PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ? › Re: Czy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ?
  • Data: 2006-06-30 23:41:52
    Temat: Re: Czy swiadectwo pracy jest wypowiedzeniem ?
    Od: Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KaMil napisa?(a):
    > Zbyszek Tuznik <z...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Na razie musi napisac zadanie sprostowania do pracodawcy.

    Tu sie zgadzamy.

    > Chcialbym tez poukladac sobie jaki jest faktyczny stan prawny.
    > Jest swiadectwo, ale brak rozwiazania umowy. Skoro tak, to:
    > - jest nadal pracownikiem czy nie ?

    Hmm, o ile dobrze sytuacje rozumiem... Zadna ze stron nie jest
    zainteresowana przedluzeniem stosunku pracy. Przy czym pracodawca
    najwyrazniej uwaza, ze umowe rozwiazal. Trzeba by sprawdzic u kogos
    madrzejszego ode mnie, czy nie zachowanie formy pisemniej przy
    oswiadczeniu o rozwiazaniu umowy o prace z automatu oznacza niewaznosc
    tegoz. A nawet jesli - pracodawca zawsze moze powiedziec w sadzie, ze
    wyslal wypowiedzenie razem ze swiadectwem, a potwierdzenie nadania
    owegoz ma - bo przesylka byla polecona i odbior pokwitowany tak?
    No to tlumacz sie teraz, zes nie wielblad.
    W kazdym razie - gdybym to ja byl na miejscu twojego kolegi, czyli na
    tej pracy nie zalezaloby mi tak czy owak, a nawet przeciwnie :)

    - I NIE JEST TO PORADA PRAWNA ANI ANALIZA (a tylko moje luzne
    przemyslenia do zastosowania, lub nie, na wlasne czyli twego kolegi ryzyko -

    to odpuscilbym sobie wojne o to kto komu pierwszy wypowiedzial, albo i
    nie, umowe o prace, a skupilbym sie na tresci swiadectwa.

    > - jak sprostowac rozwiazanie umowy bez wypowiedzenia, skoro go nie
    > bylo (jaki zapis nt rozwiazania umowy ma byc w swiadectwie? [Nie
    > rozwiazano, rozwiazano inaczej? Jak?])

    Poza rozwiazaniem

    1. bez wypowiedzenia z przyczyn lezacych po stronie pracownika sa jeszcze:

    2. rozwiazanie bez wypowiedzenia przez pracownika z przyczyn lezacych po
    stronie pracodawcy (nieterminowa wyplata wynagrodzenia) - ale na
    umieszczenie tego na swiadectwie chyba szef nie pojdzie - przynajmniej
    bez sadu.

    3. rozwiazanie za porozumieniem stron,
    4 wypowiedzenie przez pracodawce,
    5. wypowiedzenie przez pracownika,

    Nie wiem na ile to twojego kolege interesuje, ale w rozwiazania 1,3 i 5
    wiaza sie rowniez z czasowym pozbawieniem prawa do zasilku dla bezrobotnych.

    I to juz wszystko co mam do powiedzenia w tej kwestii.

    pozdrawiam

    Zbyszek