PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy student dzienny na pelnym etacie musi odprowadzac wszystkie skladki?

  • 1. Data: 2005-02-06 20:35:23
    Temat: Czy student dzienny na pelnym etacie musi odprowadzac wszystkie skladki?
    Od: "Malt" <j...@i...pl>

    Czesc,

    Pracuje od paru miesiecy na pelnym etacie, odprowadzam wszystkie skladki -
    ZUSy itd. Jednoczesnie jestem jeszcze na studiach dziennych, czy musze
    wszystkie te skladki oplacac przed ukonczeniem studiow??

    Z gory dzieki za odp

  • 2. Data: 2005-02-06 21:11:15
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 06 lut 2005 w liście
    [news:2dd0.00000415.42067f8a@newsgate.onet.pl] Malt
    [j...@i...pl] napisał(a):

    > Pracuje od paru miesiecy na pelnym etacie, odprowadzam wszystkie
    > skladki - ZUSy itd.

    Znaczy się pracodawca?

    > Jednoczesnie jestem jeszcze na studiach
    > dziennych, czy musze wszystkie te skladki oplacac przed
    > ukonczeniem studiow??

    Jeżeli chodzi o etat to nic się nie da zrobić. Musi być płacony pełny
    Zus. Inaczej jest z umową zlecenie, ale tylko do 26 roku życia (dla
    uczących się) - wtedy opłacane jest "tylko" ubezpieczenie zdrowotne.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 3. Data: 2005-02-06 22:13:29
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Rafał Wawrzycki
    <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> wystukał[a]:
    > Jeżeli chodzi o etat to nic się nie da zrobić. Musi być płacony pełny
    > Zus. Inaczej jest z umową zlecenie, ale tylko do 26 roku życia (dla
    > uczących się) - wtedy opłacane jest "tylko" ubezpieczenie zdrowotne.

    ztcw, to z umowy zlecenia student do 26 lat nie płaci *żadnych* składek,
    nawet zdrowotnych.
    Na pewno nie płaci żadnych składek.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-02-07 10:26:54
    Od: "bezrobotny" <N...@g...pl>

    dołączę...
    a jak to jest później uwzględniane w emeryturze?
    przecież chyba i tak studia doliczają się do stażu emerytalnego?

  • 5. Data: 2005-02-07 11:29:59
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia bezrobotny
    <N...@g...pl> wystukał[a]:
    > dołączę...
    > a jak to jest później uwzględniane w emeryturze?
    > przecież chyba i tak studia doliczają się do stażu emerytalnego?

    Teraz chyba o tyle łatwiej, że według nowych zasad przyznawania emerytur
    to nie będzie się liczył staż emerytalny, tylko tyle ile człowiek
    'uzbierał' sobie ze składek, no i trzeba będzie mieć odpowiedni wiek. To
    co będziesz miał na koncie w ZUSie to podzielą przez przewidywaną liczbę
    lat dalszego życia i tyle będzie emerytury.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #