PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mozna byc samolubnym? › Re: Czy mozna byc samolubnym?
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy mozna byc samolubnym?
    Date: Fri, 24 Nov 2006 22:45:45 +0000 (UTC)

    Obawiam się, że jeśli nie będzie się chciał dzielić swoją wiedzą z nowymi
    pracownikami, to bardzo szybko dojdzie do jakiegoś konfliktu, np. nowy
    pracownik nie będzie mógł wykonać zlecenia, które ty wykonujesz w pięc minut
    lewą ręką. Wtedy twoje kierownictwo się zorientuje, że nie chcesz
    współpracować i będzie musiało podjąc jakąś decyzję, czy wywalić
    współpracownika doświadczonego, ale nie potrafiącego pracować w zespole i
    konfliktowego, czy nowego pracownika, chętnego do współpracy ale nie
    posiadającego doświadczenia. Ja osobiście bym wywalił pierwszego, gdyż
    doświadczenie można nabyć, zaś osoby konfliktowe będą zawsze wywoływać
    konflikty, tego się nie da oduczyć.
    Jeśli chcesz znać moją rade, to zdecydowanie bym jednak dzielił się
    doświadczeniem i ustawiał się tym samym w pozycji lidera czy mentora. Jednym
    słowem, zamiast widzieć w tym zagrożenia, dojrzeć szansę dla siebie. Zapewniam
    cię, że osoba doświadczona i zarazem mająca doświadczenie jako lider zespołu
    jest niesłychanie poszukiwana na rynku pracy, takich ludzi się szuka i dobrze
    płaci.