PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to prawda?

  • 101. Data: 2003-12-23 06:02:24
    Temat: Re: Czy to prawda?
    Od: "Brodek" <b...@g...pl>

    GreG <g...@w...pl> napisał(a):
    > Pisalem juz o tym, ze sa i ci mniej zaradni. W ekosystemie sa slabsi i
    > silniejsi. Jesli
    > nalezysz do silniejszych - brawo! Dlatego jednak istnieje socjal, bo nie

    Komuniści ci głowę poprzestawiali - stosunkowo od niedawna ten socjal istnieje...
    "Nowoczesny" socjal został wymyślony i wprowadzony przez Otto von Bismarcka
    raptem w drugiej połowie XIX wieku. Myślę więc, że socjal jest zaledwie luźno
    związany z 'człowieczeństwem'. Nie było, go bowiem ani za romantyzmu, ani za
    odrodzenia.. Nie było go też za starozytnych a za ich czasów wyobraź sobie
    nawet kwitło niewolnictwo..
    Nie żebym popierał niewolnictwo, ale twierdzenie, że socjal odróżnia nas od
    zwierząt to po prostu bzdura..

    > jestesmy zwierzetami. I dlatego ty, wybierajac zycie i prace w takim
    > systemie
    > musisz placic na utrzymanie tych gorszych. Nie podoba sie? Spakuj sie i

    Widzisz, nie rozumiesz problemu.
    Wszelkie znaki na niebie (tj. wszelakie rozważanie mądrych głów) i na ziemi
    (tj. przykłady praktyczne z różnych krajów) pokazują, że tam gdzie socjal jest
    mniejszy ludzie w dłuższym okresie żyją dostatniej, gospodarka rozwija się
    szybciej. Tak więc to, że ja płacę na 'tych gorszych' (to Twoje określenie)
    szkodzi przede wszystkim _im_ a nie mi. Ja sobie bowiem poradzę. A oni na tym
    socjalu, który tak wychwalasz będą właśnie wegetować.

    > wyjedz
    > tam, gdzie nie kaza ci placic. Czy jednak tam bedziesz takim samym
    > czlowiekiem sukcesu?

    Hi, hi...
    Ciekaw jestem z czego by wtedy żyli ci słabsi?..
    Tak, jestem przekonany, że bym sobie poradził.

    > Dla mnie to ty narzekasz non stop, zalac sie jak to ty musisz tylko placic
    > na nieudacznikow.

    Nie, nie narzekam. Ja po prostu stwierdzam fakty..

    Pzdr
    Brodek

  • 102. Data: 2003-12-23 08:10:38
    Od: "RoBaK" <d...@g...mm.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> wrote in message
    >
    > Biednie nie bedzie, jak za srednia krajowa Polaka bedzie stac na kupno 10
    > wiez hi-fi,
    > 2 laptopow i 20 par butow.
    > Bez zaciskania pasa w miedzyczasie.
    >
    > GreG

    Prawde mówi :)
    Może troche przedobrzył ale się zgadzam.
    Moja siostra pracuje w mroźnej Iceland. Za wypłate spłaca domek na raty.
    Co miesiąc ciuszków na tony, co tylko jej się spodoba. A takie rzeczy jak
    komp
    czy też wieża hi-fi to już nawet nie wspomne ;)

    A w Polsce ludzie na samego kompa biorą raty na 2 lata ;P
    A gdzie reszta ? Dom na raty czy choć mieszkanie ?
    Chyba jak zaczną się żywić tynkiem z niego hehe Ale czy starczy im go na 50
    lat ?

  • 103. Data: 2003-12-24 13:21:21
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "d+" <t...@w...pl> napisał(a) tak:
    > Jerzy Dusk palnął...:

    > .. co nie jest niczym złym, bo i tak będą żyć na poziomie o niebo
    wyższym
    > niż by pracowali w zawodzie, w kraju...

    Dla nich jest dobrym materialnie, ale nie wiem czy to nie smutna
    konieczność, bo tracą na swoim rozwoju. A kraj - specjalistów.

    Jerzy

  • 104. Data: 2003-12-24 13:25:52
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał(a) tak:
    > Użytkownik " Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie, on po prostu dogląda swoich owieczek, dba o nie a przy okazji o
    swój
    > biznes.

    Prezes zajmować się lubił takimi rzeczami jak ręczne dopisywanie
    (bazgrolenie) na rewersie wizytówek dodatkowej oferty, której nie
    wydrukowano... popsuł mnóstwo wizytówek i wizerunek firmy, bo te
    dopiski się rozmazywały...
    [...]

    Jerzy

  • 105. Data: 2003-12-24 14:09:47
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl>

    "Brodek" <b...@g...pl> napisał(a) tak:

    > Mają.

    Nie wszyscy, i niewiele. W Polsce oszczędzanie jest naprawdę zabójcze.

    > To skąd te samochody i sprzęt audio?
    > Można oszczędzać, ale licząc, że państwo w razie potrzeby pomoże
    lepiej kupić
    > DVD..

    Kredyty, kredyty, kredyt kredytem spłacany. Coraz więcej firm
    oferujących szybkie pieniądze - tak to niewinnie wygląda.

    Jerzy

  • 106. Data: 2003-12-24 14:21:43
    Od: "d+" <t...@w...pl>

    Jerzy Dusk palnął...:

> [...]
    > >

    > Dla nich jest dobrym materialnie, ale nie wiem czy to nie smutna
    > konieczność, bo tracą na swoim rozwoju. A kraj - specjalistów.

    jak kraj kubie tak kuba dla kraju. osobiście mam polskę głęboko.

  • 107. Data: 2003-12-25 08:58:14
    Od: "Marek " <m...@g...pl>

    Jerzy Dusk <vesper@bci[-].pl> napisał(a):

    > Dla nich jest dobrym materialnie, ale nie wiem czy to nie smutna
    > konieczność, bo tracą na swoim rozwoju. A kraj - specjalistów.

    Kraj nie straci specjalistów - pozbędzie się tylko ich nadmiaru.
    Oby taka emigracja spowodowała otrzeźwienie, że specjalistów jest
    kształconych za dużo w stosunku do rzeczywistych potrzeb.

    Marek

  • 108. Data: 2003-12-25 11:24:23
    Od: "Marek " <m...@g...pl>

    GreG <g...@w...pl> napisał(a):

    > Nie osiagnie niestety. Miejmy na uwadze, ze nie tylko Polska wchodzi na
    > rynki UE,
    > wreszcze nie tylko panstwa wchodzace do UE sa jedynymi majacymi prawo pracy
    > w panstwach rozwijajacych sie wciaz w UE.

    W takim razie wrzaski frustratów odgrażających się, że wyjadą zaraz po
    udrożnieniu granic z UE są tyle samo warte ile okrzyk faceta, który w czasie
    stanu wojennego w czasie godziny milicyjnej - kiedy ilość przechodniów
    znikoma i możliwość rozpoznania dążyła do zera - otworzył okno, krzyknął:
    PRECZ Z KOMUNĄ i natychmiast je zamknął.

    > A co do lepiej wyksztalconych? Coz, mieli od dawna szanse wyjechac, a jakos
    > zostali w kraju. Nie sadze, by nagle cos sie zmienilo w ich zamiarach...

    A może najgłośniej krzyczą o wyjeździe tacy, którzy ledwo nadają się tylko do
    prac przejętych przez Azjatów, a chcieliby je wykonywać za płacę specjalisty?
    Tymczasem lepiej wykształceni rzeczywiście wyjadą w sporej liczbie - ale po
    cichu.

    Marek