PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy "uderzam" w dobra strone?

  • 1. Data: 2005-03-19 15:41:59
    Temat: Czy "uderzam" w dobra strone?
    Od: Kabaranda <k...@h...sg>

    Witam!

    Mam pomysl, na rozszerzenie dzialalnsoci firmy o uslugi
    hostingowe/kolokacji.
    Jesli chodzi o ceny to niekonieczie byly by najnizsze. Raczej stawiam na
    jakos za rozsadne pieniadze.
    Tak wiec jakies wpiecie w swiatlowod, dobry soft itd itd.
    Ogolnie wszytsko wiem jak robic, chodzi tylko o jedna rzecz.. trzeba
    pozyskac klientow. Pare pomyslow juz na to mam.

    Jeden z nich polegalby na zakupie jakiejs Pandy albo innego taniego
    samochodu tzw. firmowego. Oznakowaniu go. Przyjeciu jakiegos czlowieka
    do pracy - nie ukrywajmy tu, po prostu handlowca, kotrego zadaniem bylo
    by jezdzenie po firmach i szukanie/namawianie (lub tez stosowanie innych
    socjotechnik) celem zakupu takiej uslugi. Mozliwosci utrzymania sie na
    poczatek juz mam. Chodzi tylko o to poszerzenie dizalalnosci. Czy jest
    sens pakowac sie w takie koszty: samochod, porzadny serwer i
    przystosowanie lokalu do kolokacji (wentylacje, przeciwpozar itd..) - no
    w to akurat jeszcze jest jakis sens

    ALE potem przyjecie jeszcze osoby na szukanie...

    Czy pozostac tylko i wylacznie przy tradycyjnych tanich metodach
    suzkania klientow??

    firmy??? <<<

    Czy warto po prostu wywalic na niego jakas tam kase na pensje, samochod
    itd... ??? Ja wiem, ze to sie bedzie zwracac 2 lata albo dluzej???
    Ile moze znalezc miesiecznie im klientow taki handlowiec?? Ozzywiscie
    zalezy to od niego... ale po prostu nie wiem jak handlowiec moze byc
    skuteczny???

    Porazdzice cos! i powiedzcie cos na temat specyfiki pracy handlowca w
    tych warunkach
    W gre wchodzi Warszawa, bo tu mam sprzet...

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-03-19 17:23:50
    Temat: Re: Czy "uderzam" w dobra strone?
    Od: "Robert K." <i...@w...pl>

    Użytkownik "Kabaranda" <k...@h...sg> napisał w wiadomości

    > Jesli chodzi o ceny to niekonieczie byly by najnizsze. Raczej stawiam na
    > jakos za rozsadne pieniadze.

    wydaje mi sie ze obecnie cena gra glowna role.
    rownie wazna jest obsluga (odpadaja automatyczne infolinie itp.), chodzi o
    to zeby klient mogl zadzwonic do Ciebie jak
    do starego kumpla i powiedziec ze mu Outlook nie sciaga poczty. W 90% jest
    to wina po stronie klienta ale
    jak bedzie mial w Tobie wsparcie to nikt Ci go nie podkupi.

> [...]
    > sens pakowac sie w takie koszty: samochod, porzadny serwer i
    > przystosowanie lokalu do kolokacji (wentylacje, przeciwpozar itd..) - no

    ja to bym inaczej zrobil.... .
    zamiast kupowac sprzet i dostosowywac lokal, lepiej zadzwonic do GTSu i
    wydzierzawic u nich serwer (wiekszosc tak robi).
    zamiast ganiac handlowca po miescie to niech siedzi i dzwoni (sprawdzony
    kanal sprzedazy).
    zrob witryne www/portal gdzie bedzie automat do zakladania serwerow, i takie
    tam roznze gadzety.
    wypozycjonuj strone.
    zainteresuj sie czy nie da rady kupic jakiejs firmy hostingowej co cienko
    stoi (bedzie pewna masa klientow pracujaca na pokrycie kosztow).
    znajdz podwykonawcow do budowania serwisow www (sluze sprawdzonymi
    kontaktami).
    wazne zeby oprocz zwyklego hostingu i budowy www bylo w ofercie
    pozycjonowanie stron (nie wiele firm to umie robic - ja sie polecam jako ew
    podwykonawca ).

    > firmy??? <<<

    IMO bez handlowca ani rusz (ale dlugo sie zwraca)

    > Czy warto po prostu wywalic na niego jakas tam kase na pensje, samochod
    > itd... ??? Ja wiem, ze to sie bedzie zwracac 2 lata albo dluzej???

    niestety dluzej :(

    > Ile moze znalezc miesiecznie im klientow taki handlowiec?? Ozzywiscie
    > zalezy to od niego... ale po prostu nie wiem jak handlowiec moze byc
    > skuteczny???

    duzo zalezy od oferty.
    wez pod uwage ze oprocz pozyskiwania taki hanldowiec musi jeszcze zadbac i
    utrzyamnie klientow, zeby nie uciekli.

    > Porazdzice cos! i powiedzcie cos na temat specyfiki pracy handlowca w
    > tych warunkach
    > W gre wchodzi Warszawa, bo tu mam sprzet...

    pisz na priv to pogadamy, mam duze doswiadczenie w temacie...

    pozd,
    Izzyrider

  • 3. Data: 2005-03-19 19:01:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 19 Mar 2005 16:41:59 +0100, Kabaranda
    <k...@h...sg> zakodował:

    >Mam pomysl, na rozszerzenie dzialalnsoci firmy o uslugi
    >hostingowe/kolokacji.

    Oferta na rynku jest dosyć bogata. Nie sądzę, żeby firma, której być
    albo nie być zależy od dostępności serwera poszła do firmy "Krzak".
    Trzeba wpakować sporo kasy i dopiero przy określonej liczbie klientów
    ma to sens - trzeba zainwestować w sensowne łącza (kilka szybkich, od
    różnych dostawców), infrastrukturę (sprzęt sieciowy, backupowy, UPSy
    itp.). Do tego nie wyobrażam sobie, że ktoś postawiłby serwer u Ciebie
    bez zapewnienia non stop opieki admina - czyli minimum 4 adminów na
    full etat.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-03-19 19:17:04
    Od: Kabaranda <k...@h...sg>

> [...]
    > to wina po stronie klienta ale
    > jak bedzie mial w Tobie wsparcie to nikt Ci go nie podkupi.

    Jansne, ze gra duza role. Ale nie wyobrazam sobie "milosnego" gledzenie przez
    telefon dla przyjemnosc. Czas czlowieka/pracownika kosztuje. Polgedzic mozemy,
    ale za opdowiednie pieniadze. Na pewno nie za 50 zl rocznie jak to niektorzy
    "hosterzy" sobie wyobrazaja

    > ja to bym inaczej zrobil.... .
    > zamiast kupowac sprzet i dostosowywac lokal, lepiej zadzwonic do GTSu i
    > wydzierzawic u nich serwer (wiekszosc tak robi).

    Mam juz lacze w domu, lada moment bede mial wpiecie w swiatlowod. Mozna
    powiedziec ze z punktu widzenia hostingu bedzie to moj kapial poczatkowy

    > zamiast ganiac handlowca po miescie to niech siedzi i dzwoni (sprawdzony
    > kanal sprzedazy).

    Nie wiem czy ktos sie zgodzi na 8 h dziennie bitej pracy obdzwaniania i
    wciskania firomom uslugi hostingu. Biore to oczywiscie pod uwage, ale zalezy mi
    tez na tej wiezi z klientem, a to tylko bezposrednio mozna zalatwic.

    > zrob witryne www/portal gdzie bedzie automat do zakladania serwerow, i takie
    > tam roznze gadzety.

    Jak ma byc automat? gdie ludzie najpierw maja placic a potem korzystac. Troche
    bez sensu. Okres testowy.. fajnie. Na pewno jakis ale na konkretne zyczenie.

    > wypozycjonuj strone.

    eeeee, wg mnie szkoda czasu z punktu widzenia zysku

    > zainteresuj sie czy nie da rady kupic jakiejs firmy hostingowej co cienko
    > stoi (bedzie pewna masa klientow pracujaca na pokrycie kosztow).

    Chwilowo kazdy wierzy w bycie w pierwszej 10 w top100.pl

> [...]
    > wazne zeby oprocz zwyklego hostingu i budowy www bylo w ofercie
    > pozycjonowanie stron (nie wiele firm to umie robic - ja sie polecam jako ew

    Dzieki, mam juz swoich ludzi.

    > IMO bez handlowca ani rusz (ale dlugo sie zwraca)

    bez niego jeszcze dluzej

    > niestety dluzej :(

    to chyba jakis slaby jednak musi byc handlowiec, albo rynek kiepski.. jesli
    dluzej niz 2 lata to chyba nie warto

    > duzo zalezy od oferty.
    > wez pod uwage ze oprocz pozyskiwania taki hanldowiec musi jeszcze zadbac i
    > utrzyamnie klientow, zeby nie uciekli.

    To chyba administrator dba o jakosc wykonywanej uslugi.

    > pisz na priv to pogadamy, mam duze doswiadczenie w temacie...

    Ja tez. Dzieki.

    Ogolnie to chodzio o pytanie: czy sens jest handlowca zatrudniac? ile firm moze
    znalezc???

  • 5. Data: 2005-03-19 19:24:05
    Od: Kabaranda <k...@h...sg>

    > Oferta na rynku jest dosyć bogata.

    Bogata to chyba w resellerow hostingu z texasu

    > Nie sšdzę, żeby firma, której być
    > albo nie być zależy od dostępności serwera poszła do firmy "Krzak".

    Zgadza sie.

> [...]
    > ma to sens - trzeba zainwestować w sensowne łšcza (kilka szybkich, od
    > różnych dostawców), infrastrukturę (sprzęt sieciowy, backupowy, UPSy

    Zgadza sie.

    > . Do tego nie wyobrażam sobie, że ktoś postawiłby serwer u Ciebie
    > bez zapewnienia non stop opieki admina - czyli minimum 4 adminów na
    > full etat.

    I tu sie zgadza.

    Ale pytanie bylo o to czy w tej sytuacji przyjecie handlowca ma sens?

  • 6. Data: 2005-03-19 19:31:31
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Ogolnie to chodzio o pytanie:
    > czy sens jest handlowca zatrudniac?
    Czy dla dobrego handlowca miałoby to sens, żeby się u ciebie
    zatrudnić?
    Jakiegoś desperata bez kwalifikacji i pracy pewnie znajdziesz.
    Tylko kto go nauczy sprzedawać?

    > ile firm moze znalezc???
    11.

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl

  • 7. Data: 2005-03-19 19:41:31
    Od: Kabaranda <k...@h...sg>

    > Czy dla dobrego handlowca miałoby to sens, żeby się u ciebie
    > zatrudnić?
    > Jakiegoś desperata bez kwalifikacji i pracy pewnie znajdziesz.
    > Tylko kto go nauczy sprzedawać?

    Zgodnie z tym stwierdzeniem musisz sobie samemu zadac pytanie kim jest
    wg Ciebie dobry handlowiec?

    > 11.

    a nie 10 i pol?

  • 8. Data: 2005-03-19 19:42:48
    Od: Kabaranda <k...@h...sg>

    > Czy dla dobrego handlowca miałoby to sens, żeby się u ciebie
    > zatrudnić?
    > Jakiegoś desperata bez kwalifikacji i pracy pewnie znajdziesz.
    > Tylko kto go nauczy sprzedawać?

    Zgodnie z tym stwierdzeniem musisz sobie samemu zadac pytanie kim jest i
    jakie ma cechy dobry handlowiec uslug hostingowych?

    > 11.

    A nie 10 i pol?

  • 9. Data: 2005-03-19 20:11:44
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Zgodnie z tym stwierdzeniem musisz sobie samemu zadac pytanie kim
    > jest i jakie ma cechy dobry handlowiec uslug hostingowych?

    Nie w tym sęk, tylko - znam problemy na tyle znanej i dużej firmy
    hostingowej, aby - wydawałby się - przyciągać swoją marką dobrych
    handlowców. Pomimo, że oferują naprawdę świetne warunki, zatrudniają
    ludzi, których najczęściej muszą uczyć od zera. Przy jednym handlowcu
    może to być proces (nauczenie) trochę utrudniony. Ot - specyfika
    branży.
    Jakie cechy ma dobry handlowiec, to "temat rzeka". Lepiej podać
    przykład zarobków: dobry (nie piszę o gwiazdach) handlowiec w branży
    znacznie chętniej "widzianej" niż twoja zarabia np. 10.000, a jego
    kolega w tej samej firmie, sprzedający w tych samych warunkach te same
    "sprawy" - 1.000zł. To "tylko" różnica umiejętności. Po kilku
    miesiącach różnica znacznie mniejsza, ale dzięki pracy w przyjaznym
    środowisku (pomoc kolegów) i dużym wsparciu szkoleniowym firmy. To nie
    teoria - pracuję przy tym.
    I dla wyjaśnienia - nie chciałem w żadnym przypadku posądzać cię o
    tworzenie "firmy krzak".

    > A nie 10 i pol?

    Ba, ale pytanie samo prosi się o taką odpowiedź :). Przyznam zresztą,
    że chciałem napisać 10,5 ale nie napisałem dla uniknięcia pytań,
    czemu pół...
    Bo to "tylko" zależy od tego:
    - kto będzie dla ciebie pracował,
    - co będzie w stanie oferować,
    - jak silna (znana) będzie twoja marka,
    - jakie działania marketingowe będziesz prowadził
    i paru innych spraw.
    No i nie napisałeś, ile na miesiąc, rok, czy łącznie przez cały okres
    pracy...

    J.K.

  • 10. Data: 2005-03-19 20:22:00
    Od: "Robert K." <i...@w...pl>

> [...]
    mozemy,
    > ale za opdowiednie pieniadze. Na pewno nie za 50 zl rocznie jak to

    Z takim podejsciem efekt dla firmy hostingowej mierny.

    > Nie wiem czy ktos sie zgodzi na 8 h dziennie bitej pracy obdzwaniania i
    > wciskania firomom uslugi hostingu.

    W taki sposob teraz wyglada praca handlowca w IT (przynajmniej w firmach
    w ktorych ja bylem).

    >Biore to oczywiscie pod uwage, ale zalezy mi
    > tez na tej wiezi z klientem, a to tylko bezposrednio mozna zalatwic.

    Nie zgadzam sie ze tylko bezposrednio (doswiadczenia wlasne).
    To co sugerujesz 'miedzy wierszami' trąci troche akwizycja.
    Nikt w firmach nie ma czasu na zawracanie d... przez Handlowca
    od IT dopoki cos nie nawali.
    Takie rzeczy zalatwia sie glownie przez telefon.
    Pozatym policz koszty pozyskania klienta 'osobiscie' (paliwo, czas,
    telefon) i przez telefon (koszt rozmowy).
    Generalnie hosting jest rzecza zbyt tania zeby jechac w ciemno do klienta
    (nie mowie tu o spotkaniach wywolanych przez klienta lub zawiazaujacych
    wspolprace).

    > Jak ma byc automat? gdie ludzie najpierw maja placic a potem korzystac.
    Troche
    > bez sensu. Okres testowy.. fajnie. Na pewno jakis ale na konkretne
    zyczenie.

    Echh.... poodwiedzaj troche witryn na top100.pl .
    Nie powiem zeby kazdy provider mial taki system, ale automatyczne zakladanie
    serwerow, okresy testowe /2 tyg/, automatyczne generowanie faktur pro
    forma.... toz to niemalze standard !!!

    > eeeee, wg mnie szkoda czasu z punktu widzenia zysku

    nie zgadzam sie.

    > To chyba administrator dba o jakosc wykonywanej uslugi.

    a kto zajmuje sie cala ta 'otoczka marketingowa' zwiazana z obsluga klienta?
    np. telefony kontrolne majace na celu stwierdzenie zadowolenia klienta z
    uslug,
    organiziwanie i realizowanie promocji i innych dupereli marketingowych.
    a jak bedziesz juz 'registrarem domen' i bedziesz mial 1000 domen to kto
    sie zajmie ich prznoszeniem jak nie handlowiec.

    > Ogolnie to chodzio o pytanie: czy sens jest handlowca zatrudniac? ile firm
    moze
    > znalezc???

    Z takimi ogolnikami jakie napisales to pytanie mozna porownac do: "Czy jest
    sens kupowac
    czerwone samochody i jak szybko one jezdza?"
    Wszystko zalezy od zadan i mechaniki pracy jakie narzucisz handlowcowi.
    Moze on znalezc Ci 50 klientow na miesiac a moze i 3.
    Wyciagajac wnioski z Twoich wypowiedzi (podejscie do klienta, idea
    handlowca),
    to nie obraz sie, ale watpie zeby handlowiec Ci pomogl.