PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy wolno pracować 24h na dobę ???

  • 1. Data: 2005-07-21 18:12:02
    Temat: Czy wolno pracować 24h na dobę ???
    Od: "Pionier" <o...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy wolno pracować 24h na dobę a potem 48h wolnego i tak przez cały
    miesiąc to wypada jakieś 240h miesięcznie(za 900zł)?Pracuje jako
    obsługa stacji paliw ,sprzedawca sklepu monopolowego i
    motoryzacyjnego.Minął rok od kiedy pracuje a listy obecności jeszcze
    nie widziałem.Na początku pracowaliśmy po dwóch na zmianie ,to
    były piękne czasy.Teraz pracujemy w pojedynke czasem jest problem
    iść do toalety.Jak to sie ma do kodeksu pracy ,czy istnieje jeszcze
    takie coś ?

  • 2. Data: 2005-07-21 18:32:39
    Temat: Re: Czy wolno pracować 24h na dobę ???
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1121969522.916735.102460@z14g2000cwz.googlegrou
    ps.com
    Pionier <o...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > były piękne czasy.Teraz pracujemy w pojedynke czasem jest problem
    > iść do toalety.Jak to sie ma do kodeksu pracy ,czy istnieje jeszcze
    Jeśli pracujesz na umowę o pracę lub umowę lub umowę do której można odnieść
    art. 22 § 1^1 KP, to najprawdopodobniej naruszone zostały zapisy tegoż
    kodeksu i to być może w sposób rażący. KP istnieje jak najbardziej, ma się
    dobrze i pewnie jeszcze długo tak będzie.
    Nie bądź dziecinny - jesteś dorosły, pracujesz i nie wpadło Ci do głowy
    przeczytanie podstawowego aktu prawnego regulujacego warunki zatrudnienia??

    Jotte

  • 3. Data: 2005-07-21 18:44:36
    Od: Marian <m...@w...pl>

    Pionier napisał(a):
> [...]
    > były piękne czasy.Teraz pracujemy w pojedynke czasem jest problem
    > iść do toalety.Jak to sie ma do kodeksu pracy ,czy istnieje jeszcze

    Czy wolno? Jasne, że tak. Ja tez pracuję na stacji - obsługa kasy,
    lotto, unikasa, hot-dogi, paliwo, gaz, sprzatanie, przyjmowanie dostaw
    towaru, koszenie trawników, malowanie krawężników i wiele, wiele innych
    rzeczy (oczywiście wszystko w przerwie między obsługą jednego klienta i
    drugiego). Często między jedną a drugą zmianą dwunastogodzinną jest 5
    godzin przerwy (akurat na dojazd do domu, wyspanie się i powrót do
    pracy). Plan pracy - co innego na papierze co innego w rzeczywistości.
    Normalka. Plan pracy na miesiąc - zmienia się czasami kilkakrotnie,
    niespodziewanie z dnia na dzień - wszystko zależy od kaprysów naszego
    Pana Boga Kierownika. Raz pracujesz w dzień, następna zmiana na noc,
    znów dniówka - czasem nie wiadomo jaki jest dzień tygodnia :-)
    Teraz wszystko wolno :-)

    Pozdrawiam i życzę dużo siły - jeśli nadal chcesz żyć w tym popier...
    kraju :-)

  • 4. Data: 2005-07-21 18:47:45
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

[...]

    jezeli pracujesz na podstawie umowy o prace to nie wolno.... w pozostalych
    umowach jest to dozwolone;)

  • 5. Data: 2005-07-21 19:59:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dboqei$70k$1@inews.gazeta.pl Marian
    <m...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Pana Boga Kierownika. Raz pracujesz w dzień, następna zmiana na noc,
    > znów dniówka - czasem nie wiadomo jaki jest dzień tygodnia :-)
    Przepraszam za nieprzycięty cytat, ale jest mi on potrzebny do zadania
    podstawowego pytania: ty jesteś pracownikiem, czy niewolnikiem?

    Jotte

  • 6. Data: 2005-07-21 20:23:07
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    > Pozdrawiam i życzę dużo siły - jeśli nadal chcesz żyć w tym popier...
    > kraju :-)

    gowno wolno, jak sie nie postawisz to nic nie bedziesz mial. i w tym kraju
    patafiany kierowniki i inne szefowie o tym wiedza ze dopoki pracownik sie
    nie postawi to zobaczymy ile taki wytrzyma. pisz do pip i po sprawie, tylko
    wszesniej zebierz niezbite dowody.

  • 7. Data: 2005-07-21 21:19:33
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dbp3n6$s8g$1@news.onet.pl Marek
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > w obecnym czasie jesli masz prace to trzeba ja szanowac a nie wymyslac z
    > kodeksem pracy
    Nie radź w ten sposób. Nie każdy chce być szmatą.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2005-07-21 21:22:49
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> napisał w
    wiadomości news:dbp061$l0b$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > tylko wszesniej zebierz niezbite dowody.

    w obecnym czasie jesli masz prace to trzeba ja szanowac a nie wymyslac z
    na twoje miejsce jest dziesieciu chetnych za mniejsze pieniadze
    a pip i zus i inne organizacje to w worek i na ksiezyc, po co to komu jak
    nic nie pomoga.
    Byl ktos kiedys na rozmowie w pip, ja bylem szczerze maja to w dupie,
    a zus jeszcze gorzej brak znajomosci przepisow urzednik na urzedniku a
    papierkow :)
    zeby od zusu jakis zasilek albo zwolnienie dostac to czeka sie pol roku, a
    oni potrafia reke od razu wyciagac, nie dziwie sie ze w Polsce jest taka
    duza szara strefa.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 9. Data: 2005-07-21 21:37:03
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 23:22:49 +0200, "Marek" <m...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >w obecnym czasie jesli masz prace to trzeba ja szanowac a nie wymyslac z
    >kodeksem pracy

    Szanować to trzeba siebie.

    >na twoje miejsce jest dziesieciu chetnych za mniejsze pieniadze

    I to jest argument za tym, żeby dać sobą pomiatać?

  • 10. Data: 2005-07-21 22:05:23
    Od: "b.marcin" <b...@w...pl>

    > Nie radź w ten sposób. Nie każdy chce być szmatą.

    Ale kazdy chce miec sie za co utrzymac... Tu jest problem.

    --
    pozdrawiam
    mb