PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?

  • 91. Data: 2002-08-02 08:00:14
    Temat: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    Od: m...@w...wroc.pl

    Witam.

    Osobiscie uwazam, ze najwiecej zalezy od charakteru samego czlowieka. Nie
    jest wazne jakie studia konczyl, czy je wogole konczyl i gdzie. Sa ludzie
    ktorzy radza sobie doskonale bez studiow, sa tacy ktorzy robia to po
    studiach.

    Uwazam, ze wiekszosc ludzi ktora szuka obecnie pracy nie ma doswiadczenie
    zawodowego, wiec pracodawca jesli ma wybierac woli zainwestowac w takiego
    ktory przedluzyl swoja edukacje. Ludzie z duzym dorobkiem zawodowym
    (specjalisci) znajda prace i raczej nigdy nie beda mieli problemow ze
    znalezieniem jej.

    Napewno promowanii beda ludzie ktorzy beda specjalistami i dodatkowo beda
    posiadali "papier".

    Uwazam, ze wszystko zalezy od samego czlowieka. Jesli ma ambicje,
    zainteresowania, zdobedzie wiedze i doswiadczenie. Bardzo malo rzeczy bedzie
    go ograniczalo w dazeniu do celu.

    --
    mg.

  • 92. Data: 2002-08-02 08:39:21
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    "Agnieszka" <k...@w...pl> wrote in message

    > a czy studenci cybernetyki WAT tez w tym biora udzial?

    Nie wiem. Nigdy nie widziałem ich w żadnych rankingach.

    > Kolega wybaczy, ale
    > ci po wojskowej to maja duzo wiecej praktycznej wiedzy niz ci po UW.

    Wybaczam. Nie wiem tylko, co to jest praktyczna wiedza. Jeśli chodzi o
    konstruowanie robotów - zgoda. Jeśli o tworzenie oprogramowania - nie wydaje
    mi się.

    > W rankingu Wprostu co prawda zajmuja nizsze miejsce nisz PW, ale to
    dlatego,
    > ze Wprost nie zdolal dotrzec do wszystkich informacji (to autentyczne
    > wytlumaczenie Wprostu)

    Ranking Wprost jest oparty m.in. o liczbę profesorów, metrów kwadratowych na
    studenta, wysokości stypendium i takich tam. Nie da się z niego wyczytać
    jakości kadry ani umiejętności studentów. Wystarczy raptem trzech
    wykładowców z wiedzą i pasją, by przygotować jeden lub dwa zespoły do
    olimpiady. Ranking z zeszłorocznych zawodów w programowaniu zespołowym jest
    tu:
    http://zawody.ii.uni.wroc.pl/wyniki.phtml

    Tomek

  • 93. Data: 2002-08-02 08:49:12
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    > praktyka pozazawodowa" mogłoby mnie tego nauczyc. Jaki stad wniosek? Wg mnie
    > zaden. Wiem natomiast, ze wielu przedmowcom przydalaby sie lepsza znajomosc
    > obslugi Outlooka - chociazby sprawdzanie pisowni, w co drugim poscie raza
    > bledy gramatyczne.

    Ortografi nie poprawi ci żaden Outlook czy inne tego typu narzędzie.
    Znajomość ortografii i gramatyki bierze się przede wszystkim stąd, że się
    czyta książki w języku polskim i to niekoniecznie informatyczne. Tego jednak
    nie wymagają na studiach informatycznych.

  • 94. Data: 2002-08-02 08:56:27
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    > Ranking Wprost jest oparty m.in. o liczbę profesorów, metrów kwadratowych
    na
    > studenta, wysokości stypendium i takich tam.

    Poza tym ilością miejsc w akademikach, w stołówce i takie tam. Widomo
    przecież, że w ramach jednej uczelni sa kolosalne różnice pozimów między
    poszczególnymi wydziałami a co dopiero konkretnymi wykładowcami. Hasło, że
    np uczelnia taka a taka jest the best of jest śmiechu warte.

  • 95. Data: 2002-08-02 10:21:25
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Znajomość ortografii i gramatyki bierze się przede wszystkim stąd, że się
    > czyta książki w języku polskim i to niekoniecznie informatyczne.

    no nie wiem, w podstawowce (czyli wtedy kiedy znajomosc ortografii realnie sie
    ksztaltuje) czytalem wiecej niz jedna ksiazke tygodniowo. Wszystkie po Polsku
    ;-) i na ogol ze zrozumieniem.
    I kicha. Ortograf ze mnie jak z koziej d..pupy! traba.
    Nie sadze zebym byl chory na dysortografie. Po prostu jakos mi nie weszla
    do glowy i tyle... za to fizyka mi weszla ;-) a wielu osobom odwrotnie.

    No i nie uzywam Outlooka ktory przy pomocy Worda umi popodkreslac bledy :).
    Ani slownika, bo jakbym mial przed wyslaniem posta sprawdzac go slowo po slowie,
    to po prostu zrezygnowalbym z mailowania... No a w koncu na tle sredniej
    newsowej nie jestem jakims wyjatkowym bledziarzem.
    ...mam nadzieje :>>>

    pozdrawiam

    romekk

  • 96. Data: 2002-08-02 10:45:17
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    :
[...]

    To nie tak. Za dużo USENETu. Ja też to u siebie zauważyłem. Kiedyś nie
    miałem prawie problemów z ortografią. A od paru lat, odkąd regularnie
    czytam newsy w sporych ilościach, coś się popsuło, i zdarzają się
    brzydkie wpadki. Po prostu jak się czyta za dużo tekstów z błędami, to
    się one utrwalają i powielają ;)

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... Political speeshes They are lying in the mud

  • 97. Data: 2002-08-02 11:18:55
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > to po prostu zrezygnowalbym z mailowania... No a w koncu na tle sredniej
    > newsowej nie jestem jakims wyjatkowym bledziarzem.

    Codziennie czytuję Rzeczpospolitą i prawie codziennie znajduję tam jakieś
    błędy tego typu - o ile Cię to coś pocieszy.

  • 98. Data: 2002-08-02 11:27:47
    Od: " leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org> napisał(a):

> [...]
    > Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    > ... Political speeshes They are lying in the mud
    > Nothing else matters But money and blood ...

    Mogę Cię pocieszyć, że problemy tego typu nie są tylko plagą na
    pl.praca.dyskusje i pl.comp.{różnej maści} - gdzie, załóżmy, pisują akurat
    ludzie, którze nie muszą być mocni z ortografią. To samo jest na pl.soc,
    pl.hum, pl.sci - gdzie, wydawać by się mogło, powinny być trochę wyższe
    wymagania. Jedyna na to rada jest jak z pluskwami i karaluchami - trzeba je
    polubic i juz.

    W latach 50-ych podobno były postulaty, żeby uprościć ortografię, jako
    narzędzie za pomocą którego zdegenerowani arystokraci, burżuje i inteligenci
    gnębili lud pracujący miast i wsi. Stalin jednak za szybko umarł i nie
    zdążono tego zrealizować. Ale wszystko jeszcze przed nami, świat się zmienia.
    Może niedługo wszyscy przejdziemy na angielski i problemy same się rozwiążą.

  • 99. Data: 2002-08-02 11:40:44
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > moze Cie to zaskoczy, ale jak ja zdawalam na SGH (na zaoczne) to bylo 7,5
    > osoby na jedno miejsce. Na dzienne natomiast ponizej 3. A tak poza tym, to

    No popatrz. Jesli juz to ok. 3,5 na jedno miejsce to po pierwsze.
    Po drugie egzaminy na studia dzienne - a wiesz to z pewnoscia zasadniczo
    roznia sie od tych z zaocznych. Przyklad?
    Masz do zdania 4 egzaminy w tym dwa jezyki obce.

    A na zaocznych "Test na studia licencjackie sprawdza ogólną wiedzę i
    predyspozycje kandydata oraz znajomość języka obcego - w ciągu blisko 2
    godzin trzeba odpowiedzieć na 100 pytań."

    Wybacz, ale nie zgodze sie z Twoja teza, probujaca udowodnic na podstawie
    ilosci osob wyzszosc jednych studiow nad drugimi

    W tym roku bylo za malo chetnych na zaoczne (kasa, kasa) to przedluzyli
    terminy przyjec.

    "Przedłużony termin składania dokumentów na studia zaoczne zawodowe.
    W związku z niewykorzystaniem limitu miejsc na studia zaoczne I stopnia
    (zawodowe), zgodnie z decyzją Rektora SGH, zostaje przedłużony termin
    składania dokumentów rekrutacyjnych do momentu wyczerpania limitu miejsc,
    lecz nie dłużej niż do końca sierpnia 2002."

    Poza tym studia dzienne a zaoczne to moznaby powiedziec dwie rozne uczelnie
    w przypadku SGH.

    > mysle, ze kazdy kto chce sie nauczyc nawet na tych "nedznych" zaocznych
    > studiach, to i tak sie nauczy. Zwroce Ci jeszcze uwage

    To niewatpliwie fakt. Jednak analizujac to dalej - niekoniecznie wtedy
    trzeba w ogole konczyc studia - reasumujc liczy sie tylko papier...

    na fakt, ze wiekszosc
    > studentow zacznych konczac studia ma juz zwykle dosc duze doswiadczenie
    > zawodowe, czesto w dobrych firmach na kierowniczych stanowiskach.

    Na studiach dziennych normalna praktyka jest praca na 3 roku (czasem
    wczesniej), w niczym to nie przeszkadza..

    > BTW moj kolega ze studiow dziennych SGH kiedys powiedzial, ze mi
    zazdrosci,
    > ze studiowalam zaocznie i moglam pracowac juz od I roku, bo on pierwsze
    dwa
    > lata uwaza za stracone.

    Widocznie sam je srtacil i moze miec pretensje do siebie. Czy dalej
    probujesz udowodnic cos??

    Tak, jest prawda, ze wielu ludzi (z wyboru czy z przypadku, czy jest do tego
    zmuszona) laczy prace ze studiowaniem - i jak sama piszesz z b. dobrym
    efektem.

  • 100. Data: 2002-08-02 11:55:45
    Od: "leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Mysle ze zakladanie z gory tego do czego mam dostep a do czego nie jest
    > kolejnym przykladem na to, ze nie jestes osoba ktorej kultura osobista miala
    > okazje wyksztalcic sie na wyzszej uczelni. Od razu przypominaja mi sie
    > potyczki slowne i wyzwiska ze sredniej szkoly, ktore mam okazje porownac z
    > bytowaniem wsrod innych stodentow (Ty niestety takiej mozliwosci nigdy nie
    > miales)

    Kultura osobista to jest coś co się wynosi z domu, a nie nabywa na uczelni.
    Jedną z cech kultury osobistej jest skromność. Nie wypada mówić: "popatrzcie
    na mnie - ukończyłem studia i jestem kulturalny". To bardzo niegrzeczne dawać
    do zrozumienia, że ponieważ skończyłem studia to jestem bardziej kulturalny
    od tego, co ich nie ukończył. Najlepiej ogranicz się do spraw zawodowych.