PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.? › Re: Czy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.?
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy pracodawca moze zabrac premie uznaniowa za pobyt na zwolnieniu lek.?
    Date: Wed, 6 Sep 2006 13:20:51 +0200

    "andrew" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Wszystko ok, ale dlaczego powiedzmy za 1 dzień zwolnienia pracodawca
    > ma prawo do zabierania premii za cały miesiąc?

    ***
    Ma prawo zabrać nawet wtedy, gdy ma takie widzimisię.
    Akurat premia uznaniowa jest tylko i wyłącznie dobrą wolą pracodawcy, nie
    musi być w żaden sposób regulowana i nie podlega żadnym kontrolom (w sensie
    wysokości i zasadności jej wypłacania). Dlatego warto, podpisując umowę,
    upierać się przy tym, by to podstawa wynagrodzenia była jak najwyższa, bo
    obietnice pracodawcy "dostanie pani 1000 zł podstawy, ale premie uznaniową
    nawet do 2000 zł" różnie mogą się skończyć. I jeśli któregoś miesiąca szef
    wypłaci tylko to 1000 zł, to będzie miał do tego pełne prawo. Nie musi nawet
    uzasadniać swojej decyzji - z punktu widzenia prawa, bo z punktu widzenia
    kultury pracy jak najbardziej powinien.

    > Według mnie wyjątkowo wredny sposób na motywowanie pracowników :-(

    ***
    Owszem, sposób jest wyjątkowo niesmaczny, a wręcz żenujący, ale nie ma tym
    postępowaniu niczego niezgodnego z obowiązującym prawem.

    N.