PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chcę się zwolnić i mam kilka pytań

  • 1. Data: 2006-11-15 22:14:29
    Temat: Chcę się zwolnić i mam kilka pytań
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Witam serdecznie. Bardzo poważnie myślę o zwolnieniu się z mocno stresującej
    pracy. Boję się jednak, że pracodwaca nie będzie mnie chciał puścić zbyt
    łatwo, a gdy odmówię po propozycji podwyżki (zakładam, że taka będzie), może
    chcieć się chciał mocno mścić. No ale najważniejsze pytania to takie ...

    1. Co zrobić jeśli pracodawca odmówi podpisania wypowiedzenia ? Wiem, że
    musi podpisać, ale co zrobić gdy powie NIE i nie podpisze? Gdzie można
    zgłosić taką sprawę, aby moje wypowiedzenie było ważne i abym po upływie
    kolejnego miesiąca mógł legalnie opuścić miejsce pracy i zarejestrować
    własną działalność.

    2. Pracuję w sklepie internetowym i po zwolnieniu chcę otworzyć własną firmę
    i zajmować się także sprzedażą w internecie, po części konkurującymi
    produktami (ta sama branża, jednk bardziej ukierunkowana i
    wyspecjalizowana). Mam taki oto zapis w umowie o pracę i nie wiem co on
    faktycznie oznacza? Czy jeśli otworzę podobną działalność, to nie zaszkodzi
    mi właśnie ten zapis? Czy teraźniejszy pracodawca może go potem jakoś użyć
    przeciw mnie?

    "Pracownik zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje
    dotyczące Pracodawcy oraz podmiotów z nim związanych, które Pracownik
    uzyskał w trakcie realizacji Umowy. Obowiązek ten rozciąga się w stosunku do
    wszelkich osób trzecich - osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek
    organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej i nie wygasa z ustaniem
    stosunku pracy."

    Reszta umowy jest bez haczyków ;) Przynajmniej tak sądzę.

    Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź.

    --
    Katanka

  • 2. Data: 2006-11-15 22:34:23
    Temat: Re: Chcę się zwolnić i mam kilka pytań
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ejg3gi$ck1$1@atlantis.news.tpi.pl Katanka
    <k...@i...pl> pisze:

    > Co zrobić jeśli pracodawca odmówi
    > podpisania wypowiedzenia ? Wiem, że musi podpisać
    Bzdura. Nic nie musi podpisywać. Ma je dostać i tyle.
    Składasz wypowiedzenie na piśmie osobiście w sekretariacie pracodawcy z
    potwierdzeniem przyjecia na kopii. Problemy? To wysyłasz poleconym za
    potwierdzeniem odbioru.
    Polecam lekturę KP.

    > Mam taki oto zapis w umowie o pracę i nie wiem co on faktycznie oznacza?
    (...)
> [...]
    > stosunku do wszelkich osób trzecich - osób fizycznych, osób prawnych
    > oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej i
    Sądze, że nic nie znaczy. Zgodnie z art. 101^1 §1 KP zakaz konkurencji musi
    być zawarty w osobnej pisemnej. A ty piszesz, że on jest zawarty w umowie o
    pracę.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-11-15 22:35:39
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 23:14:29 +0100, Katanka <k...@i...pl>
    w <ejg3gi$ck1$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

> [...]
    >
    > 1. Co zrobić jeśli pracodawca odmówi podpisania wypowiedzenia ? Wiem, że
    > musi podpisać, ale co zrobić gdy powie NIE i nie podpisze? Gdzie można

    Że co? Wypowiedzenia nie musi podpisywać, on je _DOSTAJE_.
    Podpisać to musi porozumienie stron, aby było ważne.

    > zgłosić taką sprawę, aby moje wypowiedzenie było ważne i abym po upływie
    > kolejnego miesiąca mógł legalnie opuścić miejsce pracy i zarejestrować
    > własną działalność.

    Czas wypowiedzenia zależy od czasu trwania umowy na czas nieokreślony.

> [...]
    > mi właśnie ten zapis? Czy teraźniejszy pracodawca może go potem jakoś użyć

    To o tym zapisie poniżej, czy o jakimś innym zapisie?

> [...]
    > organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej i nie wygasa z ustaniem

    No i co w tym tak koszmarnie straszliwego? Chcesz pracować u jakiegoś
    podmiotu trzeciego?

    > Katanka

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 4. Data: 2006-11-15 22:42:15
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Jakub Lisowski wrote:

    > Że co? Wypowiedzenia nie musi podpisywać, on je _DOSTAJE_.
    > Podpisać to musi porozumienie stron, aby było ważne.

    Dziękuję :) To dużo wyjasnia ...

    > No i co w tym tak koszmarnie straszliwego? Chcesz pracować u jakiegoś
    > podmiotu trzeciego?

    Nie, nie będę nikomu zdradzał tajemnic byłego pracodawcy czy jakiś warunków
    handlowych itp. Zwyczajnie będę miał swoją firemkę jednoosobową :) Czyli mam
    rozumieć, że niczego się nie bać :)

    --
    Katanka
    k...@i...pl

  • 5. Data: 2006-11-15 22:45:20
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Jakub Lisowski wrote:

    > Że co? Wypowiedzenia nie musi podpisywać, on je _DOSTAJE_.
    > Podpisać to musi porozumienie stron, aby było ważne.

    Hmm, po chwili zastanowienia ... Wręczę mu wypowiedzenie. On je weźmie, ale
    może zawsze powiedzieć po upływie okresu wypowiedzenia, że ja mu nic nie
    dałem. Chyba podpis będzie potrzebny na dokumencie, które ja zabiorą ze
    sobą, jako dowód, że złożyłem wypowiedzenie ? W umowie nie jest napisane nic
    o okresie wypowiedzenia, ale ponieważ nie przepracowałem w tej firmie
    pełnych 3 lat (umowa na czas nieokreślony) to mam okres miesięczny.

    --
    Katanka
    k...@i...pl

  • 6. Data: 2006-11-15 22:48:26
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > być zawarty w osobnej pisemnej. A ty piszesz, że on jest zawarty w umowie o

    poza tym za zakaz konkurencji PO wygasnieciu umowy o prace, byly
    pracodawca musi Ci placic, za kazdy mc nie mniej niz ok 30%
    dotychczasowych zarobkow, nie pamietam dokladnej kwoty - odsylam do KP.

    --

    glos

  • 7. Data: 2006-11-15 22:49:03
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Jotte wrote:

    > Bzdura. Nic nie musi podpisywać. Ma je dostać i tyle.
    > Składasz wypowiedzenie na piśmie osobiście w sekretariacie pracodawcy
    > z potwierdzeniem przyjecia na kopii.

    A, czli podpis jego będzie potrzebny na kopii, którą ja zabiorę ze sobą :)
    Jednak ...

    > Problemy? To wysyłasz poleconym
    > za potwierdzeniem odbioru.
    > Polecam lekturę KP.

    Dziękuję :) To w ostateczności tak zrobię. Czy data nadania się liczy czy
    muszę to zrobić odpowiednio wcześniej, aby poczta zdążyła dostarczyć pismo ?
    Hehehe :) A przecież może nie odebrać listu widząc adres nadawcy ;)
    Przepraszam, że tak kombinuję, ale wiem do czego może być zdolny człowiek,
    któremu ucieka kaczka znosząca złote jajka ;)

    > Sądze, że nic nie znaczy. Zgodnie z art. 101^1 §1 KP zakaz
    > konkurencji musi być zawarty w osobnej pisemnej. A ty piszesz, że on
    > jest zawarty w umowie o pracę.

    No to świetnie. Nie było innego pisma, tylko ta podstawowa umowa :)

    --
    Katanka
    k...@i...pl

  • 8. Data: 2006-11-15 22:52:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1163630906.242808.210430@e3g2000cwe.googlegroup
    s.com
    glosnetu <g...@p...onet.pl> pisze:

    > poza tym za zakaz konkurencji PO wygasnieciu umowy o prace, byly
    > pracodawca musi Ci placic, za kazdy mc nie mniej niz ok 30%
    > dotychczasowych zarobkow, nie pamietam dokladnej kwoty - odsylam do KP.
    Wiem dokładnie ile to wynosi (minimum).
    Jak nie pamiętasz lub nie wiesz, to odsyłam do KP.

    Jotte

  • 9. Data: 2006-11-15 23:54:19
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

> [...]
    > zgłosić taką sprawę, aby moje wypowiedzenie było ważne i abym po upływie
    > kolejnego miesiąca mógł legalnie opuścić miejsce pracy i zarejestrować

    Składasz wypowiedzenie w sekretariacie lub wysyłasz listem poleconym na adres
    pracodawcy. Nie jest potrzebna żadna zgoda pracodawcy, po minięciu terminu
    wypowiedzenia ustaje stosunek pracy.

> [...]
    > organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej i nie wygasa z ustaniem

    Napisane jest wyraźnie: "Pracownik" i "Pracodawca", po ustaniu stosunku pracy
    przestajesz być "Pracownikiem", firma przestaje być twoim "Pracodawcą" i umowa
    wygasa. Zakaz konkurencji po ustaniu stosunku pracy musi być regulowany
    odrębną umową z twoim podpisem, jak jej nie ma, to nie ma.

  • 10. Data: 2006-11-16 05:41:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 15 Nov 2006 23:14:29 +0100, "Katanka"
    <k...@i...pl> zakodował:

    >1. Co zrobić jeśli pracodawca odmówi podpisania wypowiedzenia ?

    Jak się boisz takiej sytuacji wyślij poleconym ze zwrotnym poleceniem
    odbioru.

> [...]
    >organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej i nie wygasa z ustaniem

    Że nie możesz rozpowiadać jakie to konktrakty ma z dostawcami, jakie
    praktyki, jak organizuje prace itd.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded