PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy tak moze pracodawca ????

  • 1. Data: 2004-08-29 07:05:43
    Temat: Czy tak moze pracodawca ????
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!

    Czy jest mozliwosc ze pracodawca moze wszystkim pracownikom obnizyc
    wynagrodzenie do najnizszej krajowej.
    Slyszalem ze w przypadku trudnej sytuacji w firmie pracodawca moze na jakis
    czas w celu podreperowania finansow wlasnie obnizyc wynagrodzenia.
    Czy jest jakas wykladnia prawna mowiaca o tym zagadnieniu ???

    Nadmieniam ze mam umowe na czas nieokreslony i firma nie znajduje sie w
    staniu upadlosci.

    Prosze o pomoc co mam zrobic jak mi zaproponuje najnizsze wynagrodzenie a ja
    je odrzuce.

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-08-29 08:38:49
    Temat: Re: Czy tak moze pracodawca ????
    Od: "Red_Akcja" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    zależy co masz napisane na umowie.

  • 3. Data: 2004-08-29 08:50:30
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Red_Akcja" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > zależy co masz napisane na umowie.

    Umowe mam na czas nieokreslony i tu mam problem co moze mi zrobi ewentualnie
    co mam zrobic.Zreszta pisalem jak mam umowe.

  • 4. Data: 2004-08-29 09:01:23
    Od: "Red_Akcja" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    czy masz kwotę na umowie lub jakąś zasadę naliczenia
    w stylu stawka zasadnicza+premia?

    znam takich 'byznesmenów' (dla mnie to buraki)
    którzy swoim pracownkom wpisują jako kwotę zasadniczą
    płacę minimalną, choć realnie płacą 3-5 razy więcej,
    zeby w razie potknięc nie placic duzo.

  • 5. Data: 2004-08-29 09:17:07
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    wprawdzie wcześniej dostałeś juz odpowiedź, ale spróbuje troszkę inaczej.

    masz zawartą umowę: na mocy KP, o wykonywanie jakiejś pracy, z warunkami
    wypłacenia pieniędzy, z wysokością wynagrodzenia.
    Zmiana któregokolwiek z elementów jest zmianami warunków umowy.
    czyli umowa musi być zmieniona, a ty możesz te warunki przyjąć lub nie, nikt
    cię nie zmusza. przyjecie warunków to zgodzenie się na pracę w nowych
    warunkach (tu - zmniejszenie wynagrodzenia) od momentu daty wpisanej w
    umowie zmieniającej.
    nie przyjęcie nowych warunków to wypowiedzenie starej umowy na starych
    zasadach i rozwiązanie stosunków pracy z konsekwencjami wynikającymi z KP
    (okres wypowiedzenia, odprawa, urlopy itp)

    mam nadzieję że to ci juz wystarczy i więcej nie będziesz się musiał
    pytać :)

    gromax

  • 6. Data: 2004-08-29 09:42:36
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    > czy masz kwotę na umowie lub jakąś zasadę naliczenia
    > w stylu stawka zasadnicza+premia?

    Mam standartowa umowe na czas nieokreslony z podana stawka miesieczna.

  • 7. Data: 2004-08-29 19:44:52
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Pracodawca wszystko może. I niech mu się tak wydaje.
    Nawet to, że przesyła do pracownika porozumienie w którym obniża sie
    pracownikowi płace o 50%. Pracownik to porozumienie (po użyciu w kiblu)
    wrzuca do WC. Pracodawca w następnym miesiącu i nastepnych robi wypłatę
    oczywiście o 50% niższą. I tak juz drugi rok. Czekam do 3 lat i podaje
    sprawe do sądu o bezpodstawne zmniejszenie wynagrodzenia. Wygram?
    OCZYWIŚCIE. Pozew przygotowany.
    Pozdrawiam wszystkich
    Franek

  • 8. Data: 2004-08-29 19:57:48
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Frank" <a...@b...internetdsl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczywiście o 50% niższą. I tak juz drugi rok. Czekam do 3 lat i podaje
    > sprawe do sądu o bezpodstawne zmniejszenie wynagrodzenia. Wygram?

    Nie bardzo rozumie o co chodzi ( ja nie mam zamiaru czekac 3 lata bo i po
    co), pytalem sie czy pracodawca moze obnizyc wynagrodzenie i jak to
    fizycznie musi wygladac , czy musi dac wypowiedzenie itp,itp.
    Pytalem tez czy jest cos takiego ze niby pracodawca moze obnizyc
    wynagrodzenie w celu podreperowania firmy.
    Czy jest na to jakas wykladnia prawna ????

  • 9. Data: 2004-08-29 20:23:21
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

> [...]
    > którzy swoim pracownkom wpisują jako kwotę zasadniczą
    > płacę minimalną, choć realnie płacą 3-5 razy więcej,

    Dlaczego człowieka zabezpieczającego się przed ewentualnymi problemami w
    przyszłości nazywasz "burakiem". Ty jak rozumiem nie płacisz żadnego
    ubezpieczenia, bo takim "burakiem nie chcesz być.

    --
    vertret

    człowiek na 3 etatach (3 x 8h= 24h)
    www.ohra.prv.pl www.milimex.pl/vandex www.sonhart.com