PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzytanie prywatnych maili przez pracodawc › Re: Czytanie prywatnych maili przez pracodawc
  • Data: 2003-05-23 07:26:57
    Temat: Re: Czytanie prywatnych maili przez pracodawc
    Od: "KarolS" <t...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    W czasie pracy przysługują ci przerwy
    To jest w prawie pracy i rozporządzeniu o obsłudze monitorów ekranowych
    Wtedy według mojego zdania wtedy możesz sprawdzić swój mail prywatny.
    Przechwytywanie takiego maila jak i czytanie go przez kogokolwiek innego
    BĘDĄC ŚWIADOMYM że jest to korespondencja
    jest według mnie naruszeniem prawa.
    Pytanie teoretyczne : a co jeśli na Twoim biurku w pracy leży Twój prywatny
    list czy pracodawca może go otworzyć mimo że jest zaadresowany do ciebie?
    Według mnie nie, MIMO że znajduje się w pomieszczeniu wynajmowanym/własnym
    pracodawcy, więc czym taki list różni się od maila ?
    Pominę sprawę impulsów jeśli rzeczywiście internet jest na modem to
    pracownik powinien zwrócić pracodawcy opłatę poniesioną za zczytanie maila
    Ale co jeśli mam stałe złącze ? Ilość informacji przesyłanych nie ma
    znaczenia dla opłaty, więc nie stwarza dodatkowych kosztów dla pracodawcy
    pod warunkiem oczywiście rozsądnej ilości informacji a nie 30 MB dziennie,
    nawet wtedy według mojego zdania można ewentualnie zablokować możliwość
    ściągania maili poprzez blokadę adresu, a nie przeglądać czyjąś pocztę.
    Pozdrawiam
    Stachu