PracaGrupypl.praca.dyskusje › pierwsze zatrudnienie, pytanie

  • 1. Data: 2004-08-28 20:34:11
    Temat: pierwsze zatrudnienie, pytanie
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    Witam
    Mam 20 lat i dostalem prace. Podpisalem umowe o prace i nie wiem teraz czy
    mam juz sobie wybrac fundusz emerytalny czy ja jeszcze tego nie musze robic?
    Jesli to jest przydatne to umowa jest na 5 lat a zarobki to 830zl brutto +
    prowizja od sprzedazy.
    I tak na poza glownym pytaniem. ile dostane na reke tej podstawowej pesji?
    Dzieki za odpowiedzi.
    Pitrek

  • 2. Data: 2004-08-28 20:37:43
    Temat: Re: pierwsze zatrudnienie, pytanie
    Od: gosia <g...@g...pl>

    cz?owieku, idz' lepiej na studia! (one tez. trwaja; 5 lat)

  • 3. Data: 2004-08-28 20:41:42
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    fundusz lepiej wybrac sobie samemu, bo jeżeli ty nie wybierzesz to cie
    wylosują.

    a co do przelicznika brutto/netto, to odsyłam do kalkulatorów płacowych
    (wtedy sobie poczytasz co to składki, jak sie rozkłądaja w pensji itp).
    przy 830 brutto będziesz miał około 600 netto

  • 4. Data: 2004-08-28 21:00:33
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (gosia, a któżby!) wyklepał:

    > cz?owieku, idz' lepiej na studia! (one tez. trwaja; 5 lat)

    Też mi rada! Pięć lat pracy bez zarobku (oczywiście pomijam tych, którzy
    harują na dwóch "etatach", tych, którzy nie robią na żadnym i tych,
    którzy osiągają wyniki), żeby potem dostać to samo minimum...

    Człowieku, jak Ci praca odpowiada, to ją bierz!

    Gosiu, ustaw sobie kodowanie! (i zmień język na pl)

    M.

    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)