PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ? › Re: Czy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ?
  • Data: 2006-06-29 09:28:44
    Temat: Re: Czy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ?
    Od: Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KaMil napisał(a):
    > Mam taki problem: pracownik chce rozwiazac umowe za porozumieniem
    > stron (ma inna prace, a obecny racodawca nie placi wynagrodzenia na
    > czas).

    No to pracownik jest/byl za mily, w takiej sytuacji mogl rowiazac umowe
    o prace bez wypowiedzenia z przyczyn lezacych po stronie pracodawcy.
    (terminowa wyplata wynagrodzenia jest jednym z jego podstawowych obowiazkow)

    > Pracodawca nie chce, bo trzeba wyplacic ekwiwalent za urlop.

    Nie rozumiem. Ekwiwalent za niewykorzystany urlop sie nalezy niezaleznie
    od formy rozwiazania umowy o prace.

    > Ustna rozmowa niczego nie zalatwia. Pracownik wysyla listem poleconym
    > prosbe o porozumienie, a jesli to niemozliwe wypowiada umowe.

    Nienienie, tzn. rozumiem, ze juz sie stalo, ale tak na przyszlosc...
    jesli pracownik jest zdecydowany odejsc z firmy, to najpierw wysyla
    wypowiedzenie, a *pozniej* - ewentualnie - moze dogadywac sie co do
    zmiany na porozumienie stron.

    Tego
    > samego dnia pracodawca wysyla listem poleconym do pracownika
    > swiadectwo pracy w ktorym pisze, ze umowa zostala rozwiazana bez
    > wypowiedzenia (z art. 52 § 1 - tyle, ze tam sa jeszcze 3 punkty)

    art. 52. to jest ten o rozwiazaniu umowy przez pracodawce bez
    wypowiedzenia z powodu ciezkiego naruszenia obowiazkow pracowniczych.
    Zazadaj zmiany, a jak pracodawca nie chce to postrasz Sadem Pracy, a jak
    nie bedzie chcial to idz do Sadu. (Oczywiscie o ile zadnego ciezkiego
    naruszenia obowiazkow przez ciebie nie bylo)

    i ze
    > wyplacono pracownikowi ekwiwalent za urlop (nie wyplacono+kilka innych
    > klamstw).

    jw.

    > Pytanie: czy jest to wypowiedzenie

    Nie, to jest - jak sama nazwa wskazuje swiadectwo pracy. (*Bardzo* dla
    pracownika niekorzystne.)

    Gdzie znalezc w przepisach, ze pracodawca powinien najpierw
    > wypowiedziec/rozwiazac umowe na pismie i o tym powiadomic pracownika?

    Kodeks Pracy jest dobry na wszystko.

    > Czy pracownik ma prawo wiedziec co mu sie zarzuca, dlaczego takie
    > rozwiazanie umowy?

    Oczywiscie.
    ATSD... w przeslanym swiadectwie nie bylo pouczenie o mozliwosci
    odwolania sie w terminie 7 dni od tresci swiadectwa do pracodwacy, ani
    informacji, ktory sad pracy jest wlasciwy w przypadku negatywnego
    zalatwienia odwolania przez pracodawce?
    Dziwne to wszystko jakies.

    pozdrowionka

    Zbyszek