PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student? › Re: Czy z wykształceniem średnim dostane praceczy zawsze wyprzedzi mnie student?
    From: " leszek" <s...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy z wykształceniem średnim dostane praceczy zawsze wyprzedzi mnie
    student?
    Date: Fri, 2 Aug 2002 11:27:47 +0000 (UTC)

    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org> napisał(a):

    > Roman Kubik napisał:
    > : > Znajomość ortografii i gramatyki bierze się przede wszystkim stąd, że
    się
    > : > czyta książki w języku polskim i to niekoniecznie informatyczne.
    > :
    > : no nie wiem, w podstawowce (czyli wtedy kiedy znajomosc ortografii
    realnie s
    > ie
    > : ksztaltuje) czytalem wiecej niz jedna ksiazke tygodniowo. Wszystkie po
    Polsk
> [...]
    > : do glowy i tyle... za to fizyka mi weszla ;-) a wielu osobom odwrotnie.
    >
    > To nie tak. Za dużo USENETu. Ja też to u siebie zauważyłem. Kiedyś nie
    > miałem prawie problemów z ortografią. A od paru lat, odkąd regularnie
    > czytam newsy w sporych ilościach, coś się popsuło, i zdarzają się
    > brzydkie wpadki. Po prostu jak się czyta za dużo tekstów z błędami, to
    > się one utrwalają i powielają ;)
    >
    > --
    > Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    > ... Political speeshes They are lying in the mud
    > Nothing else matters But money and blood ...

    Mogę Cię pocieszyć, że problemy tego typu nie są tylko plagą na
    pl.praca.dyskusje i pl.comp.{różnej maści} - gdzie, załóżmy, pisują akurat
    ludzie, którze nie muszą być mocni z ortografią. To samo jest na pl.soc,
    pl.hum, pl.sci - gdzie, wydawać by się mogło, powinny być trochę wyższe
    wymagania. Jedyna na to rada jest jak z pluskwami i karaluchami - trzeba je
    polubic i juz.

    W latach 50-ych podobno były postulaty, żeby uprościć ortografię, jako
    narzędzie za pomocą którego zdegenerowani arystokraci, burżuje i inteligenci
    gnębili lud pracujący miast i wsi. Stalin jednak za szybko umarł i nie
    zdążono tego zrealizować. Ale wszystko jeszcze przed nami, świat się zmienia.
    Może niedługo wszyscy przejdziemy na angielski i problemy same się rozwiążą.