PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzytanie prywatnych maili przez pracodawc › Re: Czytanie prywatnych maili przez pracodawc
  • Data: 2003-05-22 19:05:36
    Temat: Re: Czytanie prywatnych maili przez pracodawc
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ogólnie jestem ciekawy tego przepisu prawnego który zezwala mojemu
    > pracodawcy do zaglądania do mojej korespondencji

    jesli przejzal zawartosc SWOJEGO dysku twardego, na ktorym ktos (pracownik),
    w formie zaszyfrowanej lub nie, zostawil poczte prywatna, to moim zdaniem
    mial do tego takie samo prawo, jak ja mam prawo zuzywac w sposob dowolny
    skory na swoich plecach - komputer byl jego, dysk jego - z cala zawartoscia.

    jesli sciagnal poczte z prywatnego konta pracownika bedaca gdziestam
    poza firma uzywajac podsluchanych hasel, to na pewno popelnil przestepstwo.

    jesli nie tyle sciagnal poczte, co nacisnal guzik ,,odczytaj/wyslij''
    na *swoim* komputerze, na ktorym ktos nieopatrznie skonfigurowal swoja
    prywatna poczte bez pytania o haslo, to szczerze mowiac mam watpliwosci.
    Ale jednak uznalbym to, ze nie popelnil przestepstwa.
    Firmowy sprzet powiezony jest pracownikowi do wykonywania pracy i ktos inny,
    w kazdej chwili, moze z tym komputerem zrobic cokolwiek - w szczegolnosci
    uruchomic dowolny program i wcisnac w nim dowolny guzik.
    Dopuki nie wpisuje zdobytego nielegalnie hasla do prywatnych, zewnetrznych,
    pozafirmowych zasobow, to nie ma powodu sie czuc zle. A jak juz cos sie
    pojawi na dysku - to juz jest jego ;-).

    ale to tylko moje luzne dywagacje.

    pozdrawiam

    romekk