PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
  • Data: 2003-12-22 08:13:35
    Temat: Re: Czy to prawda?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał w wiadomości
    news:bs61cj$4j7$1@SunSITE.icm.edu.pl...
    > Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > rynku
    >
    > Nie zrozumiałeś go kompletnie.
    > Chodziło o to, by bezrobotni nie żyli z zasiłku a z wasnych oszczędności.
    > Znacznie szybciej i skuteczniej musieliby wtedy szukać pracy...

    Tez nie do konca tak.
    Chodzilo mi raczej o to, ze obciazenia podatkowe, miedzy innymi na obsluge
    zasilkow, uniemozliwiaja powstanie elastycznego systemu zatrudniania (KP tez
    tu ma cos do powiedzenia). Miejsca pracy sa drogie a procedury
    biurokratyczne z nimi zwiazane trudne i zniechecajace.
    Najwiekszym kamieniem u nogi jest chyba jednak zus.......
    Nawet dla bezrobotnego, jesli moglby zalozyc DG bez tego haraczu
    przynajmniej do pewnej wysokosci faktur w miesiacu, byloby to zbawienne.
    Sadze, ze duzo takich "firm" fakturujacych 100- 1200 zl w miesiacu mogloby
    wtedy prosperowac (czyli gorna kwota w przyblizeniu, po oplaceniu podatku
    odpowiada zasilkowi dla bezrobotnych). Sama procedura rozliczania
    umow-zlecen odstrecza pracodawcow od korzystania ze sporadycznych lub
    jednorazowych uslug. Co innego, gdyby uslugodawca zostawil fakture, ktora
    zaksiegowaloby sie w koszty i po krzyku. Ale potencjalny uslugodawca nie
    moze, poniewaz nie ma DG, jesli jego wplywy bylyby mniejsze lub zblizone do
    obslugi zusu.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##