PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....

  • 1. Data: 2002-10-17 11:27:09
    Temat: Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....
    Od: "mr" <d...@d...com.pl>

    Czy może ktoś orientuje się czy zapis w umowie o pracę:
    W przypadku nieobecności spowodowanej choroba (lub opieką) przekraczająca 14
    dni, następuje redukcja pensji od następnego miesiąca do najniższego
    wynagrodzenia. Na pisemną prośbę kierownictwo może odstąpić od takiego
    postępowania.

    jest możliwy - czy pracodawca może coś takiego napisać?
    Czy jest jakies ustawowe 'najniższe wynagrodzenie'. W umowie nic więcej nie
    jest wspomniane.

    mr

  • 2. Data: 2002-10-17 11:41:47
    Temat: Re: Czy pracodawca może umieścić w umowie o pracę ....
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > jest możliwy - czy pracodawca może coś takiego napisać?
    > Czy jest jakies ustawowe 'najniższe wynagrodzenie'. W umowie nic więcej
> [...]

    Tak z wlasnego doswiadczenia to wiem jedno, pracodawca moze w umowie
    umiescic co chce a ty mozesz najwyzej poszukac sobie innego.

    MarcinP

  • 3. Data: 2002-10-17 16:00:37
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    mr <d...@d...com.pl> wrote:
> [...]
    > postępowania.

    > jest możliwy - czy pracodawca może coś takiego napisać?

    Może. A potem może to zostać wykreślowne z umowy wyrokiem sądu pracy.

    > Czy jest jakies ustawowe 'najniższe wynagrodzenie'. W umowie nic więcej nie
    > jest wspomniane.
    Jest.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2002-10-17 17:50:51
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Adam Płaszczyca zamieszkała pod adresem
    <_...@i...pl> napisała:

    > Może. A potem może to zostać wykreślowne z umowy wyrokiem sądu pracy.

    Ana jakiej podstawie sąd pracy miałby to wykreślić - możesz wskazać? Bo
    jakoś nie widzę... skoro pracownik podpisuje takie cos, to jego broszka
    i tyle.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 5. Data: 2002-10-17 19:56:03
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:

    > Ana jakiej podstawie sąd pracy miałby to wykreślić - możesz wskazać? Bo
    > jakoś nie widzę... skoro pracownik podpisuje takie cos, to jego broszka
    > i tyle.

    Heh, no ja też bym chciał, żeby tak było. Niestety, socjalistyczne prawo
    pracy nie dopuszcza takich numerów.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2002-10-17 21:14:05
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    <_...@i...pl> napisała:

    Bo

    > Heh, no ja też bym chciał, żeby tak było. Niestety, socjalistyczne
    prawo
    > pracy nie dopuszcza takich numerów.

    Nie jest to precyzyjna odpowiedx na moje pytanie, własciwie jest to
    odpowiedź nic nie wnoszaca....
    albo konkretniej, albo wcale - proponuję.

  • 7. Data: 2002-10-18 07:10:55
    Od: w...@p...onet.pl

    > Ana jakiej podstawie sąd pracy miałby to wykreślić - możesz wskazać? Bo
    > jakoś nie widzę... skoro pracownik podpisuje takie cos, to jego broszka
> [...]
    Art. 18. § 1.k.p. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których
    podstawie powstaje stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla pracownika
    niż przepisy prawa pracy.
    § 2. Postanowienia umów i aktów, o których mowa w § 1, mniej korzystne dla
    pracownika niż przepisy prawa pracy są nieważne; zamiast nich stosuje się
    odpowiednie przepisy prawa pracy.

    a ustawa o świadczeniach z ubezpieczenia społecznego stanowi, że:

    Art. 11. (8) 1. Miesięczny zasiłek chorobowy, z zastrzeżeniem ust. 2, wynosi
    80% wynagrodzenia stanowiącego podstawę wymiaru zasiłku

  • 8. Data: 2002-10-18 07:25:28
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    > Heh, no ja też bym chciał, żeby tak było. Niestety, socjalistyczne prawo
    > pracy nie dopuszcza takich numerów.

    Hehe, kapitalisto :-)
    Socjalistyczne prawo pracy musi obowiązywać dotąd, aż bezrobocie spadnie do
    przyzwoitego poziomu a pracodawcy zaczną poważnie traktować pracowników. W
    przeciwnym wypadku tylko czekać, aż któryś z nich wymyśli, że za chorobowe
    nie będzie płacił wcale, albo podsunie ci umowę, że pracujesz za darmo.

    pzdr.
    SławekM

  • 9. Data: 2002-10-18 07:37:04
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

> [...]
    wynosi
    > 80% wynagrodzenia stanowiącego podstawę wymiaru zasiłku

    Brawo! A więc nie może takiego kwiatka podsuwać.

  • 10. Data: 2002-10-18 08:08:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "SławekM" <m...@p...usun.onet.pl> wrote:
    > Hehe, kapitalisto :-)
    > Socjalistyczne prawo pracy musi obowiązywać dotąd, aż bezrobocie spadnie do

    Dopóki będzie obowiązywało takie prawo, to bezrobocie nei zniknie.

    > przyzwoitego poziomu a pracodawcy zaczną poważnie traktować pracowników. W

    Pracodwacy poważnie traktują pracownikó, jeżeli Ci są towarem ciężko
    dostępnym.

    > przeciwnym wypadku tylko czekać, aż któryś z nich wymyśli, że za chorobowe
    > nie będzie płacił wcale, albo podsunie ci umowę, że pracujesz za darmo.

    No i dobrze. A ja taką umowę podpiszę, albo nie, zależnie od mojej woli.

    --