PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.? › Re: Czy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.?
  • Data: 2006-09-06 17:06:33
    Temat: Re: Czy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe napaskudził na ekranie:

    > "andrew" <a...@p...fm> napisal w wiadomosci
    >
    > W firmie, w której pracuje moja zona w regulaminie maja wpisane, ze
    > za kazdy dzien nieobecnosci w pracy (np z powodu zwolnienia
    > lekarskiego) pracodawca obniza pensje za ten miesiac o cala
    > premie uznaniowa. Juz wyjasniam, ze comiesieczna pensja mojej
    > lepszej polowy jest stala, ale formalnie sklada sie z podstawowej +
    > dodatek funkcyjny + premia uznaniowa.

    > Jesli Twoja zona byla chora, to sila rzeczy przysluguje jej w tym czasie
    > tylko wynagrodzenie podstawowe (80%) (nie wiem, jak jest z dodatkiem
> [...]

    Jeżeli w regulaminie jest taki zapis, bo przy wyliczaniu podstawy do
    wynagrodzenia chorobowego (tych 80%) powinno się wziąć pod uwagę taką
    premię w kwocie faktycznie wypłaconej (bez uzupełniania). Właśnie gdyby nie
    było takiego zapisu w regulaminie, to wtedy do podstawy wyliczenia
    wyn.chorob. nie mogłaby być wzięta pod uwagę - i wtedy nie byłoby jej w
    ogóle /bo szef pewnie by nie dał, a nie 'byloby' też jej w wyn.chorob./.

    A co do okresu urlopowego. To premia i inne składniki wypłacane co jakis tam
    czas, bierze się pod uwagę do wyliczania wynagrodzenia urlopowego. Więc de
    fakto, jeżeli ktoś cały miesiąc był na urlopie, to i tak 'otrzymuje' premię
    'ukrytą' w wyn.urlopowym.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)