PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy mozna byc samolubnym?

  • 11. Data: 2006-11-24 22:45:45
    Temat: Re: Czy mozna byc samolubnym?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Obawiam się, że jeśli nie będzie się chciał dzielić swoją wiedzą z nowymi
    pracownikami, to bardzo szybko dojdzie do jakiegoś konfliktu, np. nowy
    pracownik nie będzie mógł wykonać zlecenia, które ty wykonujesz w pięc minut
    lewą ręką. Wtedy twoje kierownictwo się zorientuje, że nie chcesz
    współpracować i będzie musiało podjąc jakąś decyzję, czy wywalić
    współpracownika doświadczonego, ale nie potrafiącego pracować w zespole i
    konfliktowego, czy nowego pracownika, chętnego do współpracy ale nie
    posiadającego doświadczenia. Ja osobiście bym wywalił pierwszego, gdyż
    doświadczenie można nabyć, zaś osoby konfliktowe będą zawsze wywoływać
    konflikty, tego się nie da oduczyć.
    Jeśli chcesz znać moją rade, to zdecydowanie bym jednak dzielił się
    doświadczeniem i ustawiał się tym samym w pozycji lidera czy mentora. Jednym
    słowem, zamiast widzieć w tym zagrożenia, dojrzeć szansę dla siebie. Zapewniam
    cię, że osoba doświadczona i zarazem mająca doświadczenie jako lider zespołu
    jest niesłychanie poszukiwana na rynku pracy, takich ludzi się szuka i dobrze
    płaci.

  • 12. Data: 2006-11-26 19:26:23
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Pan_Tarej wrote:

    > niezbędne. Zorientuj się też, czy nie jest to próba chytrego,
    > chciwego, taniego zastąpienia Ciebie. Na wszelki wypadek
    > uruchom swój drugi etat pod tytułem "Szukam pracy"

    Dwa razy mialem taka sytuacje jako admin ale z wlasna
    dzialalnoscia gospodarcza i umowa o swiadczenie uslug. Grzecznie
    odmowilem, ze nie nalezy to do obowiazkow objetych umowa.
    Szczegolnie, ze nastepca reprezentowal poziom z piosenki (mniej
    niz zero) ale i tak mnie zastapil po miesiacu wypowiedzenia.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 13. Data: 2006-11-27 10:52:22
    Od: "kantor" <krzysztoft_WYCIOSAJ_TO_@akte_WYCIOSAJ_TO_.com.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
> [...]
    > zespołu
    > jest niesłychanie poszukiwana na rynku pracy, takich ludzi się szuka i

    I tu nalezy się zgodzić, faktem jest iz kazdego pracownika mozna zastąpić
    skonczoną liczbą studentów -
    za wyjątkiem pracownika który tymi studentami bedzie zarządzać.

    kantor

  • 14. Data: 2006-11-27 11:36:14
    Od: g...@w...pl

    jeżeli nowy pracownik, którego dostałeś zadanie przeszkolić jest mało lotny,
    nie masz powodu do zmartwień, a jeżeli dodatkowo nie posiadasz
    predyspozycji pedagogicznych - po prostu będziesz się trochę więcej niż zwykle
    podczas szkolenia denerwował;

    jeżeli nowy pracownik jest pojętny - przekaż mu całą swoją wiedzę i
    jednocześnie rozwijaj się razem z nim, ucz się od niego, aby jego kompetencje
    nie przerosły twoich, jeżeli kierownictwo ciebie nie doceni i zostaniesz
    zwolniony, bo przeszkolony przez ciebie pracownik zarządał mniej - to chyba
    żadna dla ciebie strata;

    prędzej czy później tak czy tak zostałbyś zwolniony, a tak czegoś się nauczysz -
    kto się nie rozwija, ten się cofa;

    chociaż - przy naszym dwucyfrowym bezrobociu bezpieczna posadka - to chyba
    dobro najbardziej poszukiwane ......

  • 16. Data: 2006-11-27 12:16:58
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 27 Nov 2006 12:36:14 +0100, g...@w...pl <g...@w...pl>
    w <3...@n...onet.pl> napisał:

    > jeżeli nowy pracownik, którego dostałeś zadanie przeszkolić jest mało lotny,
    > nie masz powodu do zmartwień, a jeżeli dodatkowo nie posiadasz

    Jak go mają zwolnić, to go zwolnią, obojętnie, jakiego kołka albo worek
    ziemniaków przyjmą/przyjeli na jego miejsce.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 17. Data: 2006-11-27 21:31:33
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    kantor <krzysztoft_WYCIOSAJ_TO_@akte_WYCIOSAJ_TO_.com.pl> napisał(a):

> [...]
    > skonczoną liczbą studentów -
    > za wyjątkiem pracownika który tymi studentami bedzie zarządzać.

    Raczej będzie po tych studentach poprawiał.