11 godzin na
    > dobę zapłacono mi więcej, niż potrzebuję na wegetację.

    To walcz o to! Twardo walcz o siebie! W koncu wiesz sam ile jestes wart,
    wiec wyceniaj sie na tyle, ile jestes wart w danej sytuacji (uwzgledniajac
    warunki rynkowe).

    W polskich
    > warunkach swoje minimum określam na 5-10 tys.miesiąc/netto.

    Przyznam, ze wysokie masz minimum, ale nie wiem co robisz i ile faktycznie
    potrzebujesz na to kasy, wiec sie nie wypowiadam. Niemniej wysokie to
    minimum. ;o)))

> [...]
    > produkt dla odbiorcy. Zdarzało mi się spać w samochodzie 30 km od domu,
    > bo nie miałem siły dojechać z niewyspania.

    I jezeli swoja prace wykonywales skutecznie, to ja Cie podziwiam, bo sam
    chcialbym umiec tak ciezko pracowac.

    Sumy, jakie zarobiłem dla
    > kolejnych dwóch pracodawców są rzędu kilku milionów EUR w ciągu kilku
    > lat. Nie spodziewałem się wiele, jak widzisz.

    OK, mozesz przeciez jeszcze powalczyc o siebie. Mogles tez i wtedy, skoro
    byles taki dobry, i przynosiles firmie kilka milionow papierow (niestety
    tylko Euro :o)) rocznie.

    > bardziej krzywdzona zawsze jest strona słabsza.

    Niekoniecznie. Krzywda jest krzywda. Tylko dla jednych to krzywda
    dlugoterminowa, inni odczuwaja ja praktycznie natychmiast...

    Większość pracowników,
    > jakich znam, to ludzie wykształceni i z wysokimi kwalifikacjami, to co
    > piszesz dotyczy nisko opłacanych indywidułajności

    Chyba nie zrozumialem, ktory kawalek dotyczy nieskooplacanych
    indywidualnosci. I w jakim sensie indywidualnosci?

    - nie oczekuj jednak
    > za wiele od ludzi z pensją wysokości rachunku za gaz. Tacy pracownicy
    > skoczą do gardła pryncypałowi w pierwszej chwili jego słabości.

    No wlasnie od tych ludzi oczekuje duzo wiecej niz od duzo zarabiajacych. Bo
    to wlasnie oni powinni miec duzo wieksza motywacje do poprawienia swojego
    statusu, do wyjscia z tego zakletego kregu biedy, w ktorym czesto tkwia ich
    rodziny od kilku pokolen (rodzice byli robotnikami, dziadkowie i wczesniej,
    to ja tez bede, bo taki juz moj los - bzdura!). Musza sie napracowac czesto
    duzo wiecej niz zamozni (chociaz czesto sa to zupelnie inne rodzaje pracy),
    ale wlasnie z przecietnych, srednio i nisko sytuowanych rodzin powinny
    wywodzic sie (uporem i ciezka praca) nowe elity biznesowe.

    > Nagradzałem dobrych, zwalniałem złych.

    OK, ale jak sie czules jako pracodawca z kagancem kodeksu pracy? Nie
    krepowalo Cie to? Mogles zawsze podjac i zastosowac wlasciwe decyzje?

    > jeżeli pracownicy rżną szefa, a on skarb państwa, to nie jest to chyba
    > stan docelowy. Pracodawca kradnący i tolerujący kradnących pracowników
    > powinien byc wyeliminowany z rynku. Nie przez kodeks pracy, a przez sąd.

    Oczywiscie, ze to nie stan docelowy, tylko patologiczny. Jezeli ktos okrada
    skarb panstwa, jego miejsce jest w sadzie/prokuraturze. Jezeli ktos okrada
    swoje miejsce pracy, jego miejsce jest na dywaniku u szefa. Jezeli szef
    toleruje kradnacych pracownikow, to jest to tylko i wylacznie jego problem,
    bo to on zarzadza ta firma. A jezeli pozwoli sie okradac, dlugo nie
    pociagnie.

    > Zakładasz, jak mniemam, że wolny rynek, to taki, gdzie strony ustalają,
    > coś, co odpowiada obojgu. Jeżeli jednak jesteś silniejszy, możesz sam
    > ustalić reguły gry, a umów po prostu nie respektować.

    Jezeli nie respektujesz umow - sa niezawisle sady, ktore nakazuja ich
    respektowanie, jezeli nadal ich nie respektujesz, po to placisz na
    utrzymanie policji i innych organow (przymusu bezposredniego), zeby wlasnie
    teraz z nich skorzystac. I nie bac sie, ze juz wiecej nie podpiszesz umowy z
    tym dluznikiem - jezeli teraz rznie Cie juz na kase (nie respektuje umow),
    to nie masz sie co na niego ogladac - dalej bedzie Cie chcial rznac; lepiej
    skorzystac z dostepnych srodkow wyegzekwowania swoich praw i nie kontaktowac
    sie wiecej z nieuczciwymi kontrahentami.

> [...]
    > biznesmen".
    > Chciałbyś u takiego pracować, co oszukuje nawet sam siebie?

    Hmmm... Jak na razie jestem bankrutem w rozumieniu amerykanskim. Bede
    probowal drugi raz. :o)
    A odpowiadajac na Twoje pytanie: oczywiscie, ze nie chcialbym pracowac u
    kogos takiego.

    > Z pierwszomajowym pozdrowieniem:
    > Dogbert, Demoniczny Szef HR

    Heh, Scott Adams rulez! Tylko nie wiem, czy on sie odwolywal do 1 maja.
    :o)

    Pzdr.

    Marcin/.Barman