PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?

  • 41. Data: 2003-04-16 07:36:54
    Temat: Re: Czy jest jakaś rozsądna alternatywa?
    Od: m...@p...onet.pl

    >Oprócz wiedzy masz jeszcze jeden atut, którego być może nie dostrzegasz -
    >mieszkasz w dużym mieście.
    Tak. To powoduje, że ma jeszcze resztki nadziei.

    >Nie unikaj małych firm. W nich wyścig (młodszych) szczurów nie jest
    >obowiązującą codziennością, bo rywalizacja 3-4 gryzoni nie jest specjalnie
    >pasjonująca.
    Nie unikam małych firm. To potencjalni pracodawcy po przeczytaniu o moim
    wykształceniu i wieku, prawdopodobnie wkładają CV i LM do niszczarki - w
    mieście wg lokalnej prasy, jest średnio ponad 200 osób na jedną ofertę (ja tego
    nie czytałem - rodzina podała mi tą "optymistyczną wiadomość"), a w powiecie
    jest jeszcze gorzej. Jak prowadziłbyś rekrutację na jedno miejsce pracy i
    możesz wybierać wśród np. setki 30-latków z wyższym, to zaprosisz 47-latka ze
    średnim chociaż na rozmowę wstępną? Pracodawcy mają niestety takie kryteria
    podczas "pierwszego czytania" CV i LM.

    >Szkoda, że nie masz wyższego wykształcenia (może zrób sobie SN w wolnej
    >chwili?) - na obrzeżach dużych miast są miasta małe - a w nich szkoły, w
    >których jest (lub bywa) praca dla nauczyciela informatyki i/lub szkolnego
    >informatycznego "guru od wszystkiego"
    Przez co najmniej dwa lata tego nie przeskoczę, bo żona musi zrobić studia po
    SN, że nabyć prawo do dalszej pracy. SN-u już nie ma, są tylko 5-letnie
    pedagogiczne, lub 3-letnie po SN. Można zrobić tylko kurs pedagogiczny dla
    pracodawców zatrudniających uczniów, ale gdyby było mnie stać na taki kurs, to
    nie musiałbym szukać pracy. W moim mieście jest co najmniej 5 uczelni
    wypuszczających co roku setki informatyków zasilających ewidencję Urzędu Pracy.

    >A potem może być posadka
    >informatyka w urzędzie gminy, zlecenia na stworzenie/rozbudowę gminnego
    >serwisu internetowego itd.
    Słyszałem, że takie posadki są już obsadzone przez dzieci urzędników - nawet
    niepełnoletnie. Ponoć to zjawisko się nasila i wiele firm mniej lub bardziej
    oficjalnie zatrudnia dzieci do prac informatycznych, przez co godność i
    opłacalność zawodu informatyka maleje z miesiąca na miesiąc, w sytuacji
    galopującego wzrostu bezrobocia.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 42. Data: 2003-04-16 09:30:06
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    ze
    > średnim chociaż na rozmowę wstępną? Pracodawcy mają niestety takie

    Jeszcze nigdy nie pisałem CV ani LM. Robię tak: biorę gazetę i wyszukuję
    firmy prowadzące kursy informatyczne. Potem dzwonię i oznajmiam, że
    poszukuję pracy jako wykładowca i że chcę mówić z kimś odpowiedzialnym za
    kadrę szkoleniową. Oferuję swoje usługi. Potem umawiam się na spotkanie
    (albo i nie). I to wszystko. Od 9 lat. Teraz już co prawda robię to dorywczo
    (szkolę nauczycieli - oni muszą znać obsługę kompa jako jedno z kryteriów
    awansu zawodowego, więc jest popyt), ale właśnie przez jedną z kursantek mam
    robotę jako informatyk "od wszystkiego" w sporej hurtowni. Pracując z ludźmi
    zawierasz kontakty, a one potem procentują.
    Fakt, że dla mnie ta praca jest pracą dodatkową, bo mam też dość bezpieczną,
    stałą pracę.
    Aha - nie jestem tak strasznie dużo młodszy od Ciebie.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 43. Data: 2003-04-16 12:09:57
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    m...@p...onet.pl napisał(a):

    > O.K. - tylko, że w ofertach na stanowiska menedżerskie, jako pierwszy
    warunek
    > jest podawane wyższe wykształcenie. Ja tego płotka nie przeskoczę - choćbym
    > skakał do upojenia.

    A może to jest jakieś wyjście. Zapisz się na jakieś studia - według mnie to
    ma lepsze perspektywy niż douczanie się w zakresie internetu lub baz danych.

  • 44. Data: 2003-04-16 12:18:12
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > ia.
    >
    > widze ze nastepne mity sie tu kreuja.
    > PS: zreszta, co mnie to. uwazasz ze w usa taki raj - emigruj, tak jak
    > setki tysiecy przed toba. sam sie przekonasz jak tu rzeczywistosc
    > wyglada.

    Droga Nino.

    Święte słowa - warto by to powielić i rozdać wszystkim, co myślą, że wszędzie
    dobrze, tylko nie u nas.

  • 45. Data: 2003-04-16 12:21:45
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > Roman Kubik <r...@p...com.pl> writes:
    >

    > bezrobocie tez nie rozklada sie rownomiernie. co z tego ze w calym
    > kraju jest 5%, jesli np. w takiej dolinie krzemowej, po padnieciu na
    > gieldzie NASDAQ i zbankrutowaniu setek firm tzw. "nowych technologii" sa
    > setki tysiecy bezrobotnych informatykow, programistow i innych.

    Serio ? Jeszcze kilka lat temu czytałem o przypadkach firm, które miały w
    kieszeni tłuste kontrakty, ale nie mogły ich skonsumować, gdyż po prostu nie
    mogli znaleźć specjalistów do pracy. Poza tym wręcz się czytało, że brak
    wykształconych specjalistów od IT może być barierą rozwoju gospodarczego. To
    na napisałaś dotyczy wszystkich informatyków, czy informatyków internetowych
    z Krzemowej Doliny.

  • 46. Data: 2003-04-16 12:27:14
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > wykształconych specjalistów od IT może być barierą rozwoju gospodarczego.
    > na napisałaś dotyczy wszystkich informatyków, czy informatyków

    Teraz bezrobotnych informatyków jest więcej niż bezdomnych na ulicach.

  • 47. Data: 2003-04-16 12:35:29
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    warunek
    > jest podawane wyższe wykształcenie. Ja tego płotka nie przeskoczę -

    Skoro masz średnie to wyższe też jesteś w stanie zrobić.
    Zaoczne są do przeskoczenia, tylko dopóki nie zaczniesz to będzie ci się
    wydawało to nieosiągalne.
    Nie takich ludzi na studiach widziałem.

  • 48. Data: 2003-04-16 12:37:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "motto" <m...@o...pl> wrote in message
    > Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Bo w Polsce nadal szukają papierków anie ludzi...

    Błąd.
    Po za Polskę po prostu nie wyszedłeś i dlatego tak ci się wydaje.

    W życiu bym nie przeskoczył pewnych barier gdybym nie miał papierka, bez
    względu na umiejętności.
    Dostałem też pytanie, czy skończyłem studia w terminie, czy dopiero za
    drugim podejściem.
    Pracodawca wyszedł z założenia, że jeżeli nie potrafiłem się spręzyć żeby
    coś zrobić na czas nas studiach to tak samo będzie w pracy.

  • 49. Data: 2003-04-16 12:53:45
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Błąd.
    > Po za Polskę po prostu nie wyszedłeś i dlatego tak ci się wydaje.
    Sam jesteś błąd.
    Nie będę się tu rozpisywał, ale wiem co mówie.

    > W życiu bym nie przeskoczył pewnych barier gdybym nie miał papierka, bez
    > względu na umiejętności.
    No a o czym ja mówię?? Szukają papierków nie ludzi, wyjątki zdarzają się
    rzadko. Ty tym zdaniem tylko potwierdziłeś moją opinie.

  • 50. Data: 2003-04-16 13:39:22
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "motto" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > No a o czym ja mówię?? Szukają papierków nie ludzi, wyjątki zdarzają się
    > rzadko. Ty tym zdaniem tylko potwierdziłeś moją opinie.

    Mówisz dokładnie o czymś odwrotnym.
    Mówisz o pogarcie dla papierka, a ja mówię o tym, że jest to klucz który
    otwiera możliwości.