PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy odczuwacie już oznaki ożywienia? › Re: Czy odczuwacie już oznaki ożywienia?
    From: "Jacek" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy odczuwacie już oznaki ożywienia?
    Date: Fri, 27 Sep 2002 13:21:00 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@pa91.rodlo.sdi.tpnet.pl

    > Ja żadnych oznak nie zauważam poza faktem, że widzę coraz wiecej osób z
    > otoczenia bez pracy. A te które pracują narzekają że dziś jeszcze są
    > pracownikami ale słyszy się o zwolnieniach, albo od innych że czekają na
    > wypłatę wynagrodzeń sprzed 3 miesięcy.
    > Może w Warszawie widać oznaki na lepsze ale na Ślasku wprost przeciwnie, w
    > dodatku jak zlikwidują kasy chorych to na Śląsku stracą pracę oni oraz 22
    > tyś pracowników resortu górnictwa z Nadwiślańskiej Spółki Węglowej. Więc
    ..
    > gdzie widać oznaki na lepsze ????
> [...]

    No zgoda, jest potezne bezrobocie, jest recesja, ale jak to w koncu jest z
    ta bieda? Z roku na rok slysze "tak zle jak jest teraz jeszcze nigdy nie
    bylo" i ze "ludzie biednieja i maja coraz mniej pieniedzy". Ale sek w tym,
    ze slysze to od jakis upadku komuny. Kurcze moze mam amnezje, ale jakos nie
    przypominam sobie abysmy za komuny jezdzili mercedesami... Moze nie zyje mi
    sie luksusowo, ale pamietam, ze za komuny naprawde byla bieda.

    Ja nie wiem jaka jest miara narzekania, bo np. moj szef narzeka jak to jest
    w tym roku tragicznie i ze nikt nikomu nie placi, ale uscislajac - to on ma
    zatory platnicze, bo wszyscy klienci mu placa a w tym roku stac go bylo, aby
    za gotowke (!) kupic samochod za 30.000 zl. Moj znajomy jeczy ze ma
    probolemy w pracy i nie wie czy go nie zwolnia a dowiedzialem sie kupuje
    sobie nowa chate. No i nic nie rozumiem. OMC bezrobotny kupuje sobie nowe
    mieszkanie?

    Nie neguje biedy i bezrobocia, ale mysle, ze nasze narzekania trzeba dzielic
    przez 10. Polacy maja chyba sklonnosc do postrzegania swojego otoczenia duzo
    gorzej niz wlasnej sytuacji.

    btw - sam bylem bez pracy 4 miesiace, mam jeszcze sporo dlugu do splacenia,
    bede musial zmienic prace, wiec nie implikujcie mi tekstow pt "co ty wiesz o
    zyciu?"

    pzdr

    jacek